Motociklai su ABS taps privalomi

Motociklai su ABS taps privalomi

Europa imasi kovoti už motociklininkų gyvybių išsaugojimą. Tiesa, pastariesiems tai paplonins piniginę mažiausiai tūkstančiu eurų.

Europos Parlamentas (EP), patobulinęs Europos Komisijos (EK) pasiūlymus, paruošė reglamentą, pagal kurį numatoma stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) montavimą visose naujose parduodamose transporto priemonėse, kurių variklio darbo tūris viršija 50 kubinių centimetrų, padaryti privalomu nuo 2016 metų. Išimtis numatoma tik "Enduro" ir "Trial" klasių motociklams.

EK siūlė ne 50, o 125 kub. cm ribą, be to, privaloma padaryti norėjo ne ABS, o CBS (Combined Braking System) - abu, priekinį ir galinį, stabdžius vienu paspaudimu aktyvuojančią sistemą.

Galutinis balsavimas Europarlamente numatytas šių metų kovą.

Teigiama, jog dviračių motorinių transporto priemonių vairuotojai nukentėti eismo įvykiuose rizikuoja labiau nei kiti. Ši rizika jiems yra 18 kartų didesnė nei automobilių vairuotojams.

Kasmet Europos Sąjungos keliuose žūva apie 6 tūkst. motociklininkų. Remiantis statistika, jie sudaro 16 proc. žūvančiųjų keliuose, nors nuvažiuoja vos 2 proc. visų eismo dalyvių per metus įveikiamo atstumo.

EK atstovų teigimu, ABS nauda motociklų valdymui yra įrodyta ne vienoje studijoje. Esą ši sistema riziką pakliūti motociklininkui į avariją sumažina 20-35 proc., o žūvančiųjų skaičių gali sumažinti penkiais šimtais žmonių kasmet.

Vairuotojų nuomonė dėl EP sprendimo yra nevienareikšmiška. Pavyzdžiui, didžiausio Europoje Vokietijos automobilininkų klubo ADAC atstovai ne tik pritarė tokiai iniciatyvai, bet ir pasiūlė paankstinti numatytą datą dvejais metais. Beje, šiuo metu Vokietijoje tik trečdalis naujų motociklų neturi ABS sistemos.

Tuo metu ETRA - Europos motociklų pardavėjų asociacija - pareiškė, kad naujasis reglamentas gerokai pabrangins ir vadinamuosius lengvuosius motociklus, ir mopedus. Teigiama, jog šis pabrangimas, priklausomai nuo motociklo klasės ar markės, gali siekti 700-1 700 eurų.

Jungtinėse Valstijose pasiūlymas naujuose motocikluose privaloma tvarka montuoti ABS nuskambėjo dar prieš dvejus metus. Tam pasipriešino patys motociklininkai. Pavyzdžiui, Amerikos motociklininkų asociacija pareiškė, jog ABS nėra panacėja.

Visgi, nepaisant nei vienos, nei kitos pusės norų daugumoje JAV parduodamų naujų motociklų (pvz., "Harley-Davidson") ABS sistema jau yra.

JAV Saugaus eismo instituto (IIHS) atstovai tikina, kad motociklai su ABS į avarijas pakliūva 37 proc. rečiau nei neturintieji tokios sistemos, o draudimo kompanijos sulaukia 22 proc. mažiau kreipimųsi iš tų motociklininkų, kurių transporto priemonės yra su ABS.

Skaičiai

Europos Komisijos duomenimis, per paskutiniuosius 10 metų motociklininkų mirtingumas aštuoniose Europos Sąjungos valstybėse - Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Ispanijos, Prancūzijoje, Švedijoje, Liuksemburge bei Slovėnijoje - sumažėjo daugiau nei 50 proc. Labiausiai čia pasižymėjo Baltijos šalys - Latvijoje ir Estijoje motociklininkų žūčių sumažėjo 61 proc., Lietuvoje - 58 proc. Teigiama, jog nuo 2001 metų ES keliuose išsaugota 100 tūkst. motociklininkų gyvybių.
Pavojingiausia šalimi motociklininkams visoje ES lieka Rumunija.

Beje

Privalomu naujuose motocikluose padaryta Europoje siūloma ir automatinę žibintų įjungimo sistemą (Automatic Headlight On, AHO). Taip norima padidinti motociklų matomumą. Europos Komisija AHO matyti visuose motocikluose nori jau nuo 2013 metų. Šiuo metu šviesų naudojimas dieną privalomas ne visose Europos Sąjungos šalyse.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder