Pajūrio gatvė atsinaujins ne anksčiau nei 2017-aisiais

Pajūrio gatvė atsinaujins ne anksčiau nei 2017-aisiais

Klaipėdiečiams ir toliau keliantis gyventi anapaus vadinamojo Palangos kelio keičiasi ir transporto srautai šias Klaipėdos rajono teritorijas su miestu siejančiose gatvėse. Pastarųjų rekonstrukcijos jau planuojamos, tačiau norą pagerinti susisiekimo sąlygas malšina tokiems darbams reikalingų lėšų stygius.

Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija (SEK) su nedidelėmis pastabomis pritarė bendrovės "Plentprojektas" paruoštiems pagrindinės Tauralaukį kertančios arterijos - Pajūrio gatvės - projektiniams sprendiniams.

Remiantis jais, ši beveik 1,4 km ilgio gatvė, beje, oficialiai įregistruota kaip valstybinės reikšmės rajoninis kelias Nr. 2250 Klipšiai-Tauralaukis, taps tikra magistrale - su keturiomis eismo juostomis (po dvi kiekviena kryptimi).

Tos keturios eismo juostos prasidės nuo sankryžos su Klaipėdos gatve. Ši taps žiedine, ir turės net kelis išvažiavimus iš greta esančių teritorijų. Žiedas nebus didelis, o tai, projektuotojų teigimu, užtikrins mažesnį važiavimo greitį ir kartu didesnį eismo saugumą.

Priešingų krypčių eismo juostos bus atskirtos ištisine skiriamąja juosta. Abiejose kelio pusėse bus ir pėsčiųjų, ir dviračių takai.

Be jau minėtos žiedinės sankryžos, bus įrengtos dvi keturšalės sankryžos - susikirtimo su Lazdynų ir Akmenų gatvėmis ir susikirtimo su Virkučių ir Debesų gatvėmis vietoje.

Tiesa, šiose sankryžose lėtėjimo ir greitėjimo juostų nenumatytas tad SEK nariai projektuotojų paprašė palikti specialius kanalus, kurių ateityje gali prireikti elektros kabeliams - jei, didėjant eismo intensyvumui, čia prireiktų įrengti šviesoforus.

Sykiu bus rekonstruota ir dalis Klaipėdos gatvės - jos atkarpa tarp susikirtimo su Tauralaukio gatve ir būsimosios žiedinės sankryžos su Pajūrio gatve.

Sankryžoje su Tauralaukio gatve bus įrengta šviesoforu reguliuojama sankryža, tiesa, prieš tai "ištiesinus" Erškėtrožių gatvės link vedančią Klaipėdos gatvės atšaką - ji šiuo metu į pačią Klaipėdos gatvę įsilieja gana aštriu kampu, o tai sumažina eismo saugumą.

Dalis projekto - pats kelias, kuriuo važiuos automobiliai, - bus finansuojama Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), kita dalis - šaligatviai, dviračių takai ir pan. - Klaipėdos savivaldybės lėšomis.

Neseniai įvykusiame abiejų pusių susitikime konstatuota, kad projektuotojų brėžiniai realybe virs ne taip greitai. Paaiškėjo, jog vienu metu skirti lėšų dviem svarbiems "privažiuojamiesiems" projektams - Pajūrio gatvės ir Tilžės gatvės rekonstrukcijai - neįmanoma. Nuspręsta pirmenybę teikti Tilžės gatvei, po to bus ieškoma pinigų Pajūrio gatvės rekonstrukcijai.

Konkreti data kol kas neskelbiama, tik prognozuojama, kad realūs darbai Tauralaukyje prasidės 2017-aisiais, nors prieš tai buvo numatomas optimistiškesnis terminas - 2016 metai.

Na, o kitos į Klaipėdą ir iš jos vedančios arterijos - Tilžės gatvės - rekonstrukcijos eiga iš mirties taško pagaliau turėtų pajudėti dar šį rudenį - jau rugsėjį arba spalį Klaipėdos savivaldybė ketina skelbti konkursą šios gatvės atkarpos tarp Sendvario žiedo ir geležinkelio pervažos rekonstrukcijai.

Tuo pačiu metu savąjį konkursą kitai šios gatvės atkarpai - tarp pervažos ir Jakų žiedo, vadinamai valstybinės reikšmės rajoniniu keliu Nr. 2215, - rekonstruoti turėtų paskelbti ir LAKD. Nesvarbu, kas laimėtų šiuos konkursus, abi pusės juos žada atlikti vienu metu, kad nereikėtų du kartus uždaryti eismo.

Priminsime, kad, rekonstravus Tilžės gatvę, pakis ir jos sankryža su Šilutės plentu - čia nebeliks žiedo (beje, vienintelio Klaipėdoje, turinčio medį), o eismas bus reguliuojamas šviesoforais.

O atkarpoje tarp pervažos ir Jakų žiedo bus penkios sankryžos, viena jų - su būsima gatve, sujungsiančia Vilniaus plentą ir Tilžės gatvę. Sankryžose numatytos kairiojo posūkio lėtėjimo juostos, tad sukantieji netrukdys tiems, kurie važiuos tiesiai.

SKAIČIAI

2014-ųjų duomenimis, vidutiniškai per parą Pajūrio gatve pravažiuoja apie 5 tūkst. transporto priemonių, 352 jų - krovininės. Tais pačiais metais čia įvyko 2 įskaitinės avarijos. Tai - nedaug, tačiau individualių gyvenamųjų namų kvartalai kitoje Palangos kelio pusėje sparčiai plečiasi, tad prognozuojama, kad ateityje automobilių srautai Pajūrio gatvėje, jungiančioje Aukštkiemius, Klipščius, Mazūriškius, Trušelius bei kitas gyvenvietes su Klaipėda, tik augs.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder