Paskelbta, tokia sistema turėtų būti pradėta montuoti nuo 2015-ųjų spalio. Ji paspartintų pagalbos tarnybų atvykimą į įvykio vietą, o tai leistų išgelbėti daugiau gyvybių.
Įvykus rimtai avarijai elektroninė pagalbos iškvietimo sistema "eCall" pati surinktų bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir perduotų pagalbos tarnyboms informaciją apie transporto priemonės buvimo vietą, net jei vairuotojas būtų be sąmonės ar nepajėgtų pats paskambinti.
"Kai įvyksta avarija, svarbi kiekviena minutė, - sakė ES transporto komisaras Simas Kalasas (Siim Kallas), siūlydamas priimti naujus įstatymus, kuriais remiantis privalomąja tvarka naujuose automobiliuose būtų įdiegta automatinė pagalbos iškvietimo sistema atsitikus avarijai. - Šiandien pateikiami siūlymai yra labai svarbūs siekiant, kad keliai ES būtų saugesni".
Europos Komisijos (EK) teigimu, automatinė pagalbos skambučio sistema paspartintų pagalbos tarnybų atvykimą į miestų teritorijas 40 proc., o į kaimo vietoves - 50 proc., tai leistų išgelbėti apie 2,5 tūkst. gyvybių per metus.
Pagal EK pasiūlytą projektą, visuose naujuose keleiviniuose automobiliuose būtų įmontuota automatinė pagalbos skambučio 112 sistema, taip pat sukurta atitinkama infrastruktūra, kuri priimtų tokius pagalbos skambučius visoje ES.
Pagalbos numerį galės surinkti ir į bėdą patekęs vairuotojas, keleivis ar net liudininkas, tiesiog spustelėdamas atitinkamą automobilio mygtuką.
EK patikino, kad siekiant nepažeisti vairuotojų privatumo automatinė pagalbos kvietimo sistema neleis sekti automobilių - tik avarijos aktyvuota ji suveiks siųsdama signalus.
Komisija jau keletą metų bando įvesti tokią sistemą, kurios įrengimas viename naujame automobilyje kainuotų apie 100 eurų. Tačiau šiuo metu ji įrengta mažiau nei 1 proc. keleivinių automobilių, be to, ši sistema ne visoje ES teritorijoje funkcionuoja.
Rašyti komentarą