Ką daryti, kad neapgautų taksistas?

Ką daryti, kad neapgautų taksistas?

Sostinėje jau tiek prisisteigė taksi įmonių, kad norėdamos išlikti konkurencingos jos savo darbuotojų sąskaita mažina kelionės įkainius. Taksi vairuotojai irgi nepėsti: norėdami užsidirbti susigalvoja įvairių klientų apgaulės būdų. Ar tam lemta baigtis?

Kad dalis šalies taksistų apgaudinėja savo klientus, vieša paslaptis. Pasak sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ atstovo Romualdo Bieliausko, tokios apgavystės vyksta jau 15 metų. Jo teigimu, taksi keleiviai neretai pakimba ant įvairių taksi įmonių jauko: viešai deklaruojami maži taksi paslaugų įkainiai, nors realiai už kelionę tenka sumokėti gerokai daugiau. Mat kai kurie taksistai įsigudrino savo klientus apgaudinėti, kad patys išgyventų.

Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gediminas Sabaitis aiškino, kad apie 80 proc. taksi vairuotojų šiuo metu Vilniuje yra išsiėmę individualios veiklos pažymėjimus ir dirba kaip savarankiški vežėjai. „Pagal įstatymą savarankiškas vežėjas nustato vežimo kainą, bet visi jie priklauso nuo dispečerinių, juk be dispečerinių negausi užsakymo. Taigi iš tikrųjų dispečerinė nustato vežimo kainą. Vairuotojai priversti eiti į dispečerines, kad gautų užsakymų, ir turi sutikti su mažais įkainiais. Tai kas lieka taksistui? Kai reikia deklaruoti pajamas ir mokėti mokesčius, tai nelieka nieko“, - kalbėjo G.Sabaitis.

Sostinėje labai didelė taksi įmonių konkurencija. 1998 metais buvo panaikintos kvotos ir prisikūrė daug taksi paslaugas teikiančių įmonių, o šios savo ruožtu ėmė mažinti įkainius, kaip sakė R.Bieliauskas, pirmiausia vairuotojų sąskaita.

„Taksistui sumokėjus mokesčius algos beveik ir nebelieka, taigi jis dirbdamas tokiose įmonėse, kur deklaruojamas pigus įkainis, „priverstas“ apgaudinėti klientus, nes nori užsidirbti“, - kalbėjo R.Bieliauskas.

Apgaulės būdai yra patys įvairiausi. Vienas jų - taksometre užklijuojamas tarifo skaitmuo. Pavyzdžiui, taksistas klientą veža pirmu, tai yra pigiu, tarifu, tačiau šį vienetuką užklijuoja izoliacine juosta taip, kad perjungus į ketvirtą - brangesnį - tarifą klientas ekrane vis tiek matytų vienetuką. Pasak R.Bieliausko, būna, kad taksistai muša įkainį ne kas 100 metrų, o kas 80 metrų ir taip klientas sumoka daugiau.

R.Bieliauskas teigė, kad keleiviams atsirado galimybė nesąžiningus taksistus patiems kontroliuoti. „Yra sukurta speciali programa „Kvieciutaksi.lt“, jos nereikia net parsisiųsti. Šioje programoje yra integruotas taksometras, naudojantis šia programa taksi vairuotojas gauna užsakymą per kompiuterį, o skaitiklio rodmenys perduodami Mokesčių inspekcijai ir pildomas kasos pajamų žurnalas“, - tad taksistams tokiu būdu nelieka galimybių sukčiauti, aiškino R.Bieliauskas.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder