„Lidlui“ - nauda, žmonėms - kančia

„Lidlui“ - nauda, žmonėms - kančia

Plungės centre naują parduotuvę statantis vokiečių vadinamųjų pigių prekių tinklas „Lidl“ papiktino šimtus vietos vairuotojų. Jie jau du mėnesius priversti vietoj normalios gatvės važinėti šunkeliu. Tokioje kloakoje jie atsidūrė dėl miesto valdžios malonės: sudariusi sutartį su „Lidl Lietuva“ dėl 110 metrų keliuko įrengimo, savivaldybė pavertė gyventojus investuotojo įkaitais.

Merą rinko žmonės ar investuotojai?

Naują prekybos centrą Plungėje „Lidl Lietuva“ stato nuosavame žemės sklype. Tačiau pernai gruodžio 8 d. su savivaldybės administracija buvo pasirašyta infrastruktūros plėtojimo sutartis, kuria bendrovė papildomai įsipareigojo už jos sklypo ribos esančiame įvažiavime į garažų bendriją „Posūkis“ savo lėšomis įrengti lietaus kanalizaciją, asfalto dangą bei apšvietimą, o paskui šią infrastruktūrą neatlygintinai perduoti savivaldybei.

Audrius Klišonis

Žinia, kad „Lidlo“ statytojai keliuką sutvarkys, gyventojus pradžiugino. Tačiau 110 m ilgio ruoželis uždarytas nuo rugpjūčio pradžios. Nors asfalto danga jau blizga, tvoros ir draudžiamieji ženklai tebestovi, o pats kelias užgriozdintas statybininkų konteineriais.

Plungės rajono meras, visu gražumu atsiskleidusio Lietuvos liberalų sąjūdžio atstovas Audrius Klišonis investuotojų pusėje: „Labai dažnai žmogus nori, kad būtų padaryta per naktį, o vykdant projektus iškyla įvairių klausimų, dalykų, kurie gal anksčiau turėjo būti padaryti, kaip drenažai ir panašiai, - kartais darbai užsitempia.“

Negeri įtarimai

Gyventojai piktinasi, kad „Lidl Lietuva“ svetimoje teritorijoje elgiasi kaip savo kieme ir spjauna į kaimynų interesus. Kiti spėlioja, gal savivaldybė šį žemės lopinėlį tyliai privatizavo, o investuotojo altruizmas tėra pasakėlė naivuoliams - juk šiuo vieninteliu keliu iš J.Tumo-Vaižganto gatvės važiuos ir pirkėjai į „Lidlo“ automobilių aikštelę, ir sunkiasvoriai vilkikai, atvešiantys prekes į prekybos centrą. O rūpintis savivaldybės žemėje įrengta ir jai perduota infrastruktūra toliau turės pati savivaldybė.

„Lidl“ formaliai atsirašė

Ką mano investuotojai, kurie, jei verslas nesiseks, kaip Norvegijoje ar kitur, ir išsikraustys pardavę patalpas?

Prekybos tinklo „Lidlas“ komunikacijos vadovas Valdas Lopeta atsiuntė „Vakaro žinioms“ lakonišką pasiteisinimą prieš plungiškius: „Apgailestaujame dėl nepatogumų. Planavome tvarkymo darbus užbaigti anksčiau, tačiau jie užtruko dėl nepalankių oro sąlygų. Vis dėlto planuojame darbus užbaigti artimiausiu metu ir atitverti kelią po kelių dienų.“

Opozicijos atstovas: nekaltinkit oro

Plungės rajono tarybos opozicijos atstovams tokie pasiteisinimai dėl blogo oro įspūdžio nedaro. Kontrolės komiteto pirmininkui Robertui Endrikiui akivaizdu, kad verslui paprasčiausiai trūksta darbo kultūros.

„Jeigu rangovai sąžiningi, užsitvėrę kelią turėtų patvarkyti alternatyvius privažiavimus į garažus - papilti skaldos, su greideriu pervažiuoti. Bet dabar tokie laikai, kai visi griebiasi kuo daugiau darbų, o į kultūrą nekreipia dėmesio“, - sakė R.Endrikis.

Beje, jis pripažino nė nežinojęs, kad „Lidlas“ stato Plungėje ne tik parduotuvę, bet ir plėtoja infrastruktūrą: „Taryboje tokio klausimo niekada nesvarstėme, administracija su rangovu kažką susitarė, ir tiek. O kai laiku nesutvarkė, oras kaltas...“

1 labai mylima įmonė

Pasak R.Endrikio, Plungė šiemet visa išrausta - J.Tumo-Vaižganto gatvėje visur prirausta apkasų, po lietaus virstančių vandens grioviais. Eismas tik viena puse, laikini šviesoforai visą vasarą stovėjo ir dabar tebestovi. Čia įsikūrusi ligoninė, dvi medicinos klinikos, vaistinė, parduotuvė, o žmonėms kelis mėnesius į jas patekti reikėjo tarsi per karo lauką.

„Negana to, meras sumąstė šią vasarą asfaltuoti ir Mendeno gatvelę, kuria dar buvo galima tuos apkasus apvažiuoti ir patekti į ligoninę. Meras pasiūlė, tarybos dauguma klusniai nubalsavo - tai vienu metu buvo išrausta ir pagrindinė gatvė, ir apylanka. Dabar Mendeno gatvė jau sutvarkyta, o dėl J.Tumo-Vaižganto gatvės, manau, didesnė bėda ne blogas oras, o korupcija“, - teigė R.Endrikis.

Mat savivaldybė turi vieną labai mylimą įmonę, kuriai pavyksta laimėti viešuosius konkursus net ir pasiūlius didesnes kainas negu konkurentų. Šiuo metu vienas konkursas dėl žiedinės sankryžos Dariaus ir Girėno gatvėje sustabdytas būtent dėl minėtos priežasties.

„Ir J.Tumo-Vaižganto gatvės projekte pirmo konkurso sąlygos pernai birželį buvo surašytos į vienus vartus - nurodyta, kiek rangovas turi turėti ekskavatorių, milimetro tikslumu reikalauta, kokio dydžio turi būti jų kaušai. Toks buvo įspūdis, kad perkami ne darbai, o kelių statybos technika, - dėstė R.Endrikis. - Tas konkursas buvo apskųstas ir teko nutraukti, o iš naujo sąlygas surašius protingesnes, ta įmonė konkurse nedalyvavo.“

Nesukontroliuoja milijonų

Minėta J.Tumo-Vaižganto gatvės dalis į pietvakarius nuo „Lukoil“ degalinės yra valstybinio krašto kelio Plungė-Vėžaičiai tęsinys. Jo rekonstrukcijos projekto vertė viršija 3,9 mln. eurų. Kita kelio dalis, einanti per Varkalių gyvenvietę, baigta rekonstruoti praėjusiais metais.

„Tą projektą vykdė ir viešąjį pirkimą organizavo pati Lietuvos automobilių kelių direkcija, savivaldybė ten nagų neprikišo, ir visi darbai buvo atlikti be jokių problemų,“ - pastebėjo R.Endrikis.

Eksperto komentarą galite perskaityti šiandien dienraščio „Vakaro žinios“ 7 puslapyje, o internetiniame tinklapyje www.respublika.lt - rytoj.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder