"Vaizdo įrašai autobusuose - tikras išsigelbėjimas"

"Vaizdo įrašai autobusuose - tikras išsigelbėjimas"

Jei Klaipėdos politikai pritars, nuo 2015-ųjų pabaigos vaizdo registratorių montavimas miesto maršrutiniuose autobusuose taps privalomas.

Tačiau jau dabar Savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas (KlAP) šį galimą reikalavimą jau aplenkusi metais - nuo lapkričio vidurio visuose 74-iuose įmonės autobusuose sumontuota vaizdą tiek viduje, tiek lauke fiksuojanti įranga.

Patikimas kontrolės mechanizmas

"Keleivių pervežimas yra tokia sritis, kur dėl įvairių priežasčių kyla daug neaiškumų, ginčų - juk ir keleiviai, ir vairuotojai yra žmonės su savo charakteriais, norais, emocijomis. Ir būtent vaizdo registratoriai jau padėjo išspręsti ne vieną konfliktinę situaciją", - naujovės pranašumus vardino Vaidas Ramanauskas, KlAP Pervežimų skyriaus viršininkas.

Anot jo, iš keleivių jų bendrovės administracija nuolat sulaukia įvairių skundų. Anksčiau būdavo gana sunku nustatyti, kas vienoje ar kitoje situacijoje teisus, tačiau dabar neaiškumų nelieka.

"Pavyzdžiui, kartą paskambino moteris ir pasiskundė, kad stotelėje autobusas durimis suspaudė ją įlipančią su vaiko vežimėliu. Pasižiūrime vaizdo medžiagą - jokio keleivio toje stotelėje nurodomu metu net nebuvo. Perskambinau moteriai, dar kartą pasitikslinau vietą, laiką, maršrutą - melas paaiškėjo iškart. Ir panašių atvejų - ne vienas", - pasakojo V. Ramanauskas.

Pašnekovas juokavo, kad ir jų bendrovėje laikomasi principo, jog klientas visada teisus, tačiau vaizdo registratoriai šią taisyklę sulaužė. Iš įrašų matyti, kad gana dažnai incidentus pradeda patys keleiviai - tiek nesižymėdami bilietėlių, tiek įžeidinėdami vairuotojus.

"Dažnai paskambina ir priekaištauja mums, kad parko vairuotojas kažką ne taip pasakė ar padarė. Bet dabar turime patikimą kontrolės įrankį - peržiūrėjus vaizdo įrašą dažniausiai paaiškėja, kas buvo neteisus", - naujovės naudą apibūdina Pervežimų skyriaus viršininkas.

Vienas autobusas - dvi vaizdo kameros

Visuose KlAP autobusuose įmontuotos dvi kameros - vaizdo registratorius fiksuoja situaciją gatvėje priešais autobusą, o kita kamera, sumontuota autobuso salone, fiksuoja vaizdą viduje - gerai matyti net tai, kas darosi autobuso gale. Be to, įrašinėjamas ir garsas, tad keleivių ginčai su vairuotoju taip pat netampa paslaptimi.

"Vairuotojai žino, kad autobuso salone yra vaizdą ir garsą fiksuojanti įranga, todėl retai kuriam kyla noras nusižengti Keleivių vežimo taisyklėms ar mūsų bendrovės principams, kurie yra gana griežti. Tad tokia įranga padeda mums siekti pagrindinio tikslo - kokybiškų paslaugų keleiviams", - sakė Pervežimų skyriaus vadovas.

Kartu viduje esanti kamera yra prevencijos priemonė chuliganams ar įkaušusiems keleiviams. Anksčiau autobusų salone incidentus sukėlę asmenys nebaudžiami pasprukdavo dar nespėjus atvykti policijai, o dabar juos pareigūnai nesunkiai identifikuos iš įrašų.

Antroji kamera - vaizdo registratorius, fiksuoja visus įvykius, kurie tik patenka į jo stebėjimo lauką priešais autobusą. V. Ramanausko teigimu, vaizdo registratoriaus įrašas yra pagrindinis argumentas nagrinėjant su avarinėmis situacijomis susijusius įvykius.

Advokato neprireikė

Vaizdo registratoriai visuose mieste važinėjančiuose KlAP autobusuose veikia kiek daugiau nei dvi savaites, tačiau jau padėjo bendrovei išvengti didžiulių išlaidų dėl sunkia keleivio trauma pasibaigusio įvykio jų autobuse.

"Mūsų vairuotojas buvo priverstas staigiai stabdyti, nes maršrutinis mikroautobusas netikėtai užlindo prieš pat autobuso priekį. Per šį incidentą salone stovėjęs keleivis nukrito ir smarkiai susižalojo. O mikroautobusas lyg niekur nieko nuvažiavo", - pasakojo V. Ramanauskas.

Po šio įvykio nukentėjęs keleivis nevaldo nei kojų, nei rankų. Ir būtent registratoriaus vaizdo įrašas tapo įrodymu, kad KlAP vairuotojo kaltės šiuo atveju nebuvo. Įvykio kaltininku pripažintas ir pagal vaizdo įrašą greitai surastas mikroautobuso vairuotojas.

"Deja, tai mūsų kasdienybė. Maršrutinių mikroautobusų vairuotojai savo žalingų įpročių - staigiai sustoti ar atlikti pavojingus manevrus prieš autobusą - neatsisakė. Be vaizdo registratoriaus būtų sunku įrodyti, kad esame nekalti dėl šio incidento. Bet šįkart net neprireikė advokato paslaugų", - sakė V. Ramanauskas.

Maršrutinio transporto sistemą uostamiestyje kontroliuojanti VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" siekia, kad nuo 2015-ųjų rudens, kai baigiasi sutartys su visais trimis didžiųjų autobusų vežėjais, kursuojančiais miesto maršrutais, į naujo konkurso sąlygas būtų įrašytas reikalavimas dėl privalomų vaizdo registratorių montavimo. Tokiam siekiui dar turi pritarti Klaipėdos miesto taryba.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder