Dar plonesnį tendencijų pjūvį atveria papildomos nominacijos. Štai „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimuose „Mercedes-Benz“ E klasės modelis nugalėjo dviejose: portalas 15min.lt jį išrinko geriausiu „Verslo klasės“ automobiliu, o žurnalas „Auto Bild Lietuva“ skyrė „Metų atnaujinto automobilio“ titulą.
„Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos nariai Vitoldas Milius ir Žilvinas Pekarskas sutartinai pripažino, kad „Mercedes-Benz“ E klasė galėjo nesunkiai pretenduoti į konkurso podiumą, bet į finalinį septintuką nepateko todėl, kad yra ne visiškai naujas, o atnaujintas modelis.
„Galima sakyti, kad „Mercedes-Benz“ E klasė vienbalsiai buvo išrinkta „Verslo klasės“ automobilio nominacijos nugalėtoja. Šis modelis yra geriausia kombinacija, įvertinus technologijas, universalumą, komfortą, važiavimo savybes, ergonomiką, stilių. Vertinant kainos ir kokybės santykį – taip pat“, – pažymėjo portalo 15min.lt rubrikos „Gazas.lt“ redaktorius Ž. Pekarskas.
„Metų atnaujinimo nominacijoje“ pagrindiniai pretendentai į nugalėtojo titulą buvo tikrai labai geri automobiliai, tačiau „Mercedes-Benz“ pranoko visus. Labai imponuoja jo važiavimo savybių balansas ir pastarųjų metų interjero koncepcija, kuri apima tiek kūrybišką požiūrį, tiek ir nepiktnaudžiavimą juo. Jaučiamas racionalus solidumas, komfortas – pagrindiniai akcentai, kurių reikia žmogui, norinčiam aukščiausio lygio automobilio“, – komentavo „Metų atnaujinto automobilio“ titulą skyrusio žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V. Milius.
Iš tinklo įkraunamas hibridas – pirmą kartą rinkimuose
„Mercedes-Benz E klasė“ rinkimuose varžosi ne pirmą kartą, tačiau šiemet juose debiutavo atnaujinta iš tinklo įkraunama hibridinė („plug-in hybrid“) šio „premium“ segmento sedano versija, siūloma tiek su benzinine, tiek dyzeline jėgaine.
Naujausios trečios kartos iš tinklo įkraunamos hibridinės „Mercedes-Benz“ pavaros sistemą sudaro dviejų litrų darbinio tūrio keturių cilindrų benzininis („E300e“ modelio) arba dyzelinis („E300de“) motorai, 13,5 kWh talpos baterija bei 90 kW/120 AG elektros variklis, kurių suminė 235 kW/315 AG („E300e“) arba 225 kW/302 AG („E300de“) galia ir maksimalus 700 Nm sukimo momentas ratams perduodama per 9 laipsnių automatinę „9G-TRONIC“ pavarų dėžę.
Nuo 0 iki 100 km/val. „Mercedes-Benz E300e“ gali įsibėgėti per 5,7 sek., o naudodamas tik elektros energiją nuvažiuoja iki 50 kilometrų.
Ž. Pekarsko teigimu, renkant „Verslo klasės“ automobilį hibridinė pavara įvertinta kaip didelis „Mercedes-Benz“ E klasės privalumas.
„Tolesnių verslo kelionių laikas yra ypač brangus, tad šiuo aspektu papildomų balų suteikė tai, kad į „Mercedes-Benz“ E klasę montuojama iš tinklo įkraunama hibridinė pavara. Vertinant dabartinę infrastruktūrą, toks hibridas vis dar pranašesnis už elektromobilį, esant poreikiui keliauti ilgai ir greitai“, – teigė Ž. Pekarskas.
Vizualiai „Mercedes-Benz“ E klasės sedanas pasikeitė saikingai: dabar atpažįstamas dėl ilgesnio variklio dangčio, šiek tiek modernizuotų priekinės ir galinės dalies elementų bei naujo dizaino galinių LED žibintų. Interjeras taip pat patobulintas technologiškai, įdiegiant naujausią „Mercedes-Benz“ informacijos ir pramogų sistemą „MBUX“ su 12,3 colio įstrižainės jutikliniu ekranu. Be to, suteikta galimybė dar labiau individualizuoti savo automobilį, suformuojant salono apdailą iš atskirai pasirenkamų spalvų, įvairių aksesuarų, apmušalų ir prabangos priedų.
Pagrindinis pranašumas – didelis universalumas...
Anot V. Miliaus, visas automobilių pasaulis juda elektrifikacijos link ir ne vien dėl ekologijos – ši pramonė yra reguliuojama vis aukštesnių taršos apribojimų. Netelpantys į kylančias taršos normas gamintojai artimiausiais metais tiesiog sulauks labai didelių baudų.
„Ne išimtis ir „Mercedes-Benz“, kuris pastaraisiais metais šios krypties ėmėsi iš peties ir artimu metu pasiūlys dar ne vieną elektromobilį. Gerai yra tai, kad nesvarbu: elektrinis, hibridinis ar dyzelinis „Mercedes-Benz“, sugebama išlaikyti tam tikras amžinąsias šios markės savybes, dėl kurių ji yra vertinama“, – teigia žurnalistas.
Trečios kartos „Mercedes-Benz“ iš tinklo įkraunamų hibridinių pavarų integravimas į gamą Vokietijos koncernui tapo vienu svarbiausių tikslų. Pagrindinis šia pavara aprūpintų automobilių pranašumas –universalumas. Tokio tipo pavara suteikia ne tik galimybių mieste rinktis netaršų važiavimą naudojant elektros energiją, bet ir sutaupyti degalų, ir neaukoti dinamiškumo galimybių.
Štai „Mercedes-Benz“ E klasė pagal pasirinktą iš tinklo įkraunamos hibridinės pavaros versiją vidutiniškai šimtui kilometrų gali sunaudoti 1,4–1,8 litro degalų ir pasiekti 15,5–16,7 kWh elektros energijos sąnaudas, per vieną kilometrą į aplinką išmetant tik 38–41 gramą CO2.
...ir efektyvumas
Hibridinė pavara yra itin efektyvi ir dėl to, kad naudoja ne vien krovimo metu akumuliatorių sukauptą, bet ir stabdymo metu rekuperuotą energiją. Be to, automobilio elektroninės smegenys optimaliai nustato, kada ir kokį energijos resursą (ar juos visus) efektyviau naudoti.
Taip užtikrinama plati vairuotojo poreikių amplitudė: nuo dinamiško važiavimo poreikio iki siekio keliauti ekologiškai. Todėl išnaudodamas iš tinklo įkraunamos hibridinės pavaros privalumus „Mercedes-Benz“ sparčiai plečia jos integralumą ir iki kitų metų planuoja pasiūlyti iš viso per 20 PHEV automobilių.
Anot V. Miliaus, šiuo metu turbūt aktualiausi iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai yra pereinantiems nuo dyzelinių prie elektrinių automobilių ir vis dar būgštaujantiems dėl riboto elektra nuvažiuojamo atstumo.
„Šie automobiliai yra lyg tarpinė stotelė ateities vizijoje tiems, kurie įpratę vienu baku nuvažiuoti tūkstantį kilometrų. Atsiranda vis daugiau žmonių, kurie nori būti žali ir savo pasirinkimą aiškiai deklaruoti kitiems. Būtent tokiems iš tinklo įkraunamas hibridas dabar galėtų būti aktualus pasirinkimas“, – vertino specialistas.
Rašyti komentarą