Nafta į Būtingę keliauja aplinkkeliais

"Mažeikių nafta"

Šįryt Būtingės naftos terminale planuojama pradėti naftos, atplukdytos tanklaiviu iš Primorsko uosto, krovą.

"Mažeikių naftos" atstovai tikina, kad "juodojo aukso" importo griebtasi ne dėl to, jog išsipildė pranašystės apie staigiai nutrūksiantį naftos žaliavos tiekimą Lietuvai. Sykiu aiškinama, kad po ilgos pertraukos priimtas sprendimas naftą importuoti jūra neatsilieps kuro kainoms.


Priminsime, kad nuo 1999 metų veikiančio Būtingės naftos terminalo statyba buvo sumanyta siekiant užtikrinti Lietuvai galimybę importuoti naftos žaliavą bei tokiu būdu panaikinti energetinę priklausomybę nuo Rusijos.


Vėliau apie šį strateginį tikslą buvo pamiršta: praėjus ketveriems metams nuo terminalo veiklos pradžios, "Mažeikių naftos" vadovai ėmė kalbėti apie jūra atgabentos brangesnės naftos importo neekonomiškumą ir beprasmybę. Tad galop naftos importui numatytus terminalo pajėgumus imta naudoti naftos eksportui.


Apie priežastis, privertusias "Mažeikių naftą" prisiminti naftos importo galimybę, Komunikacijų skyriaus vadovas Giedriaus Karsokas kalba aptakiai.


Jo teigimu, šį mėnesį vamzdynu bus gautas mažesnis nei rekordinis (500 tūkst. tonų) naftos kiekis, taip pat suplanuota 100 tūkstančių tonų "Urals" naftos atsivežti tanklaiviu.


Kas yra naftos, kurią šįryt žadama pradėti iškrauti iš tanklaivio, naktį atplaukusio į Būtingę iš Primorsko uosto, esančio netoli Suomijos įlankos, tiekėjas, neatskleidžiama.


G. Karsokas nenorėjo girdėti spėlionių, kad naftos transportavimo pokyčiai susiję būtent su tuo, kad "Mažeikių naftos" akcijos atiteko Lenkijos kompanijai "PKN Orlen". Tuo metu ekspertai ne kartą yra pabrėžę, kad Rusijai tiesiog bus nenaudinga tiekti naftą "Mažeikių naftai".


Pašnekovo teigimu, pasaulinė rinka jau treti metai yra palanki naftos perdirbėjams: "Skirtumas tarp pasaulinės žalios naftos kainos ir pasaulinių benzino bei dyzelino kainų yra rekordiškai didelis. Todėl visi naftos perdirbėjai turi pelno. "Mažeikių nafta" taip pat stengiasi pasinaudoti palankia situacija, atsivežti naftą per Būtingės terminalą mums ekonomiškai jau apsimoka".


G. Karsokas tikino, kad pradėtas naftos importas kuro kainoms neatsilieps.


Birželio pradžioje "Vakarų ekspresui" duodamas išskirtinį interviu "Mažeikių naftos" valdybos pirmininkas ūkio viceministras Nerijus Eidukevičius tvirtino, kad yra pasiruošta visokiems netikėtumams, todėl yra parengti kontraktai gauti naftą jūros keliu per Būtingės naftos terminalą, suskaičiuota, kaip tai atsilieptų įmonės rodikliams.


"Be abejo, tokiu atveju koncernas gautų gerokai mažesnį pelną, bet jo tikrai užtektų esamoms paskoloms grąžinti ir investicinei programai vykdyti", - tada sakė N. Eidukevičius.


Natalija MOGUČAJA

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder