Priminsime, kad su pasiūlymais keisti KET daugiau nei 19 tūkst. Lietuvoje bei užsienyje motociklais besidominčių narių jungianti svetainė motomanai.lt bei ją valdanti VšĮ "Moto grupė" į Susisiekimo ministeriją kreipėsi dar pernai gegužę.
Vienas iš pagrindinių pasiūlymų buvo maksimalius leistino greičio apribojimus motociklams suvienodinti su leistinu greičiu automobiliams, mat esą Europos Sąjungoje skirtinga greičio riba lengviesiems automobiliams ir motociklams esanti daugiau išimtis nei taisyklė.
Susisiekimo ministerija motociklininkams antausio netrenkė - viceministras Rimvydas Vaštakas jiems pranešė, esą valdininkai iš esmės neprieštarauja minėtam greičio suvienodinimui. Maža to - šį pakeitimą ministerijos atstovai pažadėjo įtraukti į rengiamą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus įgyvendinantį KET projektą.
Tiesa, motociklų naudotojams priminta, kad šis pasiūlymas dar turės gauti kitų institucijų - Vidaus reikalų ministerijos, Kelių policijos tarnybos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos - pritarimą.
Dėl kito motociklų entuziastų pasiūlymo - leisti statyti šias transporto priemones (be priekabos) bei mopedus ant šaligatvių ten, kur nesudaromos kliūtys vaikščioti pėstiesiems, taip pat juos palikti dviem eilėmis, jei tai nekliudo eismui - ministerija rankų nejudins. R. Vaštako teigimu, atitinkamus kelio ženklus su stovėjimo būdą leidžiančiomis lentelėmis turėtų įrengti savivaldybės, kurios ir yra atsakingos už eismo organizavimą miestuose.
Trečias esminis siūlymas - leisti motociklams judėti visuomeniniam transportui skirta eismo juosta, pažymėta "A" ženklais - valdininkų entuziazmo nesulaukė. Viceministras motociklininkams atsakė, jog, Susisiekimo ministerijos nuomone, siūlymas leisti motociklams važiuoti maršrutiniam transportui skirta eismo juosta "nepriimtinas saugaus eismo požiūriu".
"Moto grupės" direktorius Antanas Petrauskas "Autosalonui" teigė esą laimingas, kad bent kai kuriuos pageidavimus valdininkai išgirdo.
"Tačiau dėl važiavimo autobusų juostomis argumentų taip ir nesužinojome. Bandysime ministerijos klausti, apie kieno - motociklininkų ar kitų eismo dalyvių - saugumą jie kalba. Ne vienoje užsienio šalyje leidžiama tokiomis juostomis važiuoti motociklu, ir būtent šis leidimas traktuojamas kaip eismo saugumo gerinimas", - teigė A. Petrauskas.
Rašyti komentarą