Kaliningrado klasterio nestabdo ir rublio krizė

Kaliningrado klasterio nestabdo ir rublio krizė

Nepaisant pesimistinių prognozių Rusijos automobilių rinkai 2015-aisiais, Lietuvos pašonėje esančiame Kaliningrade toliau vystoma automobilių bei jų dalių gamybos klasterio idėja.

Kaliningrado srities vyriausybės, Kaliningrado miesto administracijos ir kompanijos "Avtotor Holding" atstovai patvirtino svarbiausių žingsnių ruošiantis statyti viso automobilių gamybos ciklo klasterį sąrašą.

Pasak "Avtotor Holding" prezidento Valerijaus Draganovo, galutiniai projekto parametrai bus paruošti jau artimiausiu metu, pasibaigus deryboms su užsienio partneriais: "Veiksmų plano patvirtinimas - teigiamas signalas investuotojams. Ir savalaikis - būtent dabar mes deramės su partneriais dėl tolesnių bendradarbiavimo sąlygų."

Šis projektas apims ne tik penkias automobilių bei keliolika automobilių detalių gamyklų, tačiau ir transporto infrastruktūros sritį, taip pat aptarnavimo, tyrimų, mokomuosius ir net gyvenamuosius objektus.

Anksčiau buvo planuojama, kad investicijos į šį projektą sieks 150 mlrd. rublių, o maksimalus klasterio pajėgumas bus 250 tūkst. automobilių per metus.

"Automobilių klasterio statyba turi didelę reikšmę regiono ekonomikai, todėl gyventojai turi suprasti, kodėl reikia investuoti milijonus iš biudžeto į projektą", - ruoštis išlaidoms iš anksto paragino Kaliningrado srities gubernatorius Nikolajus Cukanovas.

Tiesa, jis paragino nepamiršti sudėtingos ekonominės situacijos Rusijoje, todėl esą būtina peržiūrėti visas pagrindines finansines ir gamybines projekto charakteristikas bei jas patvirtinti bendru susitarimu.

Planuojama, kad naujajame 1 200 hektarų ploto klasteryje, "Avtotor" kuriamame kartu su Kanados kompanija "Magna International", iki 2020 metų turėtų įsikurti 21 įmonė - penkios pačių automobilių ir 16 - jų detalių gamybos. Pastarųjų produkcija bus tiekiama tiek "Avtotor" įmonėms, tiek automobilių gamintojams visoje Rusijoje bei Europoje.

Pirmosios naujų automobilių surinkimo linijos čia turėtų pradėti veikti 2016 metais.

Taip pat planuojama pastatyti ir atskirą konteinerių terminalą uoste ir net gyvenamąjį kvartalą, skirtą 50 tūkst. gyventojų.

Kompanija "Avtotor" Kaliningrade sukurtoje ypatingoje ekonominėje zonoje užsienietiškų markių transporto priemones gamina nuo 1997-ųjų. Šiuo metu čia surenkami BMW, "Chevrolet", "Hyundai", "Opel" ir "Kia" markių lengvieji automobiliai, taip pat "Ford", "Hyundai" bei "Tata-Daewoo" sunkvežimiai.

O kol kas prognozės Rusijos automobilių rinkai yra liūdnos. Preliminariais duomenimis, naujų automobilių pardavimas šių metų sausį nuo Vakarų sankcijų nukentėjusioje šalyje krito ketvirtadaliu, o vasarį šis kritimas, skirtingų ekspertų vertinimu, pasieks 35-50 proc.

Tokie rezultatai siejami su prasta ekonomine padėtimi, smarkia rublio devalvacija, kritusia perkamąja žmonių galia ir ženkliu automobilių kainų padidėjimu.

Rusijoje jau užsidarė keli naujų automobilių pardavimo salonai, o kai kurios bendros su Vakarų koncernais gamyklos stabdo konvejerius. Pavyzdžiui, "General Motors" pranešė dviem mėnesiams, nuo kovo vidurio iki gegužės vidurio, stabdysianti veiklą savo gamykloje Sankt Peterburge, trims savaitėms gamyklą Maskvoje stabdo ir "Renault".

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder