Saugumas nustatomas ir nedaužant mašinos

Saugumas nustatomas ir nedaužant mašinos

5 žvaigždutės iš tiek pat galimų - toks paskutiniųjų organizacijos "Euro NCAP" saugumo bandymų, kuriuose buvo sudaužyti keturi nauji modeliai, rezultatas.

Visas ketvertukas - didysis visureigis "Jeep Cherokee", krosoveriai "Peugeot 2008" ir "Suzuki SX4" bei CLA klasės mersedesas - gali pasigirti geru saugumu priekinio ir šoninio smūgio atveju.

O štai kitokių susidūrimų atveju ne visi šie modeliai yra idealūs, būta ir kitokių pastabų. Pavyzdžiui, "Jeep Cherokee" jų sulaukė dėl to, kad apsaugos nuo saulės šviesos skydelyje nebuvo informacijos apie draudimą priekinėje keleivio sėdynėje statyti vaikišką kėdutę galu į priekį.

Tiesa, vienas iš ketvertuko - "Peugeot 2008" realiai net nedaužytas į kliūtis. Jis savo architektūra identiškas 2012 metais išbandytam tą pačią platformą turinčiam hečbekui 208, tad "Euro NCAP" apsiribojo pernykščių duomenų perkėlimu į "parketinio" visureigio lentelę ir patikrino ir tuos parametrus, kurie pasikeitė per metus.

Per tą laiką pakito tik pėsčiųjų saugumo vertinimo sistema, tad imituotas 2008-ojo "Peugeot" susidūrimas su pėsčiuoju. Konstatuota, kad priekinis bamperis jam nėra labai pavojingas, tačiau balų skaičius sumažintas už pavojingą apatinę priekinio stiklo dalį ir kietus priekinius statramsčius.

"Suzuki SX4" pastabų sulaukė už didelę apkrovą, kurią priekinio smūgio atveju gali patirti vairuotojo krūtinės ląsta bei dešinysis kelias, taip pat kairysis priekinio keleivio kelias. Sykiu konstatuota, kad iš visų keturių modelių būtent šitas geriausiai apsaugo keleivius vaikus. Pėsčiųjų saugumo atveju balų skaičius sumažintas - kaip ir "Jeep Cherokee" atveju - už pavojingą priekinę kapoto dalį bei priekinio stiklo kraštus.

Sedanas "Mercedes-Benz CLA" tik patenkinamai apsaugo vairuotojo krūtinės ląstą smūgio į stulpą atveju, o štai vaikų saugumo srityje pagirta sistema CPOD, kuri automatiškai atjungia priekinę oro saugos pagalvę, jei vaikiška kėdutė priekinėje sėdyne pritvirtinama "prieš eismą". Tiesa, CPOD suderinta tik su firminėmis "mersedesiškomis" kėdutėmis, o jei jos - kitų gamintojų, automatika neveikia.

Šiaip ar taip, šis mersedesas pripažintas draugiškiausiu pėstiesiems, mat turi "aktyvųjį" variklio antvožą, pasikeliantį prieš pat žmogaus smūgį į kapotą ir taip sumažinantį didelės traumos riziką.

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2013 m. spalis, proc.):


"Mercedes-Benz CLA": suaugusiųjų saugumas - 91; vaikų saugumas - 75; pėsčiųjų saugumas - 74; saugumo sistemos - 81.


"Peugeot 2008": uaugusiųjų saugumas - 88; vaikų saugumas - 77; pėsčiųjų saugumas - 72; saugumo sistemos - 70.


"Suzuki SX4": suaugusiųjų saugumas - 92; vaikų saugumas - 80; pėsčiųjų saugumas  - 72; saugumo sistemos - 81.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder