Tyrimas dėl susitarimų pinigų tvarkymo paslaugų rinkoje buvo atnaujintas vykdant 2014 m. balandžio 8 d. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) nutarties nuostatą -įvertinti, ar atsižvelgus į UAB „G4S Lietuva" pateiktus įsipareigojimus, tyrimas galėjo būti nutrauktas neskiriant sankcijos šiai įmonei.
Dar 2012 m. gruodžio 20 d. nutarimu Konkurencijos taryba pripažino, kad UAB „G4S Lietuva" sudarė konkurenciją ribojančius susitarimus dėl pinigų tvarkymo paslaugų pirkimo tik iš UAB „G4S Lietuva" su AB SEB banku, AB „Swedbank" ir AB DNB banku ir taip pažeidė Konkurencijos įstatymo ir Sutarties dėl ES veikimo nuostatas.
Konkurencijos taryba taip pat nustatė, kad dėl UAB „G4S Lietuva" veiksmų pinigų tvarkymo ir tiesioginio inkasavimo paslaugų paklausa ir pasiūla didelėje rinkos dalyje buvo įšaldyta, o konkurencija reikšmingai apribota. Pavyzdžiui, UAB „G4S Lietuva" konkurentai galėjo konkuruoti tik dėl iki 15 proc. pinigų tvarkymo paslaugų rinkos dalies, o bankų klientai negalėjo pasirinkti kito nei UAB „G4S Lietuva" tiesioginio inkasavimo paslaugų teikėjo.
Dar kartą įvertinusi tyrimo metu nustatytas bei papildomai surinktas aplinkybes, Konkurencijos taryba konstatavo, kad „G4S Lietuva" veiksmai pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnį, draudžiantį konkurenciją ribojančius susitarimus. Konkurencijos taryba pripažino, kad bendrovės susitarimai turėjo poveikį ir prekybai tarp ES valstybių narių, todėl pažeidė Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 straipsnio nuostatas. Konkurencijos taryba taip pat nustatė, kad „G4S Lietuva" veiksmais buvo padaryta esminė žala sąžiningos konkurencijos laisvei, o konkurencijos suvaržymai turėjo įtakos tiesioginio inkasavimo paslaugas perkantiems bankų klientams. Įvertinus visas aplinkybes, įskaitant pažeidimo trukmę ir mastą, tyrimas negalėjo būti nutrauktas priėmus įmonės įsipareigojimus.
Rašyti komentarą