"Opel Astra": gyvenimas šiltomis rankomis

"Opel Astra": gyvenimas šiltomis rankomis

Vieną iš paskutiniųjų savaitgalių sukant ratą Žemaitijos keliais naujosios kartos "Opel Astra", į telefoną ateina SMS žinutė: "Sveikinu, jūs vairuojate Lietuvos metų automobilį!" Ačiū už pranešimą, bet kad tai - metų automobilis, ir gal ne tik Lietuvos, išvadą pasidariau jau prieš tai.

Šis "golfo" klasės senbuvis gali nepatikti tik tiems, kurių protinis vystymasis sustojo maždaug 1987 metais, todėl jiems iki šiol juokingas anekdotas apie taip garsiai, kad net tyloje galima girdėti, rūdijančius opelius. Arba tiems, kurie pramiegojo pardavėjų kvietimą nemokamai išbandyti šį automobilį.

Viltį, kad tai nebus nuobodi vairuoti mašina, pagimdo jau išvaizda. Jei žiūrėdamas į klasės "tėvą", t. y. "Volkswagen Golf", iškart pradedi žiovauti ir net neįsėdęs vidun raktelius grąžini salono atstovui, su "Astra" taip tikrai nėra. Aišku, šio segmento grožio etalono - "Honda Civic" - ji nepavijo, bet tvirta antra vieta yra. Perleista šiam "japonui" tada, kai nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis "astros" protėvis - "Opel Kadett", Lietuvoje geriau žinomas "Lašo" pravarde. Trečia lieka "Mazda3".

Ir net nepaisant šio komplimento, dizainas - ne ta tema, kuriai reikėtų skirti dėmesį kalbant apie naująją "Astra". Svarbiausia tai, ką ji gali. O gali ji ne mažiau, nei gali limuzinai su šiais ženklais ant priekinių grotelių (abėcėlės tvarka): "Audi", BMW, "Mercedes-Benz", "Volvo" pagaliau.

Kitaip sakant, šiame opelyje yra visos naujausios ir moderniausios vairuotojo pagalbos ir komforto sistemos, kurias dauguma kitų hečbekų sapnuoja naktimis stovėdami pardavimo salonuose. Ir už opelio kainą. Ne "Audi". Ne BMW. Ir ne mersedeso.

Galėtume vardinti iki begalybės: kelio ženklus atpažįstanti ir vairuotoją apie įvairius apribojimus informuojanti "Traffic Sign Assist" sistema, "Forward Collision Alert" sistema su automatinio avarinio stabdymo funkcija, "Side Blind Sport Alert", perspėjanti apie grėsmes vadinamojoje aklojoje zonoje, "Advanced Park Assist" įranga, ultragarsu identifikuojanti tinkamas mašinai pastatyti vietas ir automatiškai parkuojanti ją vairuotojui net neprisiliečiant prie vairo. Arba "Opel Eye", kuri kartu su "Lane Keep Assist" funkcija atpažįsta kelio ženklinimo linijas (jei tik jų nepamiršo nupaišyti Lietuvos kelininkai) ir grąžinanti vairuotoją į savo eismo juostą.

Ir t. t., ir t. t. Bet kad jūs žinotumėte, koks malonumas yra laikyti rankose šiltą vairą... Kažkada, gal gūdžiais 1996-aisiais, dabar jau amžiną atilsį Klaipėdos šviesuolis, architektas ir buriuotojas Vytautas Šliogeris šių eilučių autoriui išdėstė cigaro rūkymo pradžiamokslį. Vienas iš pagrindinių postulatų yra toks: "Cigaras turi būti šiltas kaip b..." Na, patys suprantate, kaip kas. Taigi, "Opel" inžinieriai irgi įpūtė šilumos į naujosios "Astra" vairą. Jis irgi turi būti šiltas.

Nesvarbu, kaip kas. Svarbu, kad šiltas. Ir net jei pasenčiau ir šiuo automobiliu važinėčiau tik vasarą ir tik į sodą, žiemą vis tiek lipčiau į jį. Pasišildyti rankų. Galų gale pamaloninti nugarą sėdynėje, sertifikuotoje AGR - įvairių medicinos sričių gydytojus vienijančio Vokietijos ergonomikos specialistų centro.

Galite juoktis ir sakyti, kad šildomas vairas ar patogi sėdynė - smulkmena, į kokias dėmesio renkantis naują automobilį niekas nekreipia. Šlykštus melas - dabar, kai pasaulyje svarbiausias žodis yra "globalizacija", ir kai japonų modeliai niekuo nebesiskiria nuo vokiškų, korėjiečių - nuo prancūzų (ir apskritai visi vienas nuo kito), tik smulkmenos ir lemia vieną ar kitą pasirinkimą. Tokios, kaip šildomas vairas.

Arba tokios, kaip "IntelliLux LED" priekiniai žibintai, kurių ilgosios šviesos pačios nusileidžia kelyje susitikus su kitais automobiliais. Arba tokios, kaip stebuklingų galių turintis kuklus mygtukas centrinėje konsolėje. Oficialus jo pavadinimas yra kitoks - "Jaunuolių, galvojančių, kad BMW E39 yra geriausi pasaulyje, gydymo mygtukas". Bet kadangi visas šis pavadinimas mažame plote netilpo, Riuselheimo inžinieriai tiesiog parašė "Sport".

Naudojimo instrukcija tokia: atsistoti prie sankryžos tarp dviejų E39 ir provokuojamai padžiržginti akseleratorių. Ir jį paspausti užsidegus žaliam šviesoforo signalui. Abu E39 lieka galinio vaizdo veidrodėliuose - net nepaisant to, kad po antvožu - nedidukas 1,4 l 125 AG (92 kW) varikliukas. Su turbina.

O minusų šis automobilis turi? Aišku, yra kategorija savo netolimą žagrės ir plūgo praeitį pamiršti norinčių valstiečių, kuriems jau pats "Opel" ženklas yra minusas, bet juk mes rašome normaliems žmonėms, ar ne?

Jei rimtai, garsiai neskelbiamos, bet savaime suprantamos recenzijų apie naujus automobilius taisyklės reikalauja apie kiekvieną modelį parašyti ką nors blogo. Bet... Viešpatie, padėk sugalvoti ką nors negero apie "Astra"!

Kodėl tu tyli?! A, tu pats ją išbandei? Tada tave puikiai suprantu. Taip taip, jaučiu tavo šiltas rankas. Tu ją tikrai išbandei...

Už ir prieš

+ Pažangiausios technologijos
+ Itin patogi vairuotojo vieta
+ Viena mažiausių kainų klasėje
- ?

Pagrindiniai konkurentai

"Golfo" klasė išsiskiria kone didžiausiu konkurentų skaičiumi. Benzininė "Opel Astra" kainuoja nuo 14 600 eurų, dyzelinė - nuo 17 031 Eur. Pateikiame kitų 5 durelių hečbekų (silpniausios benzininės versijos) kainas (abėcėlės tvarka, su PVM): "Alfa Romeo Gulietta" - 20 207 Eur, "Audi A3 Sportback" - 20 856 Eur, BMW 1 - 25 190 Eur, "Citroen C4" - 16 000 Eur, "Ford Focus" - 16 090 Eur, "Hyundai i30" - 15 590 Eur, "Honda Civic" - 17 370 Eur, "Kia Cee'd" - 14 690 Lt, "Mazda3" - 15 625 Eur, A klasės "Mercedes-Benz" - nėra duomenų, "Nissan Pulsar" - 15 190 Eur, "Peugeot 308" - 14 106 Eur, "Renault Megane" - 15 774 Eur, "Seat Leon" - 17 230 Eur, "Toyota Auris" - 14 850 Eur, "Volkswagen Golf" - 16 385 Eur.

"Autosalonas" važiavo

"Opel Astra Dynamic 1.4 Turbo ECOTEC"


Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4370/1809/1485
Ratų bazė (mm): 2662
Prošvaisa (mm): nėra duomenų
Svoris (kg): 1860
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 9,2
Maksimalus greitis (km/h): 205
Variklio tipas: dyzelinis, 1.4 "Turbo" ECOTEC
Darbinis tūris (cm3): 1399
Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 92 (125)/5600
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 245/2000-3500
Transmisija: 6 pavarų, mechaninė
Varomieji ratai: priekiniai
Bagažinės talpa (l): 370-1210
Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 5,5 (gamintojo duomenys), 7,1 (bandymo metu)
Bandyto modelio kaina: 18 700 Eur

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder