Pagal techninį projektą, kelio Nr. 141 Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 222,52-228,92 km ruožo (arba atkarpos tarp Jakų žiedo ir vadinamosios Šernų sankryžos) rekonstrukcija numatoma 2013-2015 metais. Tačiau visiškai neaišku, ar iki to laiko darbai bus bent pradėti.
Trūksta žemės
Šį ruožą planuojama iš dviejų eismo juostų rekonstruoti į keturias, įrengiant skiriamąją juostą su atitvarais, pėsčiųjų ir dviračių taką. Ties geležinkelio viaduku ir Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritorija planuojamos dviejų lygių sankryžos, ketinama rekonstruoti esamą Šernų dviejų lygių sankryžą.
Tačiau daugumos šių sprendinių nėra jokių galimybių įgyvendinti esamoje kelio juostoje (žemės sklype), todėl buvo nuspręsta trūkstamą žemę nustatyta tvarka paimti visuomenės poreikiams.
Šių metų sausį Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus įsakymu pradėta 10-ies Klaipėdos mieste esančių žemės sklypų ar jų dalių paėmimo visuomenės reikmėms procedūra, vasarį - dar 44 sklypų, esančių Klaipėdos rajono ribose.
Apskundė teismui
Tačiau, kaip jau įprasta Lietuvoje, kai kurie žemvaldžiai nusprendė, kad visuomenės poreikiai pažeidė jų asmeninius interesus.
Vieno žemės sklypo, esančio Klaipėdos mieste, savininkas Vilniaus apygardos administraciniam teismui apskundė NŽT direktoriaus įsakymą pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą jo žemės sklypo dalies atžvilgiu.
Žemės savininko netenkino tai, kad dalis jo sklypo būtų panaudota ties jo žemės sklypu suplanuotai skirtingų lygių sankryžai, užtikrinsiančiai patekimą į abipus kelio esančias teritorijas (taip pat ir į jo paties žemės sklypą), įrengti.
Dar gali būti ginčų
Tiesa, darbai visiškai nesustojo. Pasibaigus minėtų NŽT direktoriaus įsakymų apskundimo terminui, visų kitų (išskyrus tą, dėl kurio yra ginčas teisme) šiuose įsakymuose nurodytų žemės sklypų atžvilgiu žemės paėmimo procedūra pradėta vykdyti - rengiami projektai Klaipėdoje ir rajone.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Perspektyvinio planavimo skyriaus atstovų, šiuo metu atliekami visų žemės sklypų (išskyrus apskųstojo) kadastriniai matavimai vietovėje. Suformavus atskirus žemės sklypus, paimamus visuomenės poreikiams, toliau bus atliekamas turto vertinimas rinkos verte ir atliekami kiti veiksmai, numatyti Žemės įstatyme ir lydimuosiuose teisės aktuose.
"Tačiau šiuo metu dar nėra galimybių prognozuoti, ar su visais žemės savininkais bus pasirašytos sutartys dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams ir atlyginimo už ją.
Jei sutartys nebus pasirašytos, ginčus dėl atlyginimo dydžio taip pat dar teks spręsti bendrosios kompetencijos teisme", - sklandžios eigos nežada LAKD atstovai.
Kada - nežinia
Direkcijos atstovai nesiima prognozuoti, kiek gali būti panašių tokių ginčų ir kiek jie truks, todėl teigia, kad nėra galimybių tiksliai nurodyti, per kiek laiko bus užbaigta visa krašto kelio ruožo rekonstrukcijai reikalingos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra.
Tad kol kas dėl teisinių niuansų nėra skelbiama ir jokių tolesnių kelio rekonstrukcijos konkursų.
"Kadangi kelio ruožo rekonstrukcijos darbai bus galimi tik turint statybai reikalingą žemės sklypą (šiuo atveju - suformuotą iš nustatyta tvarka pirmiau visuomenės poreikiams paimtų žemės sklypų (dalių) ir tarp jų įsiterpusių laisvos valstybinės žemės plotų) ir tik turint nustatyta tvarka parengtą bei patvirtintą kelio ruožo rekonstrukcijos projektą su statybos leidimu, konkursų rekonstrukcijos darbams šiuo metu dar nėra paskelbta", - teigiama LAKD atsakyme "Autosalonui".
VAIZDAS I. Štai taip atrodys kelio Nr. 141 sankryža (dviejų lygių) su išvažiavimo iš Klaipėdos LEZ keliu.
VAIZDAS II. Taip po rekonstrukcijos ir pietinio aplinkkelio prijungimo turėtų atrodyti vadinamoji Šernų sankryža.
LEZ'ui irgi blogai
Tokia padėtimi nesidžiaugia ir Klaipėdos LEZ vadovai, mat tik rekonstruojant kelią bus galima įrengti normalią 2 lygių sankryžą, per kurią be sunkumų į ekonominės zonos teritoriją galės įvažiuoti ir išvažiuoti čia įsikūrusias įmones aptarnaujantis transportas.
Šiuo metu LEZ teritorijoje vyksta Lypkių gatvės statyba - vietoje senos tiesiama nauja. Šie darbai, kainuosiantys apie 8 mln. litų, turėtų būti baigti kitais metais. Tai bus pirmojo etapo pabaiga, o štai antrasis - minėtos sankryžos statyba - LEZ valdytojams tebėra nemažas galvos skausmas.
"Šiuo metu įvažiuoti į LEZ teritoriją, ypač vilkikams, yra gana keblu. Tą padaryti galima iš Vilniaus plento, tačiau sunkiajam transportui tai gana keblu, kyla pavojus ir eismo saugumui. Sunkumų kyla ir išvažiuojant, nes reikia naudotis Jakų žiedu.
Todėl naujoji sankryža su keliu Nr. 141 būtų išsigelbėjimas. O kol jos nėra, nebus funkcionali ir naujai tiesiama Lypkių gatvė, be to, vieno lygio sankryža pavojinga ir eismo saugumo atžvilgiu", - sako Klaipėdos LEZ generalinio direktoriaus pavaduotojas Raimondas Bakas.
Rekonstrukcija
Rekonstruotas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 141 Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 222,52-228,92 km ruožas atitiks Ib techninės kategorijos keliams keliamus reikalavimus. Minėta atkarpa techniškai bus tokia pati, kaip ir prieš keletą metų rekonstruotas kelias Klaipėda-Liepoja.
Be viso kito, siekiant užtikrinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą, avaringame kelio ruože nuo viaduko per geležinkelį (226,0 km) iki Jakų sankryžos (228,9 km) palei kelią žadama įrengti pėsčiųjų-dviračių taką, numatant galimybę prisijungti prie LEZ teritorijoje esančių ir būsimų takų.
Kelio Nr. 141 kirtimui skersai į kitoje pusėje esančias teritorijas ketinama įrengti du naujus pėsčiųjų viadukus - 22,473 km (ties Lanko gatve) ir 226,93 km (ties Lypkių gatve).
Dviejų lygių sankryža su rajoniniu keliu Nr. 2202 Klaipėda-Veiviržėnai-Endriejavas bus rekonstruota taip, kad į ją ateityje įsijungs pietinio išvažiavimo iš Klaipėdos uosto kelias. Sankryžoje atsiras du eismo žiedai.
Beje
Klaipėdos miesto bendrojo plano sprendiniuose numatyta:
- įrengti pietinį išvažiavimą iš pietinės uosto dalies ir Tarptautinės perkėlos rekonstruojant ir pratęsiant Perkėlos gatvę iki kelio Nr. 141;
- pratęsti Šilutės plentą už Jūrininkų prospekto iki kelio Nr. 141 per pietinį išvažiavimo iš uosto kelią;
- pratęsti Statybininkų prospektą nuo Šilutės plento per LEZ teritoriją iki kelio Nr. 141 įrengiant dviejų lygių susikirtimą su geležinkeliu ir sankryžą su keliu Nr. 141.
Rašyti komentarą