Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba: grožio paslaugų kainą turėtų lemti kliento poreikiai, o ne lytis

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba: grožio paslaugų kainą turėtų lemti kliento poreikiai, o ne lytis

Minėdama Tarptautinę moterų solidarumo dieną, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pradeda naują socialinę kampaniją „Kaina neturi lyties“. Ja bus siekiama atkreipti dėmesį, kad už tas pačias grožio ir laisvalaikio paslaugas moterys ir vyrai vis dar moka skirtingai, nors įstatymai numato, kad lytis negali būti kriterijus, lemiantis paslaugų ir prekių kainą.

Rengdamasi kampanijai, tarnyba išanalizavo didžiuosiuose Lietuvos miestuose įsikūrusių kirpyklų ir grožio salonų kainas. Apžvelgus kirpimo, manikiūro, pedikiūro paslaugas pusšimtyje salonų, paaiškėjo, kad dauguma jų už tokias pačias procedūras taiko skirtingas kainas moterims ir vyrams, sakoma tarnybos pranešime spaudai. 

Daugumoje kirpyklų paslaugos moterims teikiamos nuo 23 iki 43 proc. brangiau, o manikiūro kainos vyrams daugumoje salonų didesnės bent dešimtadaliu. Už pedikiūrą vyrams gali tekti susimokėti dar daugiau - net iki 40 proc., palyginti su moterims skirta kaina, pastebi Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.

Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas numato, kad paslaugų teikėjas privalo visiems vartotojams, nesvarbu, kokia jų lytis, taikyti vienodas apmokėjimo sąlygas už tokias pačias ir vienodos vertės paslaugas. Todėl kainos turi būti nustatomos vadovaujantis objektyviais kriterijais. Pavyzdžiui, kirpėjai kainas galėtų nustatyti pagal paslaugos trukmę, sunaudotas priemones, kirpimo sudėtingumą, įrankių panaudojimą ir pan. 

Pasak lygių galimybių kontrolierės Agnetos Skardžiuvienės, prie kampanijos galės prisidėti kiekvienas žmogus, pastebėjęs pagal lytį skirstomas kirpimo, masažo, įėjimo į klubą ar kitų paslaugų kainas. 

„Kviečiame viešinti tokius atvejus socialiniame tinkle „Facebook“, naudojant grotažymę #KainaNeturiLyties, taip pat raginame siųsti pavyzdžius tarnybos darbuotojams. Patys stebėsime socialinius tinklus, skelbimus ir kitaip viešinamus kainynus. Sužinoję apie netinkamą kainodarą, susisieksime su pažeidėjais ir siūlysime nutraukti netinkamus veiksmus. Kainą turėtų lemti kliento poreikiai, kurie dažniausiai būna labai individualūs, nesvarbu ar tai moteris, ar vyras“, - pranešime spaudai cituojama A. Skardžiuvienė. 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder