Rugsėjis verčia vairuotojus stoviniuoti

Rugsėjis verčia vairuotojus stoviniuoti

Pirmoji rugsėjo savaitė klaipėdiečiams, pripratusiems prie laisvesnio eismo režimo, gali pasirodyti košmariška: mieste smarkiai padaugėjo automobilių, prie šviesoforų tenka praleisti kur kas daugiau laiko nei vasarą.

Eismo specialistai irgi pastebi tokias tendencijas, tačiau pavojaus varpais kol kas neskambina. Anot jų, ateinančiomis savaitėmis padėtis miesto gatvėse turėtų susitvarkyti be jokių papildomų priemonių.

"Taip, automobilių srautai yra padidėję, kaip ir kasmet rugsėjį. Po vasaros atostogų miestiečiai grįžo į darbus, automobiliais vėl pradėta į mokyklas ir darželius vežti vaikus, be to, yra ir nemažai studentų, atvykusių studijuoti į Klaipėdą, - teigia Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas.

- Bet rugsėjo pradžia - lyg bandomasis periodas. Žmonės po truputį pripras prie didesnių srautų, o tie, kurie tik pradeda gyventi Klaipėdoje, irgi susipažins su važinėjimo mūsų mieste specifika."

Pareigūnas sakė omenyje turintis studentus, į Klaipėdą atvykusius šiemet arba po vasaros, kuomet pasikeitė kai kurių šviesoforų veiklos režimai.

"Šiomis dienomis specialiai stebėjome padėtį Taikos prospekto, Paryžiaus Komunos ir Rūtų gatvių sankryžoje, kur rytais susikaupia išties nemažai automobilių. Čia prieš kurį laiką pakito šviesoforų fazės, vietoje dviejų atsirado trys. Tai - naujovė, todėl atvykusieji iš kitų miestų ar miestelių nelabai susigaudo.

Pavyzdžiui, nors užsidega žalias signalas, jie vengia sukti į kairę, laukia, kol pravažiuos priešais stovintys automobiliai, nors šie net nejuda, nes dega raudona šviesa. Pagaliau susigaudo, pajuda, bet taip užstabdo eismą, todėl ir susidaro didesnės eilės nei įprastai", - padėtį vienos sankryžos pavyzdžiu aiškina G. Kučinskas.

Už viešojo transporto eismą atsakingos VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovas Gintaras Neniškis taip pat pritaria minčiai, kad rugsėjo pradžia yra daugiau skirta susipažinimui su padėtimi miesto gatvėse.

"Pirmosiomis rudens savaitėmis naujokai, t. y. tie, kurie dar gerai nepažįsta Klaipėdos, tik ima susigaudyti mieste. Praeis kiek laiko, ir jie atras savo maršrutus, suras savo ritmą, važiavimo laikus, tada padėtis stabilizuosis", - optimistiškai nusiteikęs G. Neniškis.

Nepaisant to, pastabų jis turi - jos skirtos eismo reguliavimo sistemai.

"Padėtis nėra tobula, galbūt reikėtų keisti eismo reguliavimo sistemą. Kai kurių šviesoforų, kaip ir minėtojo prie "Vėtrungės", veiklos režimas galbūt tiko vasarai, tačiau nebetinka rudeniui.

Pavyzdžiui, toje pačioje Taikos prospekto ir Paryžiaus Komunos gatvės sankryžoje šviesoforai galėtų veikti rytinio ir vakarinio piko režimais - rytais, sakykime, nuo 7.30 iki 9.30 val., ilgiau žalia šviesa degtų tiems, kurie važiuoja į centrinę miesto dalį, vakarais - tiems, kurie grįžta namo į miegamuosius rajonus pietuose", - pasiūlymų turi KKT direktorius.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder