Net ir apynaujų automobilių vairuotojai į techninės apžiūros įmones važiuoja nusiteikę kaip abiturientai prieš egzaminą - baimindamiesi, todėl daugelis pasirengę geriau duoti kyšį, negu be reikalo nervintis, jei išgirs nepalankų techninės apžiūros kontrolieriaus nuosprendį, reiškiantį, kad teks procedūrą kartoti iš naujo.
Kartą girdėjau patyrusio verslininko pasakymą, kad klientas antrą kartą ateina į restoraną, jei pirmąjį kartą jį gerai pamaitino, kepsnys buvo nepridegęs, o padavėjas maloniai aptarnavo. Tokį restoraną turi beveik kiekvienas suaugęs žmogus, tačiau kiek pavyks rasti vairuotojų, kurie džiaugsmingai nusiteikę laukia vizito į techninių apžiūrų įmonę?
Po vizito į techninės automobilių apžiūros centrą vidutinis statistinis šalies vairuotojas vyksta į remonto įmonę, o po to vėl važiuoja į techninės apžiūros centrą, tačiau ši klasikinė schema daugeliui vairuotojų kelia stresą. Todėl, kad ir kiek “Transekstos” asociacija, kuri vienija įmones-monopolininkes, atliekančias technines automobilių apžiūras, tobulintų jų tvarką, išgyvendinti korupcinį kvapelį vis tiek nepavyks. Tai liks tik rožinės svajonė.
Mūsų skaitytojai po to, kai “Greitis” rašė apie tai, jog daug vairuotojų mano, kad atėjo laikas liberalizuoti techninių apžiūrų sistemą ir tvarką, skambino į redakciją ir sakė, jog tikra teisybė - laikas pernelyg didelė vertybė, kad jį galima būtų švaistyti stovėjimui eilėse prie techninės apžiūros centrų.
Pabandėme susisteminti nuomones arba, kitaip tariant, sudaryti minusų ir pliusų balansą. Net 53 proc. vairuotojų teigė, kad jiems vidutiniškai 3 kartus teko iš naujo važiuoti į techninių apžiūrų įmonę, nes kontrolieriai kaskart aptikdavo naują defektą. Beveik 35 proc. teigė, kad prireikė mažiausiai 2 vizitų į techninės apžiūros įmonę, ir tik 8 proc. sakė, jog jiems pavyko pirmu kartu atsikratyti streso. Tiesa, buvo ir tokių vairuotojų, kurie teigė, kad nepakako ir 4 vizitų, bet jų automobiliai - senesni nei 10 metų.
Beveik 36 proc. vairuotojų, kurių automobilių amžius iki 10 metų, vizitui į techninių apžiūrų įmonę automobilius rengė remonto įmonėse, tačiau tik 9 proc. iš jų nuolat remontuoja savo automobilius tose pačiose įmonėse, kiti naudojosi atsitiktinių įmonių paslaugomis arba sužinojo apie tokią paslaugą iš skelbimų. “Greičio” skaitytojų teigimu, kiekvienas techninės apžiūros procedūroms sugaišo nuo 4 iki 140 valandų, o vidutiniškai vienas vairuotojas sugaišo daugiau kaip parą.
Viktoras ARMALIS, “Respublikos” žurnalistas
Rašyti komentarą