Rodyklės gąsdina pėsčiuosius

Rodyklės gąsdina pėsčiuosius

Degant raudonam šviesoforo signalui į dešinę sukti leidžiančių žalių rodyklių Lietuvos sankryžose mažėja, tačiau kol jos išnyks dar teks palaukti. Kas daroma, kad keliuose būtų saugiau ir einant per sankryžą nereikėtų baimintis, kad tau pervažiuos kojas ar būsi partrenktas?

Vilniuje šalia judrių sankryžų, kuriose yra įrengti šviesoforai su papildoma žalia rodykle, kalbinti žmonės skundėsi, jog automobiliai iš tiesų nepraleidžia pėsčiųjų. Mokytoja Ingrida stebėjosi: „Ne visada perėjose vairuotojai laiku sustoja, ne visada praleidžia pėsčiuosius. Net kai automobiliams dega raudona šviesa, jie vis tiek važiuoja, nepaiso pėsčiųjų. Tikrai taip būna. Dar ne visi vairuotojai yra draugiški. Dar nemažai yra nemandagių vairuotojų.“



Anot užuolaidų dizainerės Zojos, vairuotojai nepaiso taisyklių: „Ypač moterys. Ir sankryžose, kur dega žalia šviesa, nepraleidžia pėsčiųjų. Ir jeigu automobilis suka iš šalutinio kelio, nepaiso einančių per gatvę. Pirmenybė tokiu atveju turėtų būti pėsčiajam, bet tikrai dažnai vairuotojai nepraleidžia. Daug kartų esu su tuo susidūrusi. Ypatingai nemandagios yra moterys.“

 

Pasak Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, degant raudonam šviesoforo signalui į dešinę sukti leidžiančių žalių rodyklių Vilniaus mieste dar yra pakankamai nemažai, bet jos problemų nekelia. „Mano manymu, jos puikiai tarnauja ir padeda geriau praleisti automobilius. Dauguma vairuotojų pristabdo, sumažina leistiną greitį arba sustoja ir praleidžia pėsčiuosius. Kelių eismo taisyklėse numatoma, kad vairuotojai privalo sustoti,“ - komentuoja V.Pumputis.

Anot jo, numatyta, kad tokių sankryžų iki 2020 metų neliks. „Kol kas buvo įvesta privaloma nuostata. Reikalaujama, kad vairuotojai sustotų prieš žalias rodykles ir įsitikintų, kad pėstieji praleidžiami tada, kai dega raudonas šviesoforo signalas,“ - sako V.Pumputis.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo teigimu, po šios taisyklės įvedimo įvykių, kurių metu būna sužeidžiami ar žūsta pėstieji būtent tokio tipo sankryžose, sumažėjo: „Jie praktiškai išnyko. Tai rodo, kad dauguma vairuotojų paiso reikalavimo. Tokių bėdų kaip buvo anksčiau nebėra. O anksčiau bėdų kėlė tai, kad matydami papildomą žalią rodyklę, nors ir degant raudonai šviesai, vairuotojai nesustodami įvažiuodavo į sankryžą, o toje sankryžoje būdavo žmogus ir dažnais atvejais jis būdavo sužeidžiamas. Yra net pasitaikę atvejų, kai pėstieji žuvo būtent tokio tipo sankryžose,“ - konstatuoja specialistas.

2020 metais tokios sankryžos išnyks ir jose bus sumontuoti išmanieji šviesoforai.

Anot V.Pumpučio, judriausios sankryžos taip pat yra stebimos vaizdo kameromis:„Sankryžos yra filmuojamos. Kitose šalyse dar ir stebimos, ten yra įdarbinami žmonės, turintys negalią. Jie stebi sankryžą ir jeigu mato, kad sankryžoje pažeidžiamos taisyklės, pasididina ir užfiksuoja pažeidėjo automobilio numerį. Toks vairuotojas gauna baudą.“

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder