Dauguma daro šią klaidą: koks įprotis kraunant elektromobilį greičiausiai gadina bateriją

Nors elektra varomas transportas sparčiai populiarėja, daugelis savininkų vis dar daro kritinę klaidą – krauna savo automobilius iki 100 proc. ir palieka juos prijungtus prie tinklo ilgą laiką. Ekspertai dalijasi paprastomis rekomendacijomis, kaip kasdien naudoti elektromobilį, kad akumuliatorius tarnautų kuo ilgiau. Apie tai rašo UaMotors. 

Didžiausia apkrova – pasiekus maksimalią įkrovą

Specialistai įspėja, kad didžiausia įtampa baterijai tenka būtent viršutiniame įkrovos diapazone, t. y. nuo 80 iki 100 proc. Šiame etape kyla įtampa ir temperatūra, o tai sukelia mikropažeidimus akumuliatoriaus viduje. Laikui bėgant, tai neišvengiamai mažina jo efektyvumą.

Ilgalaikio prijungimo prie tinklo žala

Palikti elektromobilį krautis kelias dienas iš eilės yra itin žalingas įprotis. Net pasiekus 100 proc. ribą, įkrovos lygis gali nežymiai kristi (ypač esant aukštai oro temperatūrai). Tokiu atveju sistema automatiškai vėl „priveržia“ akumuliatorių iki maksimumo.

Serviso inžinierių teigimu, tokie reguliarūs mikrokrovimai, kai baterija jau yra pilna, labiausiai naikina jos resursą. Praktinė patirtis rodo, kad tai pagreitina degradaciją ir pastebimai sumažina nuvažiuojamą atstumą jau po kelerių metų eksploatacijos.

Baterijos tipo įtaka

Svarbu atkreipti dėmesį ir į baterijos sudėtį. Pavyzdžiui, NMC (nikelio, mangano ir kobalto) tipo akumuliatoriai prasčiausiai toleruoja ilgą buvimą pasiekus 100 proc. ribą. Tuo tarpu LFP (ličio geležies fosfato) baterijos yra atsparesnės ir jas kartais net rekomenduojama įkrauti iki galo dėl tinkamo kalibravimo. Tačiau net ir LFP tipo savininkams nepatariama dažnai ir ilgam palikti automobilio su maksimalia įkrova.

Optimalios taisyklės jūsų elektromobiliui

Norint išsaugoti baterijos sveikatą, pakanka laikytis trijų paprastų taisyklių:

palaikyti įkrovą 80-90 proc. ribose;

vengti visiško išsikrovimo iki 0 proc.;

nepalikti automobilio prijungto prie kroviklio be būtinybės.

Šie kasdieniai įpročiai padės gerokai prailginti brangiausio elektromobilio komponento tarnavimo laiką. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder