"Peugeot 3008 HYbrid4": pirmasis pasaulyje hibridinis dyzelinis krosoveris

"Peugeot 3008 HYbrid4": pirmasis pasaulyje hibridinis dyzelinis krosoveris

Automobilių gamintoja "Peugeot" rinkai pristatė naujo tipo automobilį – pirmąjį pasaulyje visiškai hibridinį dyzelinį modelį "3008 HYbrid4".

Tai - hibridinio dyzelinio variklio modelis (2 l HDi FAP 120 kW/163 AG) su elektriniu motoru, pasiekiančiu maksimalią 27 kW (37 AG) galią. Teigiama, jog dyzeliniai varikliai naudoja mažiau degalų nei benzininiai, tad jie puikiai tinka tokio tipo hibridinių modelių gamybai.

Visų keturių varomųjų ratų sistemą turintis "Peugeot 3008 HYbrid4" 100 km kelio naudoja 3,8 l kuro.

Perėjimas nuo vidaus degimo variklio prie elektrinio variklio vykdomas automatiškai, "Stop & Start" sistema sustabdo vidaus degimo variklio veikimą ir jį vėl įjungia atsiradus to reikalaujančioms vairavimo sąlygoms (paspaudus akceleratoriaus pedalą, kai išsikrauna akumuliatorius ir pan.).

Atitinkamomis vairavimo sąlygomis abu automobilio galios šaltiniai papildo vienas kitą (prideda galios staigaus akseleravimo metu, lenkiant kitą automobilį ir pan.).

Ateityje ir būtent tose rinkose, kur dyzeliniai varikliai mažiau populiarūs, "HYbrid4" tipo modeliuose gali būti montuojami ir benzininiai varikliai.

Centrinėje konsolėje įmontuotas pasirinkimo mygtukas leidžia vairuotojui rinktis keturis skirtingus veikimo režimus:

- "Auto" režimas: visą sistemą valdo elektronika, taip pat ir perėjimą nuo HDi dyzelinio prie elektrinio variklio. Vairavimas tampa optimalus, sunaudojamos mažai degalų, tačiau išlaikomas važiavimo dinamiškumas.

- ZEV režimas (Zero Emission Vehicle – nulinės emisijos automobilis): įjungiamas vien tik elektrinis variklis. Šiuo atveju , HDi dyzelinis variklis suprogramuojamas veikti tik tada, kai intensyviai akceleruojama. Šiuo atveju turi būti įkrautas aukštos įtampos akumuliatorius. Šiuo atveju automobilis tampa "miestiečio džiaugsmu“ – nelieka garso ir taršos.

- Keturių varomųjų ratų režimas (4WD): visas automobilio galios aparatas veikia kartu. Galinius ratus varo elektrinis variklis, o priekinius – HDi dyzelinis variklis.

- "Sport" režimas: pavaros perjungiamos greičiau ir esant didesniam variklio veikimo režimui negu įprastai.

Ni-MH (Nikelio metalo hidrido) akumuliatorius kėbulo apačioje, po bagažine, šalia elektrinio motoro. Šis aukštos įtampos akumuliatorius papildo standartinį, po priekiniu kėbulo dangčiu esantį 12 voltų akumuliatorių, kuris atlieka savo standartines funkcijas.

Energijos atkūrimo sistema (tuo metu kai elektrinis motoras tampa generatoriumi), leidžia kinetinę energiją perdaryti į elektrinę energiją, kuri įkrauna Ni-MH akumuliatorius greičio mažinimo metu (atleidus akceleratoriaus pedalą ir stabdant). Ši atkuriamoji sistema leidžia vairuotojui naudoti “laisvą” energiją ir atitinkamai sumažinti kuro sąnaudas.

Spalvotas ekranas ar multifunkcinis displėjus, priklausomai nuo automobilio techninių charakteristikų, realiu laiku informuoja vairuotoją apie hibridinio galios aparato būklę bei akumuliatoriaus įkrovimo lygį (8 barų elektroninis matavimo prietaisas).

Valdymo skydelio kairėje pusėje rodomas išnaudotos ar atkurtos elektros energijos kiekis stabdymo ar greičio mažinimo fazėse. Trys skirtingos skalės rodo akumuliatoriaus būklę: "Charge" (įkrovimas), "Eco" (optimalus funkcionavimo režimas), "Power" (galia).

"Peugeot 3008 HYbrid4" bus gaminamas Prancūzijoje (Sochaux ir Mulhouse regionuose) ir prekyboje Europoje pasirodys 2011 m. pavasarį.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder