Anot UAB "Gatvių apšvietimas" generalinio direktoriaus Dangero Aleksandrovo, įdiegusi šią sistemą, dispečerinė turi galimybę realiu laiku stebėti ir valdyti 15 šviesoforinių sankryžų.
"Visi šviesoforai atvaizduojami viename Klaipėdos miesto plane. Esant šviesoforo gedimui, vizualizacijoje prie šviesoforo atvaizduojamas papildomas gedimo simbolis ir gaunamas aliarminis pranešimas. Gedimo informaciniame lange nurodoma gedimo priežastis ir visa susijusi informacija, tai yra kurios grupės gedimas, kurios lempos gedimas ir panašiai", - tvirtino vadovas.
Teigiama, jog naujoji sistema leis dirbti efektyviau, sumažins įrangos priežiūros išlaidas, o gedimai bus pašalinami greičiau, kadangi jau iš anksto vykstant į objektą bus žinoma gedimo priežastis ir reikalinga įranga jo šalinimui.
Ši sistema leidžia nuotoliniu būdu stebėti šviesoforo signalus, fazes, elektros įvado būklę, visų gedimų istoriją. Centrinėje eismo stebėjimo ir valdymo sistemoje yra numatyta ir šviesoforo valdymo galimybė, galima šviesoforą išjungti visiškai, pervesti į geltono mirksinčio režimą arba pervesti į automatinį darbinį režimą.
Eismo reguliavimo skyriaus viršininkas Egidijus Kivilis tvirtino, jog šviesoforų gedimų pasitaiko įvairių, tačiau apie juos nebuvo taip paprasta sužinoti.
"Dažniausiai genda šviesoforų lempos - kaip ir įprastinės buitinės lempos, taip ir šviesoforų lempos turi savo resursą. Dažnai šviesoforai sugenda dėl oro temperatūros skirtumų. Neretai gedimai įvyksta dėl požeminių kabelių, kurie dėl savo senumo yra jautrūs drėgmei. Jei kažkas šviesoforą nuverčia ar apgadina, gauname automatinį pranešimą, tačiau apie kitus šviesoforų gedimus dažniausiai sulaukdavome pranešimų iš gyventojų arba juos aptikdavome patys pagal grafiką važiuodami po miestą", - teigė E. Kivilis ir pridūrė, jog nuo šiol bus gerokai patogiau stebėti, kaip veikia šviesoforai.
Anot D. Aleksandrovo, naujoji sistema turi ir papildomų galimybių. Pavyzdžiui, esant poreikiui, šviesoforinėje sankryžoje įdiegus jutiklius, aptarnaujantis personalas turėtų galimybę stebėti ir transporto srautus.
"Ši sistema leidžia analizuoti transporto judėjimą visos paros metu ir pateikti pasiūlymus, kurie pagerintų eismą Klaipėdos mieste", - galimybes vardijo D. Aleksandrovas.
Nuotoliniu būdu galima būtų nusiskaityti valdiklio esamą programą ir ją pakoreguoti pagal naujai suderintą schemą net nevykstant į objektą. Pastebėjus valdiklio darbo trūkumus, netikslumus, nuotoliniu būdu galima būtų perkrauti valdiklį iš naujo arba pakeisti signalų plano laikus, inicijuoti lempų matavimą ar keisti kitus techninius nustatymus.
Artimiausiu metu bus siekiama sujungti visus miesto šviesoforus į monitoringo sistemą. Šiuo metu deramasi ir su kitų šviesoforų valdiklių gamintojų atstovais dėl analogiškos monitoringo sistemos įdiegimo jų valdikliuose.
"Šiuo metu mieste veikia 68 šviesoforai, kurie yra 5 skirtingų gamintojų. Dalis jų yra seno modelio, mieste tarnaujantys per 15 metų, tad ne visus šviesoforus įmanoma sujungti į vieną stebėjimo sistemą", - pridūrė E. Kivilis ir neslėpė, jog svarstoma senojo modelio šviesoforus atnaujinti į šiuolaikiškus.
Rašyti komentarą