Nebeliks "Progreso"

Nebeliks "Progreso"

Šį rudenį Klaipėdoje nebeliks dar vieno sovietmetį primenančio pavadinimo - kaip juridinis asmuo nustos egzistuoti bendrovė "Progresas", išsivysčiusi iš pokariu įsteigto kombinato, gaminusio tarą žvejybos pramonei.

Balandžio pabaigoje buvo patvirtintos Laivų krovos akcinės bendrovės "Klaipėdos Smeltė" ir AB "Progresas" reorganizavimo sąlygos, kurių pagrindu buvęs kombinatas, jau 15 metų nevykdantis gamybinės veiklos, bus prijungtas prie krovos įmonės. Abiejų bendrovių kontrolinius akcijų paketus valdo ta pati bendrovė - tarptautinis uostų terminalų operatorius "Terminal Investment Limited".

"Progresas" pastaruoju metu teikė tik krovinių sandėliavimo paslaugas, nuomojo gamybines ir biuro patalpas. Įmonė turėjo tik 5 darbuotojus, iš kurių trims tai buvo antraeilės pareigos - jie dirba ir "Klaipėdos Smeltėje". Esant tokiais situacijai bendrovė neturi galimybių bei resursų kurti ir įgyvendinti savarankiškus verslo planus. Kadangi akcininkai yra nusprendę susieti "Progreso" teritoriją su "Klaipėdos Smeltės" konteinerių terminalu, buvo nutarta prisijungti šią įmonę", - aiškino "Klaipėdos Smeltės" generalinis direktorius Rimantas Juška, laikinai vadovaujantis ir "Progresui".

Anot jo, įmonių sujungimo procedūros vyks gana ilgai, nes abi įmonės nuo pirmųjų nepriklausomybės metų, kai dalis akcijų buvo išdalinta darbuotojams, turi daug smulkių akcininkų. Dėl šios priežasties apie sudarytas reorganizavimo sąlygas turės būti skelbiama spaudoje tris kartus ne mažesniais kaip 30 dienų intervalais. Tad visas procedūras tikimasi baigti rugsėjį. Tada "Progreso" akcininkai taps "Klaipėdos Smeltės" akcininkais. R. Juškos teigimu, vienos "Progreso" akcijos vertė - 1 litas, "Klaipėdos Smeltės" - 60 litų.

Perspektyvoje "Klaipėdos Smeltės" ir "Progreso" teritorijas ketinama sujungti per Nemuno gatvę iškilsiančiu viaduku.

"Apie 90 procentų "Klaipėdos Smeltės" teritorijos yra apribota geležinkelio. Juo dabar per metus pravažiuoja apie 110 tūkstančių vagonų. Dėl to kasdien mūsų teritorija būna užblokuota apie tris valandas. Netolimoje ateityje Jūrų krovinių kompanijai "Bega" didinant savo terminalų pajėgumą metiniai vagonų srautai gali išaugti iki 250 tūkstančių vienetų. Tai reikštų, jog "Klaipėdos Smeltės" teritorija kasdien būtų užblokuota 6-7 valandas. "Progreso" ir "Klaipėdos Smeltės" teritorijų sujungimas išspręstų šią problemą", - sakė R. Juška.

Pokalbininko teigimu, ateityje dabartinė apie 10 ha ploto "Progreso" teritorija, įrengta ir sutvarkyta pagal visus pasienio zonai keliamus reikalavimus, tarnaus "Klaipėdos Smeltės" konteinerių terminalo reikmėms - čia bus atliekamos visos importo ir eksporto procedūros ir t.t.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder