Servisų atstovai teigia, jog klientų antplūdis šiemet jaučiamas anksčiau nei tikėtasi. Manoma, jog tokiam elgesiui įtaką padarė praėjusių metų žiema. Paskubėti vairuotojus galėjo priversti ir pirmasis plikledis - spalio 16-osios naktį paspaudus šaltukui ne visi Vakarų Lietuvos vairuotojai išlaikė slidžių kelių egzaminą. Visos "slidžios" avarijos įvyko ant viadukų bei tiltų. Dieną prieš tai pirmojo plikledžio aukų buvo gausu Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Panevėžio apskrityse.
Padangų keičiančių uostamiesčio įmonių įkainiai išliko panašūs kaip ir praėjusiais metais - nuo 10 iki 35 litų už vieną padangą priklausomai nuo jos dydžio. Brangiau tenka mokėti keičiant padangas su lietais ratlankiais.
Vairuotojai gali džiaugtis tuo, kad žieminės padangos šiemet nebrango, o jei kaina ir kilo aukštyn, tai tik nežymiai - kai kuriuose servisuose padangos pabrango apie 5 proc. Žieminės padangos kaina prasideda nuo 100 litų.
Servisai suteikia galimybę įsigyti ir naudotų padangų. Tokių kaina - nuo 10 litų.
Kaip ir visada, klientų patogumui daugelis servisų nuo automobilio nuimtas padangas pasilieka saugoti iki kito sezono. Už tokią paslaugą gali tekti mokėti nuo 40 litų.
UAB "Autotrekas" atstovai pastebi, jog Vyriausybei atšaukus draudimą eksploatuoti dygliuotas padangas, nežymiai padidėjo jų pirkimo apimtys. Anot serviso darbuotojų, jas labiausiai perka užmiesčio ir rajono gyventojai.
Pasak UAB "Klaipėdos Melga" atstovų, žiemines padangas pasikeisti labiau suskubo įmonės, o fiziniai asmenys vis dar delsia. Tuo tarpu UAB "Solorina" vadybininkas net neturėjo laiko atsakyti į klausimus - esą tiek buvo klientų.
Servisų atstovai pastebėjo, jog neišnyksta ir tradicija su žieminėmis padangomis važinėti ištisus metus. Tokie vairuotojai prieš žiemą paprastai jau atvažiuoja su "plikomis" padangomis.
Vienos padangos keitimo kaina (įskaičiuotas balansavimas)
UAB "Autotrekas" 10-35 Lt
UAB "Automalūnas" 15-20 Lt
IĮ "Raifena" nuo 10 Lt
UAB "Rotavilė" 15-20 Lt
UAB "Klaipėdos Melga" 16-34 Lt
UAB "Hokla" nuo 10 Lt
Ką reiškia skaičiai?
Pirkdami padangas savo automobiliui neįgudę vairuotojai gali susidurti su pardavėjo klausimu "Kokie jūsų automobilio padangų matmenys?".
Žvilgtelėję į automobilio padangą, šone rasime užrašą, pavyzdžiui, 195/60 R15.
195 - tai padangos plotis milimetrais.
60 - skaičius, rodantis padangos sienelės aukštį, išreikštą procentais nuo padangos pločio. Taigi šiuo atveju padangos sienelės aukštis sudaro 60 proc. pločio ir yra 11,7 cm.
R15 - tai ratlankio skersmuo coliais. Tai esminis dydis, turintis įtakos padangos kainai - kuo didesnio skersmens padanga, tuo ji brangesnė.
Be šių dydžių ,ant padangos sienelės dar yra apkrovos dydžio, greičio indekso bei padangos pagaminimo datos žymėjimai. Tačiau apie juos žinoti nėra būtina.
Dauguma renkasi naujas
Transporto skelbimų portalo autoplius.lt atliktos apklausos duomenimis, žiemines padangas šiemet planuoja pirkti arba jau nusipirko 63 proc. respondentų. 59 proc. jų nusprendė įsigyti naujas padangas, 28 proc. - naudotas, likusieji dar nėra priėmę sprendimo.
Dauguma - 62,4 proc. - pirkėjų už vieną padangą yra pasiryžę mokėti nuo 51 iki 200 Lt. Apie 22 proc. planuoja pirkti padangas, kainuojančias po 201-400 Lt.
Tyrimas taip pat parodė, kad kasmet padangas keičia tik apie 9 proc. apklaustųjų. Net 66 proc. jas perka kas 2-3 sezonus. Ketvirtadalis padangų komplektus įsigyja tik kas 4 ar daugiau sezonų.
Tokie rezultatai gauti remiantis 554 respondentų atsakymais. Dauguma jų - 18-35 metų vyrai.
Kelių eismo taisyklės
Nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti automobilius, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis.
Automobilio su dygliuotomis padangomis gale turi būti priklijuotas skiriamasis ženklas - baltas lygiakraštis trikampis su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje. Trikampio kraštinės ilgis - 200-300 mm, apvado plotis - 1/10~kraštinės ilgio.
Artūras ROTAR
Žinosi - pravers
Vasarinės padangos praranda savo savybes ir nebėra efektyvios esant dar 5-7 laipsniams šilumos, o jų stabdymo kelias gerokai pailgėja.
Nors daugelis gamintojų savo produkcijai suteikia iki 5 metų garantiją, teigiama, jog tiek sezonų tarnauti vienas padangų komplektas negali. Optimalus terminas - 2-3 metai, jei važiuojama ne itin daug - ketveri.
Žieminės padangos dėvisi 30-50 proc. greičiau nei vasarinės, tad patartina esant pliusinei oro temperatūrai važinėti ramiau, staigiai nestabdyti.
Pagrindinis dalykas, į kurį reikėtų kreipti didžiausią dėmesį - protektoriaus gylis. Žieminė padanga savo savybių nepraranda esant 4-5 mm gyliui, kritinė riba - 1,6 mm. Be to, svarbus ir plotis - žiemą geriau siauresnės padangos.
Žieminė padanga nuo vasarinės skiriasi vadinamaisiais lameliais, t.y. specialiomis protektoriaus įpjovomis. Jų neturinti vasarinė padanga pasiekia tik maždaug penktadalį sukibimo, būdingo žieminei padangai. Stabdant ant sniego, lameliai į jį tiesiog įsikabina. Be to, ir dėl šių įpjovų, kurių gali būti per du tūkstančius, ir dėl pačios gumos žieminės padangos geriau išlygina mažus kelio nelygumus.
Dar vienas šaltam metų laikui skirtų padangų pranašumas - važiavimo komfortas. Dėl gumos mišinio tokia automobilio "avalynė" kelia gerokai mažiau triukšmo. Jei automobiliu naudojamasi tik mieste, o į užmiestį važiuojama tik pagrindiniais, magistraliniais keliais, geriau naudoti padangas be dyglių. Dygliuotos padangos naudingesnės yra ten, kur yra daugiau ledo arba keliai blogiau prižiūrimi.
Skirtumo, ant kokio disko - lieto lengvo lydinio ar paprasto - bus sumontuotos žieminės padangos, beveik nėra. Tuo labiau kad dabar kai kurie lieti diskai yra specialiai pritaikyti žiemos sąlygoms, pavyzdžiui, apsaugoti nuo druskos mišinio, barstomo gatvėse.
Žiemą neverta pamiršti ir vasarinių padangų. Jas laikyti būtina ne didesnėje kaip 25 laipsnių temperatūroje. Jei bus šilčiau, gumoje atsiras mikroskopinių įtrūkimų. Padangas patartina laikyti ne arčiau kai vieno metro atstumu nuo šilumos šaltinio.
Lygiai tokia pat baisi padangoms yra ir nešildoma patalpa. Prieš paliekant žiemai, padangas rekomenduojama nuvalyti - kad tepalai ar naftos produktų likučiai jų "nesuėstų". Padangas be diskų galima laikyti tik stačias, be to, reikia neužmiršti kartą per mėnesį jas pasukti maždaug 90 laipsnių. Padangos su diskais laikomos horizontaliai ("šuliniu") arba pakabintos.
Rašyti komentarą