"Autosalone" jau rašėme apie tai, jog Europos Komisijos (EK) tyrimas atskleidė, kad automobilių gamintojai, siekdami apeiti vis griežtėjančias CO2 išmetimo normas ir pagerinti savo produkcijos ekologiškumo rodiklius, išmoko pasinaudoti įvairiomis spragomis.
Pavyzdžiui, bandydami automobilius gamintojai naudoja specialias padangas arba bandymų poligono dangą.
Teigiama, kad taip apgaudinėjami vartotojai, nes jų automobiliai naudoja daugiau kuro ir labiau teršia aplinką nei skelbiama oficialiai.
"Tai - paprasčiausia vagystė iš vartotojų kišenės", - konstatavo EK atstovai po to, kai vartotojų gynėjai paskaičiavo, jog vien 2010 m. dėl to tokių manipuliacijų kiekvienas europietis vidutiniškai išleido 135 eurus daugiau nei turėjo išleisti.
Tą patį patvirtino dar vienas tyrimas, parodęs, kad automobilių gamintojų kompanijų teiginiai apie nedidelę jų modelių taršą yra paprasčiausiai melagingi.
Nekomercinė organizacija "International Council on Clean Transportation" (ICCT, Tarptautinė švaraus transporto taryba) pareiškė, jog CO2 emisijos duomenys, deklaruojami gamintojų, yra gerokai mažesni už sąnaudas, kurios fiksuojamos realiomis mašinos naudojimo sąlygomis.
Tyrimo autoriai palygino gamintojų deklaruojamus duomenis apie degalų sąnaudas su skaičiais, kuriuos pateikė apie pusę milijono vairuotojų Europoje vienijantys automobilių klubai, vartotojų organizacijos, lizingo bendrovės ir interneto svetainės.
ICCT teigimu, pavyzdžiui, BMW nurodomos vidutinės jų modelių kuro sąnaudos yra net 30 proc. didesnės už realias, "Audi" - 28 proc., "Mercedes-Benz" modelių - 26 proc. "Toyota" nurodomi duomenys realius viršija apie 15 proc., "Citroen", "Peugeot" bei "Renault" - 16 proc.
Sykiu, ICCT tvirtinimu, yra didesni ir realūs CO2 išmetimo rodikliai, vidutiniškai 25 proc. Paskaičiuota, neva toks neatitikimas vairuotojams kasmet kainuoja maždaug po 300 eurų.
Rašyti komentarą