"Renault Laguna": prancūzai nepagailėjo

"Renault Laguna": prancūzai nepagailėjo

Bandomasis važiavimas

Dar internete pasirodžius pirmosioms trečiosios populiariojo "Renault" C klasės modelio "Laguna" kartos nuotraukoms tapo aišku, kad automobilio dizaineriams priekaištų bus nedaug.

Galbūt grožis ir gali išgelbėti pasaulį, tačiau gatvėje ar kelyje vien juo nuveiksi nedaug. Ar įmanoma sukurti mašiną, kuri būtų ideali? Klausimas, atrodo, toks pat senas, kaip ir apie vištos ar kiaušinio pirmumą. Atsakyti į jį bandyta ne kartą. Savo atsakymą, pavadintą "Renault Laguna", pateikė ir prancūzai.

Panašu į "Citroen"

Jei kalbėtume mokykliniais terminais, derėtų pasakyti, kad atsakymas priimtas. Kiek balų skirti už jį "Renault-Nissan" aljansui? Tegul kiekvienas sprendžia pats. "Autosalono" nuomone, ne mažiau 8, ir ne tik už gražias akis.

Beje, apie akis, t.y. priekines lempas. O jos lyg kažkur ir matytos... Ar tik ne pas tėvynainį "Citroen C6"? Žibintų forma nėra identiška, tačiau ir jie, ir švelnus kapoto išlinkimas per vidurį, ir aukštoka kėbulo stogo linija ties vairuotojo durelėmis sukuria šių modelių panašumo iliuziją. Prancūzai, ką pasakysi.

Tiesa, tuo panašumai su C6 ir baigiasi. Toliau prasideda "Laguna". Ir kuo giliau į ją brendi, tuo labiau supranti, kad "Renault" šiam modeliui nepagailėjo gerų savybių. Kas beliko daryti, kai tenka kovoti su "Ford Mondeo", "Volkswagen Passat" ar "Honda Accord"...

Palyginti su pirmtaku, naujosios "Renault Laguna" salono apdailos medžiagų kokybė bei pats stilius pakilo į gerokai aukštesnį lygį
Paprasta, bet ne prasta

Modernu ir elementaru. Taip būtų galima apibūdinti bendrą įspūdį iš vairuotojo "darbo vietos".

Modernumas pasireiškia tiek berakte patekimo į automobilį sistema bei analogišku variklio paleidimu, tiek elektroniniu stovėjimo stabdžiu - paspaudus mygtuką stabdžiai įjungiami, ar atleidžiami pajudėjus iš vietos akceleratoriaus paspaudimu. Tiesa, naujove to nepavadinsi - šie du "žaislai" buvo ir ankstesniajame modelyje.

O štai prietaisų skydelis dabar nuteikia maloniai - nebeliko banalios centrinės konsolės, ir skydelis tapo lyg ore pakibusia vientisa lenta su švelniu išlinkimu ties centru. Tai sukuria erdvės pojūtį, kuris, beje, yra tikras - vietos čia tikrai pakanka ir vairuotojui, ir keleiviui. Kaip ir sėdintiesiems gale.

Tylu

Tai, kad nereikia klaidžioti tarp miško mygtukų ar rankenėlių - dar vienas pliusas naujajai "lagunai" - toks įspūdis, kad jų vairuotojo durelėse net daugiau nei pačiame prietaisų skydelyje.

Pakitusios formos vairas (trys stipinai vietoje keturių) yra tikslus - pasak prancūzų, šį tikslumą lemia sumažintas vairo sūkio santykis ir sutvirtinta kolonėlė.

Nepaisant dydžio, manevringumas geras (prie to prisidėjo ir, palyginti su pirmtaku, beje, pirmą kartą "Renault" istorijoje, sumažintas svoris), kaip ir pakabos minkštumas. Suprantama, rudens lietaus duobėmis išmuštas žvyrkelis nėra maloniausias kelias ir visureigio tipo automobiliams, tačiau "Laguna" neverčia jaustis lyg važiuojama vežimu.

Nors lauke stovint nesunku suprasti, kad po antvožu - dyzelinis variklis ("Autosalonas" bandė versiją su 2.0 dCi 150 AG (110 kW) motoru), viduje to nesigirdi. Garso izoliacija čia - puiki, ir net verčiant šią "širdutę" plakti didesniais sūkiais, nerimas dėl triukšmo neima. Nekelia triukšmo ir vėjas.

Tiesą pasakius, didesni sūkiai verčia galvoti apie kitką - apie saugų eismą. Tą supranti, kai motoro suteikiami 340 Nm ima veikti, ir mašina greitėja. Tai - ne raketa, tačiau avarinėje situacijoje staigiau pagreitėti pavyks.

Tam šie sūkiai ir reikalingi, nes jais pasiekti leidžiamą ir netrukus vaizdo kamerų Klaipėdoje pradedamą kontroliuoti 50 km/h greitį yra daugiau nei paprasta, ypač jei apsukoms neleidžiama nukristi žemiau 2000 ribos per minutę. Ir reikia labai stengtis, norint pasiekti didesnes nei 8 l/100 km kuro sąnaudas.

Todėl "Renault Laguna" patartina kuo dažniau važiuoti už miesto - būtent ilgesnėms kelionėms ir yra visi prancūzų suteikti malonumai. Jie jų tikrai nepašykštėjo.

Už ir prieš

  • + Gera garso izoliacija
  • + Itin daug saugumui skirtų sistemų ir sprendimų
  • + Valdymo patogumas
  • - Nėra sedano versijos
  • - Neypatingai išraiškus dizainas

Pagrindiniai konkurentai

Žiūrint į bazines konkurentų kainas, 66 856 Lt vertės "Renault Laguna" hečbekas (benzininė 1,6 l versija) yra vidutiniokas - keli varžovai aplenkti, keli yra pigesni. Tad pasirinkimą gali lemti ir specialūs pardavėjų pasiūlymai, ir papildomos įrangos kainos.

Potencialių konkurentų (pigiausios versijos, sedano arba hečbeko) bazinės kainos (abėcėlės tvarka): "Alfa Romeo 159" - 79 900 Lt, "Chevrolet Epica" - 59 685 Lt, "Citroen C5" - 71 000 Lt, "Ford Mondeo" - 66 300 Lt, "Honda Accord" - 74 100 Lt, "Mazda6" - 61 900 Lt, "Opel Vectra" - 61 532 Lt, "Peugeot 407" - 65 248 Lt, "Škoda Octavia" - 47 330 Lt, "Toyota Avensis" - 61 700 Lt, "Volkswagen Passat" - 65 269 Lt.

Pigiausia dyzelinė "Renault Laguna" (1.5 cDi) kainuoja nuo 76 980 Lt. Universalo versija "Grandtour" Lietuvoje pasirodys pavasarį.

Modelio istorija

Pirmoji "Renault Laguna" karta debiutavo 1993-iųjų gruodį, modelių eilėje pakeisdama "Renault 21". 1995-ųjų pabaigoje įvyko ir universalo versijos "Grandtour", pakeitusios "Nevada" modelį, premjera. 1998 m. "Laguna" atnaujinta.

 

2000-ųjų pabaigoje pasirodė antroji "Laguna" karta, 2005 m. kovą modelis atnaujintas.

Apie trečiąją "Laguna" oficialiai pranešta šių metų kovą, rugsėjį ji debiutavo Frankfurto autosalone, pardavimo vietose - spalį. Variklių gamoje - 1,6 l 110 AG, 2 l 140 ir 170 AG benzininiai bei 1,5 l 110 AG ir 2 l 130, 150 ir 175 AG dyzeliniai motorai.

"Autosalonas" važiavo

  • "Renault Laguna 2.0 cDi Privelege"
  • Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4695/1811/1445
  • Ratų bazė (mm): 2756
  • Prošvaisa (mm): nėra duomenų
  • Svoris (kg): 1462
  • Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 9,5
  • Maksimalus greitis (km/h): 210
  • Variklio tipas: dyzelinis, 2.0 cDi
  • Darbinis tūris (cm3): 1995
  • Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 110 (150)/
  • Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 340/2000
  • Transmisija: 6 pavarų, mechaninė
  • Varomieji ratai: priekiniai
  • Bagažinės talpa (l): 450-1377
  • Degalų sąnaudos (l/100 km, vidutinės: 6,1 l (gamintojo duomenys), 6,8 l (bandymo metu)
  • Kaina (su PVM): 101 573 Lt

PASIRUOŠIMAS. .

SOLIDŽIAU. .

JEI KAS... "Renault" teigia, kad naujoji "Laguna" - itin saugi. Saugumas prasideda posūkiuose besisukančiais priekiniais žibintais ar smūgio jėgos identifikavimo sistema ir baigiasi elektroninėmis saugumo sistemomis.

PATARĖJAS. Versijoje su mechanine dėže pavarų perjungimo svirties indikatorius pataria vairuotojui, kada geriausia keisti pavarą, kad būtų sunaudojama mažiausiai degalų. Tiesa, šie patarimai atitinka ne visų vairuotojų važiavimo stilių.

Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.

"Renault Laguna I"

"Renault Laguna II"

Tomas GUKAUSKAS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder