Lietuvoje auga naujų automobilių pardavimas

Lietuvoje auga naujų automobilių pardavimas

2016 metais automobilių pardavimo apimtys Europos Sąjungoje (ES) išaugo 6,8 proc., iki 14,6 mln. automobilių, rodo Europos automobilių gamintojos (ACEA) duomenys.

"Ši teigiama tendencija rodo, kad, nepaisant politinio nestabilumo bei ekonominio neapibrėžtumo, sukeltų tokių pagrindinių 2016 metų įvykių kaip "Brexit" ir referendumas Italijoje, vartotojų pasitikėjimas išlieka stabilus", - teigiama ACEA pranešime.

Iš viso ES praėjusiais metais parduoti 14 mln. 641 tūkst. 356 nauji automobiliai. Didžiausią indėlį į šiuos rezultatus įnešė Vokietija (3 351 607, arba +4,5 proc.), Didžioji Britanija - 2 633 503 vnt. (+2,3 proc.), Prancūzija - 2 015 177 vnt. (+5,1 proc.), Italija -1 824 968 vnt. (+15,8 proc.) ir Ispanija - 1 147 007 vnt. (+10,9 proc.).

Labiausiai automobilių pardavimas 2016 m. išaugo Vengrijoje (25,1 proc., 96 552 vnt.), Kroatijoje (23,5 proc., 43 015 vnt.) ir Kipre (22,2 proc., 12 643 vnt.). Lietuvoje ir Latvijoje naujų automobilių pardavimas pernai taip pat pastebimai ūgtelėjo - atitinkamai 18,9 proc. (20 320 vnt.) ir 18,8 proc. (16 359 vnt.).

Pernai metinius pardavimus ES labiausiai padidino britų automobilių gamintoja "Jaguar Land Rover Group" - 22,8 proc., japonų "Honda" - 20,6 proc., o italų ir amerikiečių "FCA Group" pardavimas išaugo 14,4 proc. Prancūzijos koncerno "PSA Peugeot Citroen" automobilių pardavimo apimtys sumažėjo 0,2 proc., o vokiečių "Volkswagen Group" išaugo 3,5 proc.

Nepaisant "dyzelgeito", populiariausia marke išliko "Volkswagen" - jos modelių 2016 m. Europoje parduota daugiausiai, t. y. 1 650 473 vienetai (- 0,5 proc., tiesa, šios markės rinkos dalis per metus nukrito nuo 12,1 iki 11,3 proc.).

Antroje vietoje pagal pardavimą buvo "Renault" modeliai - jų parduota 1 082 871 vnt. (+13,1 proc.), trečioje - "Ford" (1 022 272 vnt., +3 proc.), ketvirtoje - "Opel" / "Vauxhall" (976 616 vnt., +5,6 proc.), penktoje - "Peugeot" (849 850 vnt., +1,4 proc.).

Toliau dešimtuke išsidėstė "Mercedes-Benz" (807 336 vnt., +14,2 proc.), "Audi" (803 520 vnt., +8,7 proc.), BMW (784 395 vnt., +9,7 proc.), "Fiat" (737 103 vnt., +13,9 proc.) ir "Škoda" (633 247 vnt., +7,7 proc.).

Įskaitant ir tris ES nepriklausančias šalis - Islandiją, Norvegiją ir Šveicariją, 2016-ųjų naujų modelių pardavimas Europoje siekė 15 mln. 131 tūkst. 719 vienetų, arba 6,5 proc., ir tai buvo geriausias rezultatas per paskutinius devynerius metus.

Jungtinėse Amerikos Valstijose pernai parduoti 17 557 955 nauji automobiliai. Tiesa, šios šalis rinkos augimas per metus siekė tik 0,4 proc. (2015 m. - 5,8 proc.). Labiausiai augo pikapų paklausa (+5,9 proc.), jų parduota 2 692 540 vnt., t. y. maždaug tiek, kiek visų naujų automobilių Didžiojoje Britanijoje.

Pagal markes JAV pirmauja "Ford" (2 487 487 vnt.), prieš metus antroje vietoje buvusią "Chevrolet" aplenkė "Toyota" (atitinkamai 2 096 510 ir 2 106 374 parduoti automobiliai). Po jų seka "Honda" (1 476 582 vnt.) ir "Nissan" (1 426 130 vnt.).

Tačiau visi šie skaičiai - vienas juokas palyginti su naujų automobilių pardavimo rezultatais Kinijoje. Vietos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, 2016 m. ši šalis pasiekė naują rekordą - 28,03 mln. vienetų, arba 13,7 proc. daugiau nei 2015 m.

Toks augimas siejamas su Kinijos valdžios sprendimu perpus - iki 5 proc. sumažinti mokesčius už naujus kompaktinius automobilius, kuriuose sumontuotų variklių darbo tūris neviršija 1,6 litro.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder