"Maybach" ateitis: trys keliai

"Maybach" ateitis: trys keliai

Liepos pabaiga. Būtent tada paaiškės prabangios automobilių markės "Maybach", priklausančios koncernui "Daimler AG", likimas. O štai "Ford" koncernas jau apsisprendė - irgi liukso klasės modelius gaminanti "Lincoln" kompanija bus gaivinama.

Kelių "Maybach" markei yra nedaug - arba ji bus likviduota, arba gaus naują partnerį, kurio lėšomis bandys išbristi iš finansinės duobės. Vieną iš jų "Daimler AG" stebėtojų taryba įvardins liepos gale.

Tiesa, įmanomas ir trečias sprendimas - paversti "Maybach" prabangių "Mercedes-Benz" modelių gamybos padaliniu. Tai reiškia, kad "Maybach" ženkliuku būtų žymimi įprasti, išvaizda nuo serijinių beveik nesiskiriantys, tačiau daug prabangesni S, GL ir CL klasių mersedesai.

Vokiečiai užsimena ir apie bendradarbiavima su "Aston Martin" kompanija, su kuria sutartis dėl potencialios partnerystės, Vakarų žiniasklaidos duomenimis, sudaryta dar praėjusių metų pabaigoje. Gali būti, kad britai surinkinės naujos kartos "Maybach" automobilius ir dar gaus priėjimą prie "Daimler" technologijų - savo atgaivinamos markės "Lagonda" gamybai.

Vis dėlto likvidavimo galimybė irgi išlieka. "Maybach" markė yra nuostolinga, ir pastaruoju metu šių automobilių pardavimo apimtys sparčiai krenta, kasmet jų parduodama vis mažiau. Štai 2007 metais klientus pasiekė 156 "Maybach" limuzinai, o 2010-aisiais - vos 63, nors tais metais jų gama buvo atnaujinta. Per paskutinius septynerius metus (iki 2010 m.) parduota vos 800 egzempliorių.

Kai kurių ekspertų nuomone, to priežastis - nepalanki potencialiems klientams kainodara. Esą "Maybach" iš esmės yra prabangesnė "Mercedes-Benz" modelių versija, tačiau kainuoja nepalyginti brangiau nei pats brangiausias mersedesas.

Apie tai, kad "Maybach" vardo gali nebelikti automobilių gamintojų žemėlapyje, pirmą kartą užsiminta pernai kovą. Tąkart Kinijos automobilių gamybos milžinas - kompanija BYD - pareiškė norinti pirkti vokiečių kompaniją, tačiau "Daimler" atstovai atmetė galimybę parduoti "Maybach" kinams.

Variklių gamybos kompaniją "Maybach" 1909 metais įkūrė Wilhelmas Maybachas, buvęs "Daimler" technikos direktorius. Pirmasis koncepcinis šios markės automobilis dienos šviesą išvydo 1919 metais, po dvejų metų pradėta serijinė gamyba. Ji sustabdyta 1940-aisiais, kai "Maybach" pradėjo gaminti variklius nacistinės Vokietijos tankams.

Ši vokiečių markė, 1960 metais įsigyta tuometinės "Daimler-Benz" kompanijos, atgaivinta 1997 metais Tokijuje debiutavus "Mercedes-Benz Maybach" modeliui.

Reanimuos "Lincoln"

O štai "Ford" koncernui priklausančios liukso klasės automobilių markės "Lincoln" likimas jau aiškus - amerikiečiai nusprendė suteikti šansą jai atsitiesti. Su šansu bus suteikta ir 1 milijardas dolerių - tiek, "The Wall Street Journal" duomenimis, iki 2014 metų "Ford" skirs naujų "linkolnų" kūrimui.

Planuojama, jog per artimiausius ketverius metus dienos šviesą išvys net 7 nauji arba atnaujinti "Lincoln" modeliai. Tai, "Ford" atstovų teigimu, leis padidinti minėtos markės pardavimą - iki 2015 metų jis turėtų pasiekti 162 tūkst. automobilių lygį.

Pernai "Lincoln" pardavė vos 85,8 tūkst. automobilių ir net iš tolo neprilygo konkurentų - "Lexus", BMW, "Mercedes-Benz", "Cadillac", "Acura", "Audi" bei "Infiniti" - rezultatams. Šių metų prognozės yra dar liūdnesnės - vos 78 tūkst. automobilių.

Tiesa, garantijų, kad nuo 1915 metų gyvuojančio "Lincoln" prekės ženklo neištiks "Pontiac" ar "Hummer" likimas, nėra - daugelis ekspertų Jungtinėse Valstijose mano, kad "Lincoln" markei nepavyks pasivyti nei pagrindinio konkurento vietos rinkoje - "Cadillac", nei varžovų iš užsienio.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder