"Saab" likimas - vėl ant plauko

"Saab" likimas - vėl ant plauko

"Saabokalipsė". Taip Vakarų žiniasklaida apibūdino Švedijos automobilių gamintojo "Saab" situaciją.

Nors prieš keletą savaičių teisėjai atmetė olandų kompanijos "Swedish Automobile N. V." prašymą apsaugoti jai priklausančią bankrutuojančią "Saab" markę nuo kreditorių, Švedijos apeliacinis teismas tokią apsaugą vis dėlto suteikė.

"Saab" savininkai pareiškė, kad paskutinysis teismo sprendimas leis iki 2012 finansinių metų pradžios atlikti restruktūrizavimą, kurio pasekme turėtų tapti efektyvesnis resursų valdymas, galintis padėti automobilių gamintojui išeiti iš itin sudėtingos finansinės padėties.

Pareikšta, jog pertvarka įmonės viduje užtikrins trumpalaikį stabilumą ir leis pritraukti papildomų investicijų.

"Mums pavyko iš Kinijos partnerio - kompanijos "Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co." - gauti 70 mln. eurų kreditą. Tai - didelis žingsnis teisinga kryptimi, ir mes pilni vilčių", - po apeliacinio teismo pareiškė "Saab" atstovė Gunilla Gustavs.

Švedai tikėjosi iki lapkričio sulaukti 245 mln. eurų investicijų - jas suteikti turėjo ir kita kinų kompanija "Pang Da Automobile Trade Co.".

Tačiau išsigelbėjimo viltys žlugo - "Pang Da" atšaukė savo planus gelbėti "Saab" kompaniją, nes jiems nepritarė Kinijos valdžia. Ekspertai spėja, jog taip Kinijos vyriausybė pasielgė todėl, kad švedai atsisakė kinams suteikti teises į savo intelektinę nuosavybę.

Švedijos dienraščio "Svenska Dagbladet" duomenimis, teismo paskirtas administratorius, atsakingas už "Saab" restruktūrizavimą, gali netrukus imtis veiksmų paskelbti visišką "Saab" bankrotą.

Kompanijos dar nepasiekė ir "Youngman Lotus" žadėtieji pinigai - 70 mln. eurų. Esą jie bus gauti iki spalio 22-osios. O kol kas kinų kompanija laukia savo šalies vyriausybės pritarimo 29,9 proc. "Saab" akcijų pirkimui.

Vakarų žiniasklaida buvo pranešusi, jog "Saab" marke domisi ir vienas didžiausių Kinijos automobilių gamintojų "Zhejiang Geely Holding Group" - esą kitą švedišką kompaniją, "Volvo", valdantys kinai suinteresuoti "Saab" pirkimu. Tačiau "Geely" vykdomasis direktorius Lawrence'as Angas Siu Lunas patikino, jog tai - gandai.

"Mūsų planuose "Saab" įsigijimo nėra", - pareiškė jis.

Švedų kompanija savo konvejerius sustabdė šių metų balandį dėl skolų (bendra jų suma siekia apie 150 mln. eurų) detalių ir techninių mazgų tiekėjams. Keturiolika pastarųjų jau kreipėsi į teismą dėl 4,5 mln. eurų skolų išieškojimo iš automobilių gamintojo. "Saab" liko skolinga ir darbuotojams - vasarą nemokėti atlyginimai.

Beje, "Saab" darbuotojams gali tekti išgyventi ne tik vėluojančias algas. "Swedish Automobile" vadovas Victoras Mulleris pareiškė, jog siekiant optimizuoti išlaidas gali tekti mažinti darbo vietų skaičių. Tiesa, jis nepatikslino, kiek žmonių ketinama atleisti ir kada.

Kada pavyks - jei pavyks apskritai - atnaujinti "Saab" modelių gamybą, dabar visiškai nebeaišku.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder