Stichija šlavė ir japonų automobilių pramonę

Stichija šlavė ir japonų automobilių pramonę

Praėjusią savaitę Japoniją sukrėtę galingi žemės drebėjimai ir kilęs cunamis pridarė milijoninių nuostolių ir automobilių gamintojams.

Didelę žalą patyrė ne viena automobilių gamybos kompanija. Bene didžiausius nuostolius skaičiuoja "Nissan". Šiam koncernui priklausančiose dviejose gamyklose Fukušimos ir Točigio prefektūrose po kovo 11-osios drebėjimų kilo gaisrai, buvo sužeisti du žmonės. Buvo uždarytos ir šios, ir dar keturios "Nissan" gamyklos.

Visų 12 savo gamyklų veiklą nuo kovo 14 iki kovo 16 dienos pristabdė "Toyota Motor Corp." (koncernas iškart po drebėjimo prarado ryšį su savo gamykla Mijagio prefektūroje, kur gaminami naujos kartos "Yaris" modeliai), taip pat "Honda Motor Co." (griuvus gamyklos Točigio prefektūroje sienai žuvo vienas įmonės darbuotojas ir 30 buvo sužeista).

Gamybą sustabdė ir "Subaru", taip pat pasielgė ir "Mazda" - nors ši kompanija žalos dėl stichijos nepatyrė, jos atstovai pranešė pagarbos vardan stabdanti konvejerius iki kovo 17-osios. "Suzuki" teigia žinių apie nuostolius neturinti.

"Toyota" pranešė, kad dėl surinkimo linijų sustabdymo nebus pagaminta apie 40 tūkst. automobilių, tarp jų - ir JAV rinkai skirti "Toyota Yaris", "Scion XB" ir XD modeliai. Tiesa, koncernas skelbia, kad tiekimas į Europą nesutriks, kadangi automobiliai ir detalės iš Japonijos jūra keliauja apie 6 savaites.

Vis dėlto pripažįstama, jog japoniškų mašinų tiekimo poveikis užsienio rinkoms gali pasijusti vėliau. Pavyzdžiui, tiems, kurie laukia elektromobilio "Nissan Leaf" - šis modelis gaminamas tik vienoje gamykloje Japonijoje, Oppamos mieste.

Automobilių gamintojai gamyklas stabdo ir dėl tiesioginio stichijos poveikio joms, ir dėl to, kad sutriko atsarginių detalių tiekimas.

Beje, jie nuostolių patyrė gamtai suniokojus ir jau pagamintą produkciją. Cunamis, užvirtęs Japonijos pakrantę, nušlavė mažiausiai 2 300 "Nissan" ir "Infiniti" modelių, paruoštų gabenti į pardavimo salonus. 1 300 šių mašinų, buvusių Hitači uoste, turėjo keliauti į JAV. Tarp jų - sedanai "Infiniti M", visureigiai "Infiniti EX" bei FX, taip pat sportiniai "Nissan 370Z". Pranešama, kad nemažai šių automobilių sudegė, tiesa, kol kas neaišku, dėl kokių priežasčių.

Be to, cunamis visiškai sunaikino Mijagio prefektūroje buvusį "Nissan" aptarnavimo centrą, kuriame tuo metu buvo apie 1 000 automobilių.

"Nissan" kol kas neįvardina nelaimės padarinių mastelių. "Svarbiausia, kad visi žmonės liko gyvi, o naujus automobilius galima pagaminti iš naujo", - sakoma kompanijos pranešime spaudai.

Bet ir tai - ne pabaiga. Po penktadienį Japoniją sudrebinusio stipraus žemės drebėjimo ir jį lydėjusio cunamio pirmadienį žymiai nukrito Japonijos įmonių akcijų vertė, Tokijo akcijų biržos pagrindinis indeksas "Nikkei" sumažėjo 6,98 proc.

Po to, kai uždarė visas savo gamyklas, "Nissan" akcijų vertė nukrito 9,5 proc., trečios pagal dydį Japonijoje automobilių gamintojos "Honda" akcijų vertė sumažėjo 9,1 proc.

Pranešama, kad įprastai automobilių gamintojų veiklai atstatyti - įskaitant uostų ir elektros tinklų sutvarkymą - gali prireikti metų.

Beje, nepaisant savų problemų, automobilių gamintojai pasiruošę padėti visai šaliai. Šios pramonės lyderiai "Toyota", "Honda" ir "Nissan" ketina valstybei paaukoti po 300 mln. jenų (3,7 mln. dolerių) bei padėti praktiškai.

Pavyzdžiui, "Nissan" padės įsigyjant krovininį transportą, medikamentus ir pirmo būtinumo prekes, taip pat kompanijos darbuotojai pasirengę aukoti asmenines lėšas ir kraujo. Be to, taupydama elektros energiją "Nissan" savo būstinėje atjungė kondicionierius, uždarė kelias demonstracines sales, o pardavėjams nurodė atjungti iškabų apšvietimą.

"Honda" pareiškė nukentėjusiesiems skirsianti 1 000 dyzelinių generatorių ir 5 000 dujų balionų.

Stichijos padarinius gali pajusti ir naudotų automobilių rinkos, beje, ne tik Japonijoje, tačiau ir Kinijoje, Indijoje bei Rusijoje. Manoma, jog nuslūgus potvynio vandeniui japonai pradės dešimčių tūkstančių nuskendusių automobilių aukcionus, ir jos pasieks minėtų šalių rinkas bei taip sumažins dabartinių naudotų mašinų kainas.

Jau dabar Rusijos gyventojai tikina esą pasiruošę įsigyti gamtos šėlsmą patyrusius japoniškus automobilius, jei jie bus parduodami perpus sumažinus kainą. Rusų negąsdina net tai, kad suremontuoti "skenduoliai" gali greičiau sugesti ir surūdyti.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder