Didžiausia apkrova – pasiekus maksimalią įkrovą
Specialistai įspėja, kad didžiausia įtampa baterijai tenka būtent viršutiniame įkrovos diapazone, t. y. nuo 80 iki 100 proc. Šiame etape kyla įtampa ir temperatūra, o tai sukelia mikropažeidimus akumuliatoriaus viduje. Laikui bėgant, tai neišvengiamai mažina jo efektyvumą.
Ilgalaikio prijungimo prie tinklo žala
Palikti elektromobilį krautis kelias dienas iš eilės yra itin žalingas įprotis. Net pasiekus 100 proc. ribą, įkrovos lygis gali nežymiai kristi (ypač esant aukštai oro temperatūrai). Tokiu atveju sistema automatiškai vėl „priveržia“ akumuliatorių iki maksimumo.
Serviso inžinierių teigimu, tokie reguliarūs mikrokrovimai, kai baterija jau yra pilna, labiausiai naikina jos resursą. Praktinė patirtis rodo, kad tai pagreitina degradaciją ir pastebimai sumažina nuvažiuojamą atstumą jau po kelerių metų eksploatacijos.
Baterijos tipo įtaka
Svarbu atkreipti dėmesį ir į baterijos sudėtį. Pavyzdžiui, NMC (nikelio, mangano ir kobalto) tipo akumuliatoriai prasčiausiai toleruoja ilgą buvimą pasiekus 100 proc. ribą. Tuo tarpu LFP (ličio geležies fosfato) baterijos yra atsparesnės ir jas kartais net rekomenduojama įkrauti iki galo dėl tinkamo kalibravimo. Tačiau net ir LFP tipo savininkams nepatariama dažnai ir ilgam palikti automobilio su maksimalia įkrova.
Optimalios taisyklės jūsų elektromobiliui
Norint išsaugoti baterijos sveikatą, pakanka laikytis trijų paprastų taisyklių:
palaikyti įkrovą 80-90 proc. ribose;
vengti visiško išsikrovimo iki 0 proc.;
nepalikti automobilio prijungto prie kroviklio be būtinybės.
Šie kasdieniai įpročiai padės gerokai prailginti brangiausio elektromobilio komponento tarnavimo laiką.

Rašyti komentarą