Panaikinus lenteles su žaliomis rodyklėmis gatvėse pagausėjo spūsčių

Panaikinus lenteles su žaliomis rodyklėmis gatvėse pagausėjo spūsčių

Nedrausmingiems vairuotojams auklėti pastaruosius mėnesius taikomas naujas būdas - naikinamos lentelės su žaliomis rodyklėmis, leidžiančiomis sukti į dešinę. Vairuotojai šia galimybe iki šiol piktnaudžiavo, užtai dabar grūdasi rytinėse ir vakarinėse spūstyse prie sudėtingų sankryžų.

Iki 2020 m. pagal ES direktyvas tokių lentelių, kurios leidžia sukti į dešinę net degant raudonam šviesoforo signalui, turi nelikti visose šalyse narėse. Daugelyje jų šių lentelių jau nėra, tačiau Vokietijos ir Lietuvos vairuotojai vis dar džiaugiasi šia galimybe.

Žinoma, nebeilgai. Per pastaruosius mėnesius mūsų šalies miestuose šiuo klausimu padirbėta kaip reikiant - panaikinta nemažai lentelių. Be to, vairuotojai buvo nudžiuginti nauja taisykle - nuo gegužės sankryžose, kur tokios lentelės vis dar kabo, privalu sustoti prie „Stop“ linijos ir tik įsitikinus, kad niekam nekeli pavojaus, pajudėti į priekį. Pasirodo, daugelis vairuotojų jau seniai pamiršo, kad ši lentelė visuomet buvo papildoma galimybė važiuoti, o ne pagrindinį kelią žymintis kelio ženklas.

Štai sostinėje šiuo metu yra 252 šviesoforų postai, iš jų 80 postų yra įrengtos žalios rodyklės ties raudonu šviesoforo signalu, 2014 m. išmontuota 10. Vertinant proporcingai iki 2020 m. kasmet 15 šviesoforų postų reikėtų išmontuoti žalias rodykles.

Vilniaus savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vadovas Eduardas Garbovskis teigia, kad automatizuotos šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemos

centras stebi eismo situaciją: „Šiuo metu Vilniaus savivaldybė atlieka šviesoforų postų, kuriuose ties raudonu šviesoforo signalu yra įrengtos žalios rodyklės, analizę ir vertins lėšų poreikį dėl infrastruktūros ir eismo reguliavimo pakeitimų.“

Jis neslėpė, kad pasigedę lentelių vairuotojai ėmė skųstis savivaldybei. Nepaisant to, planuojama, kad pirmiausia bus išmontuotos žalios rodyklės sankryžose, šalia kurių yra pėsčiųjų traukos objektų (ugdymo įstaigų, prekybos centrų ir pan.), ir tose reguliuojamose sankryžose, kuriose priešpriešiniam transportui yra numatytas apsaugotas kairysis posūkis. „Taip pat gali pasitaikyti ir atvejų, kai tam tikrose sankryžose bus išmontuota tik dalis žalių rodyklių, o dalis palikta eismo funkcionalumui užtik-

rinti pereinamuoju laikotarpiu“, - teigia specialistas.

Bronius Kazlauskas, vairavimo mokytojas:

Kelyje pokyčių tikrai vyksta. Anksčiau degant raudonam šviesoforui prieš tokias lenteles su rodyklėmis buvo baisu sustoti, kad kas nors iš galo neatsiremtų. Pirmiausia žiūrėdavai, kas darosi už tavęs, o tik tada stebėdavai, ar kas nemėgina bėgti per perėją. Reikia džiaugtis, kad su laiku priėmus įstatymą situacija keičiasi ir dauguma vairuotojų sustoja prie „Stop“ linijos.

Žinoma, visuomet yra grupė žmonių, kuriems taisyklės nė motais. Tai kažkodėl ypač būdinga vairuotojams, kurių automobiliai kiek prabangesni ir išvaizdesni. Kažkodėl kuo automobilis didesnis ir geresnis, tuo labiau nesinori paisyti Kelių eismo taisyklių.

Taip, didmiesčiuose kai kur padaugėjo spūsčių, tačiau, nors tenka pastovėti ilgiau, kelyje tapo saugiau. Žinoma, nuimant rodyklytes, gal reikėtų pagalvoti apie analogiškus sprendimus, padedančius sureguliuoti srautą. Pavyzdžiui, gal reikėtų įrengti papildomas šviesoforo sekcijas. Eismo reguliavimo specialistai galėtų apie tai pagalvoti.

Naujoji tvarka padeda - drausmina vairuotojus, nes iki šiol daugeliui ši rodyklė prilygo pirmumo teisei ir vairuotojai lėkdavo per sankryžą, nepaisydami, kad per kelią eina pėsčiasis ar važiuoja automobilis, kuriam dega žalia šviesa. Juk ta lentelė reiškia palengvinimą važiuoti per raudoną, jeigu niekam netrukdai. Žinoma, gerai, kai buvo galimybė pasukti greičiau, jei nėra kliūčių, tačiau jei visi vairuotojai laikytųsi taisyklių, tik tada tos lentelės būtų puikus dalykas. Deja, kai yra tokių, kurie taisykles ignoruoja, juos tenka drausminti, o nukenčia kiti, padorūs, vairuotojai.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder