Italijos specializuoto žurnalo „Vado e Torno“ penktus metus iš eilės rengiamuose apdovanojimuose „Tvaraus metų sunkvežimio 2021“ nominacijoje laurai atiteko „Iveco S-Way NP 460“ modeliui. Suskystintomis gamtinėmis dujomis varomai vilkiko versijai nugalėtojo titulą skyrė profesionalių žurnalistų vertinimo komisija.
Nuo 2016-ųjų rengiamo konkurso vertintojai, skirdami savo balus, vadovaujasi metais anksčiau pristatytu universaliu „Vado e Torno“ indeksu, kuriuo galima apibrėžti bet kurios transporto priemonės tvarumą. Tiek indeksas, tiek ir jo pagrindu skiriamos nominacijos apima ne vien išmetamųjų dujų emisijas, bet vertina gerokai daugiau tvarumo aspektų: saugumą, komfortą, jungiamumą, galimybes perdirbti transporto priemonės komponentus ir prekės ženklo nuoseklumą.
„S-Way NP“ modeliu „Iveco“ kompanija pristatė naują alternatyviais degalais varomų tolimųjų reisų transporto priemonių produktyvumo ir efektyvumo pavyzdį. Šis vilkikas ne tik išsiskiria galimybe nesustodamas nuvažiuoti 1600 km nuotolį, bet ir atkreipia dėmesį į sąnaudas, vienu dujų kilogramu įveikdamas 4,12 kilometro atstumą“, – pažymėjo „Vado e Torno“ redaktoriaus pavaduotojas Maurizio Cervetto.
Komentuodamas apdovanojimą, „Iveco“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Ernestas Jakubonis pažymėjo, kad jis yra labai svarbus kompanijai dėl siekio plėtoti tolimų nuotolių transporto gamtinių dujų technologijas. Jo teigimu, šiuo metu sunkiajam transportui tai yra vienintelis greitai įgyvendinamas tvarus sprendimas
„Tai – mūsų atspirties taškas nulinių emisijų kelyje. „Iveco S-Way“ įrodo, kad jau realu suderinti aukštas eksploatacines savybes ir žemą bendrą naudojimo kainą, didelį autonomiškumą, tylų darbą, paversti tai tvariu gamtos bei finansų atžvilgiu sprendimu“, – kalbėjo E. Jakubonis.
Patirties rezultatas
Kurdami „S-Way NP 460“, suslėgtomis (CNG) ir suskystintomis (LNG) gamtinėmis dujomis varomų sunkvežimių bei lengvųjų komercinių automobilių lyderės „Iveco“ inžinieriai pasitelkė tiek gilią šios technologijos vystymo patirtį, tiek daugybę „S-Way“ gamos inovacijų.
Į vilkiką įdiegtas modernių funkcijų bei jungiamumu paremtų paslaugų paketas orientuotas optimaliai atliepti tiek vairuotojo, tiek transporto įmonės savininko tikslus. „Connectivity Box“ sistema užtikrina nuolatinį vilkiko ryšį su „Iveco“ specialistų centru, kuris stebi transporto priemonę visą laiką. Tai leidžia efektyviai planuoti ir numatyti iš anksto techninę priežiūrą ir remontą bei maksimaliai pailginti sunkvežimio darbo laiką.
Vilkiko kabinos konstrukcija buvo papildomai sustiprinta, pasiekiant ECE R29.03 saugumo standartus atitinkantį mechaninį atsparumą, o optimizavus priekinės vilkiko ašies nustatymus inžinieriams pavyko 15 proc. sumažinti stabdymo atstumą ir padidinti bendrą saugumą.
Vertinant šio modelio tvarumą, geresnį rezultatą padėjo užtikrinti ir mažos teršalų emisijos. Palyginti su dyzelinu varomu vilkiku, „Iveco S-Way NP 460“ į gamtą išmeta net 95 proc. mažiau kietųjų dalelių bei 90 proc. mažiau azoto dioksido (NO2), o naudojant biometaną – ir 95 proc. mažiau anglies dioksido (CO2).
Jau dabar veikianti alternatyva
Lengvųjų automobilių pramonei sparčiai elektrifikuojantis, sunkiajam transportui šis kelias kol kas dar yra itin duobėtas, todėl vystomos kitos alternatyvos. Efektyviausiomis ir jau dabar naudojamomis išeitimis tapo suslėgtų ir suskystintų gamtinių dujų (CNG ir LNG) technologijos.
„Iveco“ jau daugiau nei 20 metų investuoja į alternatyviais degalais varomus vilkikus ir yra pripažįstama kaip dujomis varomo transporto technologijų lyderis . Ne mažiau svarbu ir tai, kad šios technologijos yra vienos tvariausių.
Gamtinės dujos yra lengvai įsisavinamas atsinaujinantis energijos šaltinis. Jomis varomi sunkvežimiai ne tik mažiau teršia aplinką, bet ir leidžia mažinti išlaidas degalams. Taip pat jie tyliau veikia, o tai – itin aktualu miestuose naktį.
Anot E. Jakubonio, suskystintų gamtinių dujų tiekimo infrastruktūra greitai vystosi ir jau padengia svarbiausius Europos transporto koridorius. Daugelyje šalių alternatyviais degalais varomų vilkikų patrauklumą didina taikomos subsidijos ir finansinės paskatos, o Europos Komisijos planuose numatyta iki 2025 m. gerokai padidinti CNG ir LNG degalinių tankį, siekiant reikšmingos įtakos stabdyti klimato kaitą.
„Mes jau matome ir transporto kompanijų atstovų požiūrio pokyčius, jie vis dažniau kreipiasi į mus ieškodami gamtinių dujų sprendimų. Svarbiausia, kad suskystintų gamtinių biodujų naudojimas jau dabar leidžia pasiekti beveik nulines emisijas ir nutiesti kelią į anglies junginių nenaudojantį transportą“, – perspektyvą brėžė „Iveco“ prekės ženklo vadovas
Rašyti komentarą