Vilkikų vairuotojams - klaipėdietiški galvosūkiai

Vilkikų vairuotojams - klaipėdietiški galvosūkiai

Panašu, strateginės uosto arterijos - Kairių gatvės - rekonstrukciją planavę projektuotojai ir Taikos prospekto tęsinį suremontavę miesto Savivaldybės atstovai vilkikų vairuotojams sugalvojo surengti savotišką egzaminą ir pažiūrėti, kaip jie ras kelią iš vienas kitam prieštaraujančių ženklų labirinto.

Į šį labirintą pakliūva daugumos į Jūrų perkėlos terminalą keltais atplukdytų vilkikų vairuotojai, norintys rasti išvažiavimo kelią į miestą ar magistralines šalies trasas.

PIRMAS ženklas vilkikų vairuotojus informuoja, kad magistralinius ir kitus kelius jie pasieks nesukę į Perkėlos gatvę, o važiuodami tiesiai Kairių gatve.


ANTRAS ženklas artėjančioje sankryžoje su Taikos prospekto tęsiniu rekomenduoja važiuoti tiesiai, nors...


TREČIAS ženklas aiškina, kad magistralinius kelius vairuotojai pasieks laikydamiesi dešinės. Tačiau...


KETVIRTAS ženklas sukti į dešinę ir važiuoti Taikos prospekto tęsiniu vilkikų su kroviniu vairuotojams draudžia. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Prieš naująją tik po rekonstrukcijos pernai atsiradusią sankryžą su Perkėlos gatve įrengtas informacinis ženklas Nr. 622. Jis nurodo, kad magistralinius kelius vairuotojai galės pasiekti važiuodami tiesiai.

Tad ir tie sunkiasvorio transporto vairuotojai, kurie anksčiau buvo įpratę naudotis viaduku per geležinkelį, ir tie, kurie čia važiuoja pirmą kartą, logiškai toliau juda tiesiai, Kairių gatve, o nesuka į Perkėlos gatvę.

Jau už minėtos sankryžos juos pasitinka informacinis kelio ženklas Nr. 610, rekomenduojantis kitoje sankryžoje - dešinėn, į Taikos prospekto tęsinį nusukančiame ir ant viaduko vedančiame vingyje - važiuoti tiesiai, nors dar vienas, kiek tolėliau įrengtas jau anksčiau minėtas ženklas Nr. 622 rodo, kad magistralinius kelius vairuotojai galės pasiekti pasukę būtent dešinėn, o ne važiuodami tiesiai.

Tačiau dar kartą viską supainioja jau pačiame posūkyje stovintis sukti dešinėn draudžiantis ženklas, skirtas transporto priemonėms ir junginiams, kurių masė viršija 25 tonas. Kitaip sakant, kone visiems vilkikams su kroviniu.

Kaip elgtis vairuotojui, nenorinčiam pažeisti eismo taisyklių? Jam reikėtų važiuoti tiesiai Kairių gatve. Tik problema ta, kad taip jis atsidurs akligatvyje, t. y. atsirems į laukus bei vienos logistikos bendrovės sandėlius. Maža to - jam reikės rasti vietą, kur saugiai galėtų apsisukti.

Kai vairuotojas tą padarys, jam kils pagrindinis klausimas - tai kaipgi pasiekti trokštamus magistralinius kelius, kurių link jam liepia važiuoti vienas ženklas, tačiau draudžia kitas?

Galima spėti, kad bandymų būdu jis grįš iki pirmosios sankryžos su Perkėlos gatve, čia kirs pervažą ir taip pagaliau pasieks Jūrininkų prospektą, nors jokie ženklai tokio maršruto jam nenurodys.

"Galiu tik spėti, kad 25 tonų svorį viršijančių vilkikų ir jų junginių judėjimas per Taikos prospekto tęsinio viaduką apribotas saugant šį statinį.

Problemos nebūtų, jei dar prieš sankryžą su Perkėlos gatve būtų įrengti būtent į šią gatvę sunkiasvorį transportą nukreipiantys ženklai. O dabar jie suklaidina vairuotojus taip, kad šie apskritai nebežino, kur jiems bevažiuoti, ir galų gale atsiduria akligatvyje", - teigia Algimantas Šniepis, logistikos bendrovės "Vlantana" transporto saugumo ir mokymo direktorius.

Panašu, dėl painios ženklų situacijos kalta... dvivaldystė. Mat už Kairių gatvę yra atsakinga jos rekonstrukciją užsakiusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, o už Taikos prospekto tęsinį su viaduku - jau uostamiesčio Savivaldybė. Ir kelio ženklus abi šios institucijos statė kaip kuriai patogiau.

Iš pradžių buvo baigta Kairių gatvės rekonstrukcija ir buvo sustatyti su policija suderinti ženklai, kuriais vadovaudamiesi visų vilkikų vairuotojai miestą bei magistralinius kelius pasiekti galėtų važiuodami Taikos prospekto tęsiniu. Be to, tuomet dar nebuvo eismui atidaryta minėtoji geležinkelio pervažą turinti Kairių gatvės sankryža su Perkėlos gatve.

Vėliau jau Klaipėdos savivaldybė ėmėsi Taikos prospekto tęsinio (nuo Jūrininkų prospekto iki Kairių gatvės) remonto. Tai buvo elementarūs asfaltavimo darbai - nei nauji šaligatviai, nei naujas apšvietimas neįrengtas, juolab neliestos ir jau daugybę metų tarnaujančio viaduko konstrukcijos.

Todėl, saugodama viaduką, Savivaldybės Saugaus eismo komisija nusprendė apriboti juo važiuojančio transporto masę iki 25 tonų. Atitinkamas ženklas pastatytas Taikos prospekto tęsinio pradžioje, prie pat sankryžos su Kairių gatve. O anksčiau sustatyti ženklai Kairių gatvėje taip ir liko neperžiūrėti. Todėl dabar ir kyla nesusipratimų vilkikų vairuotojams.

"Taip, sutinku - ženklus Kairių gatvėje reikėtų pakoreguoti, kad jie neklaidintų vairuotojų. Tačiau ta gatvė - Uosto direkcijos, tai - ne mūsų valdos, ir mes ten nieko daryti negalime, kaip ir nelendame į rajono ar kitus svetimus kelius.

Uostas apie transporto masės ribojimą Taikos prospekto tęsinyje buvo informuotas, todėl jie atitinkamai turėjo pakoreguoti ženklus ir savo gatvėje. Bet, panašu, iki šiol to ir nepadarė", - reziumavo Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė.

Beje, vilkikų vairuotojai klaidinami ir Jūrininkų prospekte - važiuojant nuo Šilutės plento pusės juos pasitinka nuorodos, jog Jūrų perkėlos terminalą ir logistikos sandėlius jie pasieks pasukę kairėn, į Taikos prospekto tęsinį, tačiau informacinis kelio ženklas Nr. 610 juos nukreipia tiesiai, o posūkį į kairę draudžia 25 tonų ribą žymintis ženklas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder