Šiemet pasikeitė geografinis ir demografinis važiuojančiųjų apsipirkti į Lenkiją potencialas. Dažniau nori važiuoti Kauno, Klaipėdos, Marijampolės ir Tauragės apskričių gyventojai, taip pat jaunesnio amžiaus, t.y. 35-44 m. Lietuviai, prieš trejus metus tokiu potencialu išsiskyrė tik Marijampolės apskritis. Didžioji dauguma apsiperkančiųjų pas kaimynus tai daro dėl žemesnių maisto produktų kainų.
Pasak Lauryno Vilimo, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdančiojo direktoriaus, viena pagrindinių priežasčių skatinančių Lietuvos gyventojų apsipirkimą Lenkijoje yra ten taikoma PVM lengvata maisto produktams.
"Lenkijoje mėsai taikomas 5 proc. PVM tarifas, o tai yra viena pagrindinių prekių būtiniausių maisto produktų krepšelyje. Lietuva tiesiog privalo atsižvelgti į šią aplinkybę ir atitinkamai sumažinti mokesčius, ko pasėkoje sumažės maisto produktų kainos. Sumažinus PVM ypač mėsos produktams, ženkliai sumažėjusios kainos paskatins vietinės produkcijos vartojimą, o tuo pačiu ir gamybą bei prekybą, bus atkurtos prarastos darbo vietos, mažės apsiperkančiųjų Lenkijoje dalis, stiprės lietuviškų įmonių konkurencingumas o valstybės biudžetas surinks daugiau mokesčių,"- teigia L. Vilimas.
Lietuvos gamintojai, smulkieji ir stambieji prekybininkai siūlo remtis Latvijos pavyzdžiu ir pasirengę Vyriausybei ar Seimui priimtinu būdu įsipareigoti sumažinti kainas tiek, kiek bus sumažintas pats tarifas.
Lietuvos prekybos įmonių asociaciją (LPĮA) vienija beveik trisdešimt šalyje registruotų lietuvių ir užsienio kapitalo mažmeninės ir didmeninės prekybos įmonių. Asociacijos narių bendra metinė prekybos apyvarta siekia beveik 9 mlrd. litų (kas sudaro apie 10 proc. Lietuvos BVP), o bendras atstovaujamose įmonėse dirbančių darbuotojų skaičius siekia 30000.
Rašyti komentarą