Kavinių reitingavimas – kišimasis į verslą?

Kavinių reitingavimas – kišimasis į verslą?

Šiemet Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) ketina pateikti restoranams, kavinėms bei užkandinėms naujovę – šias įstaigas reitinguoti, o rezultatus skelbti interneto svetainėje. Veikla būtų vertinama balais atsižvelgiant į tai, kaip maitinimo vietos laikosi higienos ir maisto kokybės reikalavimų. Tokio verslo savininkai šią iniciatyvą vertina prieštaringai.

Įmonėms padės pasitempti

Pasak VMVT Palangos skyriaus vyriausiosios specialistės maisto produktų inspektorės Birutės Simutienės, viešojo maitinimo įstaigų reitingavimas bus naudingas vartotojams, nes jie sužinos, kokio lygio yra kavinės, restoranai, ar kokybiški patiekalai čia siūlomi. Pašnekovės manymu, toks vertinimas šioms įmonėms padės pasitempti.

B. Simutienė priminė, jog Lietuvoje yra daugiau nei 9 tūkst. viešojo maitinimo įstaigų, tad VMVT siekia, kad jų darbas būtų atliekamas geriau, klientai gautų kokybiškus patiekalus. „Pavyzdžiui, Palangoje dėl kavinių, restoranų veiklos praėjusiais metais gauta dvigubai daugiau skundų nei dėl prekybos (dėl pastarosios – 14, dėl viešojo maitinimo įstaigų – 28). Iš viso Lietuvoje praėjusiais metais užregistruota 600 skundų. Dažniausiai vartotojai būna nepatenkinti nekokybiškai paruoštais valgiais, jų skoniu arba higienos reikalavimų nesilaikymu – kai kas randa maiste plauką ar panašiai, - kalbėjo B. Simutienė. - Taip pat daug viešojo maitinimo įstaigų naudoja šaldytus gaminius, pusfabrikačius, nors tai nėra draudžiama, tačiau padavėjas bent žodžiu turėtų apie tai pateikti klientui informaciją, kaip ir apie patiekalui naudotas žaliavas, ar nėra alergenų – pavyzdžiui, riešutų, ir kitus vartotojui rūpimus dalykus“.

Maisto produktų inspektorė užtikrino, kad tarnyba ir toliau dirbs, tikrins pagal planą maisto siūlančias įstaigas. Šių patikrų dažnumas priklauso nuo rizikos vertinimo faktorių. Šiuo metu reitingavimo metodika tebėra rengiama, tad specialistė negalėjo atsakyti, kas kiek laiko šis vertinimas bus atliekamas.

„Palangoje dirba ne tik vietos verslininkai, bet, ypač vasarą, atvyksta iš įvairių šalies vietovių, tačiau nepaisant konkurencijos, pasitaiko pažeidimų. Mes siekiame, jog vartotojai nepatirtų nepatogumų. Juk užsieniečiams kurortas yra tarsi mūsų šalies vizitinė kortelė, tad norėtume, kad jie iš čia išsivežtų kuo geriausių prisiminimų“, - sakė B. Simutienė.

Vertino ir anksčiau

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos valdybos narys Ričardas Mačiulaitis prisipažino, kad jam sunku vertinti šią naujovę, kol dar nėra žinomi reitingavimo kriterijai. „Iš vienos pusės – gerai, iš kitos – blogai, tačiau iš esmės pats principas vertas dėmesio. Bet ir iki šiol VMVT vertino, kurios įstaigos atitiko reikalavimus – galėjo dirbti, likusios turėjo būti uždaromos“, - sakė R. Mačiulaitis.

Palangos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Giedrė Kvederavičienė taip pat tvirtino sumanymą vertinanti teigiamai. „Tik norėtųsi, kad reitingavimo sistema būtų aiški maitinimo įstaigų vadovams, atliekama skaidriai kompetentingų specialistų, kad šiuo vertinimu nebūtų naudojamasi aiškinantis santykius tarp įmonių“, - pastebėjo prezidentė.

Kavinės „Armėniška virtuvė“ savininkė Inga Drakšaitė šį pokytį vertina teigiamai: „Žmonės atsirinks, kur jiems eiti“. Ji sakė neturinti ko bijoti – patiekalai čia kokybiški. Tačiau verslininkė abejoja, ar aukštesnis VMVT parašytas balas padės šiltuoju sezonu pritraukti daugiau lankytojų – klientai į tai nekreips dėmesio, labiau atsižvelgs nebent žiemą.

„Nereikia manęs reklamuoti“

Tačiau ne visi verslininkai linkę įžvelgti pliusų šioje VMVT rengiamoje naujovėje. Baro „Lietuvos rytas“ savininkas Audronius Macius mano, kad tai yra absurdas. „Koks dar reitingavimas? Jeigu jie rado pažeidimų – nubaudė, tuomet susitvarkiau. Ar kur nors pasaulyje dar yra tokia praktika? Kažin kas tai sugalvojo? Aš nenoriu, kad mane reitinguotų VMVT inspektoriai, nes tai padaro lankytojai. Pavyzdžiui, dėl vasarą dirbančios studentės ar iš kaimo dirbančios jaunos indų plovėjos klaidos ras pažeidimą – ir jau žemesnis balas? Žiemą čia nuolatinis kolektyvas, kuriuo pasitikiu, bet negi turėsiu atsakyti už dviem mėnesiams priimtą patirties neturintį darbuotoją? Ar jie tai gali teisiškai daryti? Tai ką, reklamuos mano biznį?“ - pažėrė klausimų pašnekovas.

Jeigu jis pasisako prieš šį vertinimą, galbūt turi ką slėpti? „Neturiu ko slėpti, patikrindavo, įspėdavo – susitvarkydavome. Juk būna smulkių pažeidimų, pavyzdžiui, buvo aptikę, kad nesužymėti peiliai. Bet nereikia manęs reklamuoti, viešai skelbti, aš puikiausiai tai galiu pats padaryti“, - tikino A. Macius. Pasak jo, klientai turi galimybę pasisakyti apie viešbučių, kavinių teikiamas paslaugas internetiniame tinklalapyje Booking.com pagal vietą, triukšmingumą, personalą ir kitus kriterijus.

Verslininko manymu, VMVT šios naujovės vykdyti negali, nes tai yra kišimasis į jų verslą: „Tegu mus kontroliuoja dažniau, skiria baudas, jei randa daug pažeidimų – tegu kavinę laikinai uždaro, bet nereitinguoja. Jeigu tai bus vykdoma, asociacija svarstys šį klausimą“.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder