Vairuotojų laukia siurprizai

Vairuotojų laukia siurprizai

Pastaruoju metu padaugėjus baisių avarijų, Susisiekimo ministerija rengia planą, kuris turėtų užtikrinti didesnį eismo saugumą keliuose ir sugriežtinti vairuotojų atsakomybę. Tarp planų - teisės vairuoti atėmimas už greičio viršijimą, griežtesnė vairavimo mokyklų kontrolė, mažesnė leistina alkoholio dozė kraujyje ir t.t.

„Ereliams“ kirps sparnus

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis aiškino, esą pastarąjį mėnesį įvyko daug skaudžių avarijų dėl jaunų nepatyrusių vairuotojų kaltės, todėl planuojama įdiegti papildomą jaunų vairuotojų mokymą. Šį mokymą ministerija plačiau pristatys maždaug po mėnesio. Ministerijos planuose yra ir griežtesnė vairuotojų bei transporto priemonių kontrolė.

Anot V.Pumpučio, Susisiekimo ministerija rengia išsamų eismo dalyvių kontrolės ir kitų neatidėliotinų saugaus eismo gerinimo priemonių teikimo planą. Į jį įtrauktas vairuotojų rengimo stiprinimas, kontrolė keliuose, kelių infrastruktūros tobulinimas.

Taip pat Susisiekimo ministerija atlieka nuodugnius tyrimus dėl kiekvieno mirtino įvykio, į kurį patenka jaunas vairuotojas. Pavyzdžiui, po eismo įvykio, per kurį žuvo keturi eismo dalyviai, bus peržiūrimos visos jaunojo vairuotojo vairavimo mokykloje nagrinėtos temos, kruopščiai tikrinama pati vairavimo mokykla, „Regitroje“ bus nagrinėjama, kaip buvo išlaikytas vairavimo ir teorijos egzaminas vairuotojo pažymėjimui gauti.

V.Pumpučio teigimu, didinti šiuo metu galiojančių baudų neketinama, tačiau planuojama, pavyzdžiui, už greičio viršijimą mieste daugiau kaip 30 kilometrų atimti vairuotojo pažymėjimą.

Mažės leistinos promilės

Pasak V.Pumpučio, atsisakyti leistinos alkoholio koncentracijos kraujyje normos neketinama, bet svarstoma galimybė sumažinti ją iki 0,2 promilės taksi vairuotojams, visiems maršrutinių transporto priemonių vairuotojams ir vairavimo instruktoriams. Kitaip tariant, visi vairuotojai, kurie yra pradedantieji, ir visi, turintys kitus pažymėjimus nei B kategorijos, turės paisyti 0,2 promilės alkoholio koncentracijos kraujyje normos. Visiems kitiems liks 0,4 promilės riba.

Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius „Respublikai“ sakė, kad Seimui yra pateikta daugybė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimų.

„O dėl promilių, tai, mano asmenine nuomone, reikėtų iš viso uždrausti vairuoti, jei nors kiek alkoholio yra kraujyje, nes bet koks kiekis daro didelę įtaką eismo saugumui. Tačiau Seimas tam nenori pritarti. Susisiekimo ministerijos pozicija yra tokia: kuo mažesnė leidžiama norma - tuo visiems saugiau“, - sakė viceministras.

Girtiems vairuoti bus pavojingiau

Jo teigimu, ypač didelis dėmesys bus skiriamas vairavimo mokykloms, kurių daug „auklėtinių“ sukels eismo įvykių. Taip pat Seimui pateiktas pasiūlymas vairuotojui, sučiuptam prie vairo išgėrus antrą kartą, atimti teisę vairuoti. Kiek - yra įvairių nuomonių. Vieni pasisako už 5 metus, kiti - net už teisės vairuoti atėmimą visam gyvenimui. Panašios griežtos bausmės siūlomos ir už avarijų sukėlimą dėl greičio viršijimo.

Seime taip pat registruoti keli parlamentarų projektai. Pavyzdžiui, siūloma įteisinti papildomus mokymus vairuotojams, pažeidusiems Kelių eismo taisykles daugiau nei 2 kartus arba atlikus pažeidimą, kuris sukėlė eismo įvykį. Būta ir itin drastiškų, ir ne visai logiškų idėjų. Pavyzdžiui, siūlyta įvykus eismo įvykiui visais atvejais kaltu laikyti tą dalyvį, kuris neturėjo teisės vairuoti, net jei kitas vairuotojas buvo apsvaigęs ar važiavo degant raudonam šviesoforo signalui. Kitame projekte numatyta, kad bet kokiu atveju avarijos kaltininku turėtų būti laikomas tas iš jos dalyvių, kuris vairavo neblaivus, net jei eismo įvykis įvyko ne dėl jo kaltės.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder