Du bendrieji planai: kas sėdės prie derybų stalo?
Du bendrieji planai: kas sėdės prie derybų stalo?

Tiek Klaipėdos miesto, tiek uosto bendrąjį planą (BP) rengia vienas ir tas pats planuotojas - UAB "Sweco Lietuva". Tad kyla klausimas, ar jai pavyks suderinti uostininkų ir miestiečių interesus.

Vakar apie BP rengimą Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas kalbėjosi su "Sweco Lietuva" viceprezidentu Tomu Varnecku.

"Ginčytinų klausimų ratas - nemažas. Mes aptarėme planų rengimo situaciją ir laiko atžvilgiu. Abiejų jų finišas unisonu sunkiai tikėtinas. Kalbant apie dviejų planų suderinimą ir siekiant, kad visi liktų laimingi, kitokio scenarijaus nenorėčiau net svarstyti - reikia sėsti prie derybų stalo ir dėti visas kortas. Manau, vienoje jo pusėje turėtų sėdėti miestas, o kitoje - ne uostas, o tokią situaciją suvaldyti ir suderinti galinti Vyriausybė. Manau, ginčytini klausimai turi būti sprendžiami tik vyriausybiniu lygiu. Tačiau jeigu bus naudojama jėgos pozicija ar nurodymai iš Vilniaus, kažkas bus nelaimingas", - sakė V. Grubliauskas.

T. Varneckas teigė, kad viena pagrindinių jo vizito į Klaipėdą priežasčių - formuojama opinija, jog "Sweco Lietuva" dalyvavimas rengiant abu planus yra didžiulis trūkumas, kad planuotojai pasiklys interesų labirintuose.

"Jeigu tiek miestas, tiek uostas turėtų atskirus planuotojus, tada diskusija turėtų vykti ne tik politiniu lygiu, tarp uosto ir miesto, galbūt dar ir Vyriausybės vadovų, bet ir tarp planuotojų. Manau, kad dabar mes, kaip planuotojai, galime eliminuoti bent jau techninio lygio konfliktus ir tai yra pranašumas. Žinoma, tam tikrų techninių klausimų sprendimą viena pusė matys vienaip, kita - kitaip. Tokiu atveju mums teks sėdėti ir laukti, kol įvyks politinis susitarimas. Jeigu dvi šalys nesusitars, bus matyti, kad tos svajonės yra nesuderinamos, mes to dalyko techniniu lygiu išspręsti negalėsime. Turint omenyje, kad uostas yra valstybinės svarbos objektas, manau, kad prie derybų stalo turi sėdėti ir valstybės atstovai", - sakė "Sweco Lietuva" voceprezidentas.

Pasak jo, Uosto direkcijos užsakymu rengiamas uosto BP laiko atžvilgiu beveik metais pirmauja. Jau parengti uosto BP koncepciniai sprendiniai, t. y. padaryti tam tikrų svajonių juodraščiai, turimi keturi jų variantai. Artimiausiu metu juos jau galės svarstyti visuomenė ir diskutuoti.

Miestas kol kas dar juodraščių neturi ir savo vizijos dar nėra suformavęs. Jis kol kas dar studijuoja esamą būklę, t. y. analizuoja, kaip gyvena šiandien. Remdamasis surinkta informacija miestas vėliau formuos savo ilgalaikę viziją.

Paklaustas, ar jau aiškūs objektai, dėl kurių derinant BP bus labiausiai ginčijamasi, T. Varneckas atsakė, kad vienas jų bus išorinis uostas, nes plėtra numatoma priešais Melnragę. Galimybė uostui plėstis pietinėje dalyje klaipėdiečiams yra mažiau aktualus klausimas, tačiau gana jautrus Saugomų teritorijų tarnybai.

Sidebar placeholder