Briuselis baudos Lietuvai neatšauks

Briuselis baudos Lietuvai neatšauks

Vakar Lietuvoje viešėjusi už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos narė Margretė Vestager (Margrethe Vestager) pareiškė, kad beveik 28 mln. eurų bauda, skirta Lietuvos valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ už geležinkelio ruožo išardymą, nebus panaikinta, net jei Lietuva ir iš naujo nutiestų tą atšaką.

  1  
Vakar Lietuvoje viešėjusi už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos narė Margretė Vestager susitiko ir su premjeru Sauliumi Skverneliu. Dainiaus Labučio nuotr.

 

Pasak M.Vestager, po valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ skirtos beveik 28 mln. eurų baudos už Rengės geležinkelio ruožo išardymą dabar laukiama Lietuvos Vyriausybės ir pačios įmonės sprendimo. Politikės teigimu, akivaizdus žingsnis po EK skirtos sankcijos būtų atstatyti 2008 m. išardytą ruožą.

„Dabar Lietuvos atsakingos institucijos ir kompanija per tris mėnesius turi nuspręsti, kaip reaguoti. Akivaizdžiausias sprendimas - atstatyti geležinkelio ruožą. Bet ir kiti sprendimai galimi, svarbiausia, kad pažeidimas nebūtų tęsiamas ar kartojamas, - tai precedento neturintis atvejis, mes su tuo nesame susidūrę“, - teigė M.Vestager.

Politikė tvirtino, esą Lietuva baudos galėjo išvengti iki paskutinio momento, jei tik būtų paklausiusi EK pasiūlymų, kurių neįvardino. Tačiau paklausta, ar „Lietuvos geležinkeliai“, - jeigu ši bendrovė nuspręstų atstatyti išardytą geležinkelio ruožą, - tebeturėtų mokėti EK skirtą baudą, eurokomisarė atsakė teigiamai.

„Tai ir yra liūdnoji bylos dalis. Po to, kai pamatėme, kad nebus tokių įsipareigojimų atstatyti ruožą, nusprendėme skirti baudą. Nežinau, ar šis sprendimas - visas ar vien dėl baudos dydžio - bus skundžiamas“, - kalbėjo M.Vestager.

„Vakaro žinios“ primena, kad EK spalio 2 d. bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ skyrė 27 mln. 873 tūkst. eurų baudą už tai, kad, išardžiusi bėgių kelią tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė esą sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė ES antimonopolines taisykles - esą sukliudė AB „Orlen Lietuva“ krovinių vežimą perkelti iš Lietuvos į Latviją ir naudotis kitos geležinkelių transporto įmonės paslaugomis.

Buvęs ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka tvirtino, esą išardyti geležinkelio ruožą buvo būtina, nes jis buvo avarinės būklės ir bet kada, nuvirtus sąstatui, galėjo kilti ekologinė katastrofa. O vėliau ruožas nebuvo atstatytas dėl krizės. 2008-aisiais susisiekimo ministru dirbęs Algirdas Butkevičius kalba taip pat ir priduria esą sprendimas jo neatstatyti buvo priimtas jau Andriaus Kubiliaus Vyriausybės, tačiau pastarasis pirštais bado į A.Butkevičių ir primena, kad sprendimas išardyti geležinkelį priimtas, kai A.Butkevičius vadovavo Susisiekimo ministerijai.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder