Jelizaveta Daugininkienė: "Autobusų nevairuoju, nes juos per daug myliu"

Jelizaveta Daugininkienė: "Autobusų nevairuoju, nes juos per daug myliu"

Jelizaveta Daugininkienė vieną didžiausių uostamiesčio įmonių - "Klaipėdos autobusų parką" - "vairuoja" jau devynioliktus metus. Tai ne paslaptis niekam. Tačiau ar žinote, kad vairuotojo pažymėjimą moteris gavo tik prieš gerą dešimtmetį, o prie to prisidėjo ir nepakeičiamoji paskutiniojo "Vakarų ekspreso" puslapio rubrika "Bulvaras"?

"Nebūna nė dienos be automobilio, nes tai ir darbo, ir laisvalaikio praleidimo priemonė. Į darbą kartais važiuoju savo automobiliu, jei tenka toliau vykti darbo reikalais - veža vairuotojas", - interviu dienraščiui papasakojo J. Daugininkienė.

Nebe parko klientė

Vairuotojo pažymėjimą gavote ne itin seniai. Kas privertė?

Esu dar jauna vairuotoja. Šiemet sukanka 11 metų, kai gavau vairuotojo pažymėjimą. Mūsų šeimai anksčiau nereikėjo automobilio. Visada į darbą ar į tolimesnes keliones važiuodavau autobusu. Tačiau prieš 12 metų pradėjo kirbėti mintis: "Kaip gerai būtų atsisėsti prie vairo pačiai ir važiuoti, kur noriu, nieko neprašant pagalbos." O čia dar "Vakarų ekspresas" "Bulvaro" rubrikoje parašė, kad Klaipėdos autobusų parkui vadovauja direktorė, kuri nemoka vairuoti. Tada taip pat juokais viešai pažadėjau, kad įmonės 50-mečio proga išsilaikysiu vairavimo egzaminus, ir pažadą ištesėjau.

Tad ar dabar dar naudojatės viešuoju transportu?

Viešuoju transportu šiuo metu naudojuosi labai retai, nes nuo Dragūnų kvartalo, kur gyvenu, nėra patogaus susisiekimo su autobusų parku - tai yra mano pagrindinis kasdieninis kelionės maršrutas. Man patogiau ir greičiau atvykti į darbą su savo mašina. Esu juokais užsiminusi "Klaipėdos keleivinio transporto" vadovams, kurie kuria maršrutus mieste, kad jei atidarytų maršrutą Dragūnai - Autobusų parkas, būčiau nuolatinė keleivė.

"Labai blogas sumanymas"

Kaip žiūrite į eismą - pėsčiojo akimis, vairuotojo ar paprasto keleivio?

Būna visaip. Stebiu eismą iš visų pozicijų, bet pirmiausia - kaip keleivinio transporto specialistė. Iškart pastebiu gatvėse naujus autobusus - koks modelis, koks gamintojas, kokia būklė. Tarsi autobuso vairuotojas vertinu, kaip gatvėse dirba viešasis transportas, kur kyla pavojus pėstiesiems, dviratininkams, nes apie tas konkrečias problemines vietas dažnai diskutuojame su įmonės administracija, autobusų vairuotojais. Vairuodama savo automobilį taip pat stebiu kitų vairuotojų elgesį, atkreipiu dėmesį į mašinų modelius. Iš jų matosi, kad žmonių gyvenimas gerėja, nes gatvėse tikrai padaugėjo naujesnių mašinų.

Ar, Jūsų nuomone, Klaipėda - patogus miestas vairuotojui?

Palyginti su kitais miestais - Vilniumi, Kaunu, Ryga, kur teko važinėti pačiai - Klaipėda labai patogi vairuotojams. Gatvės tiesios, plačios, geras matomumas, nėra painių sankryžų. Labai gerai, kad mieste įrengtos juostos viešajam transportui - tai tikrai gerina autobusų populiarumą. Tačiau vieną juostą skirti autobusams ir dviratininkams - labai blogas sumanymas. Eismo saugumo prasme nuo Atgimimo iki Lietuvininkų aikštės avarijų rizika smarkiai padidėjo.

Telefonas ir eismas - nesuderinama

Koks kitų eismo dalyvių elgesys labiausiai erzina?

Mane labiausiai erzina, kai vairuotojai staigiai užlenda prieš nosį arba pasuka nerodydami posūkių. Arba laksto iš vienos juostos į kitą, o prie artimiausio šviesoforo vis tiek sustojame šalia. Tai - bendros vairavimo kultūros stoka.

Karas keliuose - ar turite receptų, kaip jį nugalėti?

Avarijos vyksta ir neišvengiamai vyks. Ir technika paveda, ir žmogiškosios klaidos pasitaiko. Kaip transporto įmonės vadovė su tuo susiduriu dažnai. Bet kad avarijų būtų mažiau, pirmiausia reikia vairuotojų atidumo. Labiausiai mane siutina, kad ir vairuotojai vairuodami, ir pėstieji eidami per gatvę kalba telefonu. Kiek kartų esu mačiusi: tik pajudėjo mašina iš aikštelės - jau ima vairuotojas telefoną į rankas. Kam? Kodėl? Negalėjo, kol stovėjo, pakalbėti? Smarkiai didinčiau baudas už šį pažeidimą, nes tai mažų mažiausiai neatsakinga - laikyti telefoną ir vairuoti tuo pačiu metu.

Policijai neįdomi

Kokie jūsų, kaip vairuotojos, minusai? Kokius Kelių eismo taisyklių punktus pažeidinėjate?

Esu normali vairuotoja. Jei ir pažeidžiu kokį taisyklių punktą, tai nebent netyčia. Nė karto per tą 11 metų nesu bausta už jokius pažeidimus. Ir išvis policija tik porą kartų yra sustabdžiusi, kai stabdė visus reido metu.

"Vairuojate" autobusų parką. O gal kada nors teko pabandyti valdyti ir vieną autobusą?

Nebandžiau. Dabar, kai jau atsirado autobusai su automatine greičių dėže, galėčiau pabandyti bent po teritoriją pavažinėti. Bet per daug myliu autobusus - nenoriu netyčia sugadinti gražios ir geros technikos.

ANKETA

Jelizaveta Daugininkienė, UAB "Klaipėdos autobusų parkas" generalinė direktorė. Amžius - 66 metai. Vairuotojo pažymėjimo gavimo metai - 2005 m. Pastaruoju metu naudojamas automobilis - "Honda Jazz" ("tai jau antras mano automobilis, ir tas pats modelis, tik naujesnė versija").

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder