Iš lūpų į lūpas perduodamas atvejis, kuomet vienas automobilio savininkas vagiui paruošė siurprizą ant sėdynės palikęs medžiagos gabalą su žvejybiniais kabliukais. Sunku pasakyti, ar tokia idėja buvo girdėta Japonijoje, tačiau jos inžinieriai sukūrė sėdynę, kuri vagystės bandymo atveju blokuoja mašinos variklį.
Pažangiųjų pramonės technologijų instituto Tokijuje mokslininkų metus laiko konstruota sėdynė 98 atvejais iš 100 atpažįsta vairuotoją. Sėdynėje sumontuoti 360 specialių daviklių pagal slėgį gali atskirti, ar į mašiną įsėdo jos savininkas.
Technika remiasi ir svorio, ir gabaritų parametrais. Jei šie nesutampa su automobilio šeimininko, siunčiamas signalas į variklį, ir šio paleisti nebepavyksta. Kitaip sakant, neatitiko užpakalis - niekur nevažiuosi.
Beje, davikliai atpažįsta žmones net nepriklausomai, kokiais ir kiek drabužių jis yra apsirengęs.
Teigiama, jog net jei vagies biometriniai duomenys sutampa su mašinos savininko, tikimybė pavogti transporto priemonę yra labai menka. Visgi minėti 2 procentai identifikacijos tikslumo paklaidos išlieka, ypač po kelių laisvų dienų, pavyzdžiui, per Kalėdas, kuomet žmogaus svoris gerokai padidėja. Tad kol kas serijinėje gamyboje tokia "išmanioji" sėdynė, matyt, nepasirodys - inžinieriams šį skaičių teks sumažinti iki nulio.
Patys japonai teigia, automobiliuose šis išradimas gali būti įdiegtas po dvejų trejų metų, tiesa, kaip papildoma įranga.
Maždaug tokiu pačiu metu serijiniuose automobiliuose turėtų būti pradėtos montuoti naujos koncepcijos sėdynės, pasižymėsiančios itin dideliu komfortu ir bei būsiančios daug lengvesnės už dabartines. Jas šiuo metu kuria viena didžiausių pasaulyje automobilių atsarginių dalių gamintoja "Johnson Controls" iš Vokietijos kartu su britų prabangių čiužinių gamybos kompanija "Harrison Spinks".
Spyruoklinių čiužinių tema čia - neatsitiktinai. Teigiama, jog tokia technologija sėdynėms gali suteikti daugiau ergonomiškumo - kiekviena spyruoklėlė, esanti atskiroje "kišenėje", sugeba itin gerai prisitaikyti prie sėdinčio žmogaus kūno taip ir suteikdama jam daugiau patogumo, ir geriau prilaikydama nugarą.
Be to, tokios sėdynės, pavadintos "ComfortThin" vardu, yra patvaresnės už tradicines uretano putų pagalvėles turinčias sėdynes, o taip pat iki 20 proc. lengvesnės. Tai savo ruožtu leistų sumažinti degalų sąnaudas.
Planuoja, kad naujosios technologijos sėdynės naujuose automobiliuose bus pradėtos montuoti nuo 2015 metų.
Rašyti komentarą