Užsimojo išmontuoti kelio ženklus

Užsimojo išmontuoti kelio ženklus

Kelių eismo taisyklėse – pustrečio šimto kelio ženklų, o kur dar jų kombinacijos ir papildomos lentelės. Tačiau ateityje važinėjantis Kretingos gyvenamuosiuose kvartaluose atsiminti kelio ženklus gali ir neprireikti – pakaks žinoti "dešinės rankos“ taisyklę.

Siūlymą panaikinti kelio ženklus iš gyvenamųjų Kretingos miesto kvartalų Saugaus eismo komisijai artimiausiame posėdyje ketina pateikti Algirdas Budginas, vadovaujantis Kretingos rajono policijos komisariato Kelių policijos poskyriui. Jo prašymu laikinai sustabdytas ir Saugaus eismo komisijos paskutinis sprendimas kelio ženklo "Duoti kelią“ įrengti per dvidešimt miesto gatvių.

Seka Vakarų Europos pavyzdžiu

"Kodėl siaurose gyvenamųjų kvartalų gatvėse įvyksta avarijos? Kai kurie vairuotojai įsitikinę, kad važiuoja pagrindiniu keliu, padidina greitį ir neįvertina, kad sankryžoje gali pasirodyti kitas eismo dalyvis,- kalbėjo A. Budginas. – Jei gyvenamuosiuose kvartaluose, pavyzdžiui, esančiame prie prekybos centro "Maxima“ Žemaitės alėjoje, vadinamajame turgaus rajone ir panašiuose, neliktų pirmumą nurodančių kelio ženklų, visos sankryžos būtų lygiareikšmės.

Todėl vairuotojai prie kiekvienos sankryžos turėtų sulėtinti automobilio greitį, kad įsitikintų, ar nėra kliūties iš dešinės, labiau stebėtų kitus eismo dalyvius. Pavyzdys Kretingos rajone – sodininkų bendrijose beveik nėra pirmumą nurodančių kelio ženklų, bet suskaičiuoti, kiek jose įvyksta avarijų, užtektų vienos rankos pirštų. Visi važiuoja lėtai ir atsargiai.“

Anot A. Budgino, vis daugiau Vakarų Europos valstybių atsisako kelio ženklų gyvenamuosiuose rajonuose ir ši praktika atneša teigiamų rezultatų – avaringumas mažėja.

Sutaupytų biudžeto pinigus

"Pasiūlymas vertas dėmesio. Galbūt tuomet vairuotojai labiau dairysis, o ne lėks gatvėmis, manydami, kad važiuoja pagrindiniu keliu. Visgi neapsvarsčius šio klausimo Saugaus eismo komisijoje, sudėtinga komentuoti, - sakė Kretingos miesto seniūnas Stanislovas Juknevičius.

– Kita vertus, jei būtų nuspręsta gyvenamuosiuose kvartaluose panaikinti kelio ženklus, sutaupytume miesto biudžeto. Kiekvienas kelio ženklas kainuoja apie 300 Lt, o juos vėliau dar reikia prižiūrėti, nes jie yra niokojami arba laikui bėgant nusidėvi“.

S. Juknevičiaus manymu, už sutaupytus pinigus būtų galima atnaujinti jau esamą kelių ženklinimą bei kelio ženklus kitose miesto gatvėse. Ir iki šiol trūkstant pinigų, dažniausiai mieste esančios sankryžos buvo pažymimos pirmumo ženklais "duoti kelią“, tačiau jose vis dar trūksta ženklų "pagrindinis kelias“.

Pasiūlymą vertina skeptiškai

"Mano manymu, gyvenamuosiuose kvartaluose gatvės nėra lygiareikšmės. Kai kurias jų, pavyzdžiui, Šiaulių, P. Vileičio ar Laisvės gatves, galima vadinti tranzitinėmis, nes jomis važiuoja didesnis transporto srautas į miesto centrą. O kai kuriomis gatvėmis važinėja tik jose gyvenantys žmonės,- nuomonę išsakė Saugaus eismo komisijos pirmininkas Povilas Černeckis.

– Be to, gyventojai yra pripratę prie dabar esančių kelio ženklų, todėl visai juos panaikinti būtų staigus pasikeitimas. Manau, kad reiktų detalesnės analizės, kuriose gatvių sankryžose būtų galima panaikinti kelio ženklus.“

"Tai galima vertinti tik kaip drąsų eksperimentą. Sudėtinga prognozuoti, kaip į jį reaguotų vairuotojai. Viena, kai gyvenamajame rajone niekada nebuvo kelio ženklų, tačiau visai kas kita, jei jie jau buvo įrengti, o dabar bus panaikinti. Juk vairuotojai nebežiūri kelio ženklų ir važiuoja "iš atminties“, - kalbėjo įmonės "Klaipėdos regiono keliai“ Saugaus eismo ir kelių priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas.

– Įprastai būtent lygiareikšmėse sankryžose įvyksta daugiau avarijų, nes vairuotojai yra primiršę "dešinės rankos“ taisyklę“. Nors siekis, kad vairuotojai sumažintų greitį artėdami prie sankryžos, yra sveikintinas.“

Panašios nuomonės yra ir vairavimo mokytojas Algis Mažionis: "Prireiks gero pusmečio, kol vietiniai vairuotojai įpras prie naujos tvarkos. Baiminuosi, kad pradžia būtų liūdna – avarijų skaičiuotume tiek, kiek įprastai įvyksta per trejus metus.“

A. Mažionis pastebi, kad vietiniai vairuotojai važinėja kaip įpratę ir nebesidairo į kelio ženklus – pralekia sankryžą, o tik vėliau susimąsto, ar jo kelias buvo pagrindinis.

"Principas, kad visos sankryžos būtų lygiareikšmės ir vairuotojas prie jų sulėtintų greitį – geras. Bet kaip prie to pripratinti vairuotojus?“ - svarstė A. Mažionis.

"Pajūrio naujienos"

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder