Tokią dilemą sprendžia "Vakarų eksprese" apsilankęs pensininkas Rimantas (vardas ir pavardė redakcijai žinomi). Jis tikina buvęs apgautas vieno prekybos centro pardavėjo-konsultanto - esą šis pensininkų porai padavė ne jų nusižiūrėtą prekę, o vėliau prekybos centras atsisakė prekę priimti ar pakeisti.
Suprato, kad ne ta
"Birželio 11 dieną su žmona nuvažiavome nusipirkti vejapjovės. Išsirinkome "Makita" firmos elektrinę vejapjovę, didesnę, nes tokios norėjome. Kaina jos buvo 100 eurų, mums viskas tiko. Konsultantas paėmė vejapjovę, pavertė ant šono, įjungė, parodė, kad veikia. Šalia prie mūsų išsirinktos stovėjo kita tos pačios firmos vejapjovė, tik mažesnė ir pigesnė, jos buvo vienodos spalvos. Aš nuėjau paimti prekių vežimo, o su konsultantu liko žmona. Įstrigome kasoje - kaina buvo ne šimtas eurų, o 90. Kasininkė atsakė, kad čia kitas kodas. Ką aš išmanau, senas žmogus, koks ten kodas? Man nė minties nekilo, kad kas nors gali taip apgaudinėti", - pasakojo Rimantas.
Jis teigė, kad grįžus į namus pirmiausia norėjosi išbandyti pirkinį. Pasak pensininko, bandant įjungti tai iškart nepavyko, bet į tai dėmesio jis nekreipė, galvojo, kad tai normalu.
"Pradėjau su ja pjauti, pastebėjau, kad ji labai maža, juk norėjome nusipirkti didesnę. Tada supratau, kad mums padavė ne tą, kurią išsirinkome", - sakė Rimantas.
Kitą dieną vejapjovę jis teigia išvalęs ir nuvežęs atgal į prekybos centrą, bet jam buvo pasakyta, kad prekė yra veikianti, panaudota, todėl jos nepriims. Vyras parašė skundą parduotuvės administracijai ir laukė atsakymo.
Abejonė - ne viena
Po poros savaičių, birželio pabaigoje, jį pasiekė prekybos centro atsakymas, kuriame nurodoma, kad parduota prekė buvo kokybiška ir daiktas yra tinkamas naudoti pagal paskirtį.
"Pardavėjas nėra ir negali būti atsakingas už jūsų pasirinkimą. Jūs turėjote visas galimybes pasitikrinti prekę tiek parduotuvėje, prieš sumokant, tiek įsigijęs, prieš naudojimą. Iš pretenzijos aišku, kad prekė buvo naudota pagal paskirtį. Be to, prekė patenka į nekeičiamų ir negrąžinamų prekių sąrašą", - teigiama atsakyme ponui Rimantui.
Pasipiktinęs tokiu atsakymu ir požiūriu pensininkas sako įtariantis, kad taip įmonė atsikrato menkiau perkamų ar prastesnių prekių, todėl neva dangsto darbuotoją, apgavusį pensininkus. Žmogus sakė rašysiantis skundą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, mat yra nepatenkintas ne tik dėl to, kad įsigijo ne tokią prekę, bet dar ir keliančią abejonių, ar ji veikia tinkamai.
"Tik pardavėjui sutikus"
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė pažymėjo, kad prekių keitimą ir grąžinimą nustato Mažmeninės prekybos taisyklės ir Civilinis kodeksas.
Pastarajame nustatyta, kad prieš sudarydamas vartojimo sutartį verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją, o pareiga įrodyti, kad informacija yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.
"Papildomai informuojame, kad Civiliniame kodekse numatyta, jog pirkėjas turi teisę per 14 dienų nuo ne maisto daiktų perdavimo jam, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti nusipirktus daiktus pirkimo ar kitoje pardavėjo nurodytoje vietoje analogiškais kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo daiktais. Jeigu keičiant daiktus susidaro kainų skirtumas, pirkėjas su pardavėju privalo atsiskaityti pagal perskaičiuotas kainas. Pirkėjo reikalavimas pakeisti daiktus tenkinamas, jeigu daiktai nebuvo naudojami, nesugadinti, išsaugotos jų vartojamosios savybės bei nepraradę prekinės išvaizdos ir pirkėjas turi įrodymus, patvirtinančius, kad jis daiktus pirko iš to pardavėjo.
Pažymėtina, kad Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punktas numato sąrašą prekių, kurios, būdamos kokybiškos, gali būti grąžinamos tik pardavėjui sutikus. Atsižvelgiant į tai, jog nurodyta prekė (vejapjovė) yra kokybiška ir patenka į minėtą prekių sąrašą, būdama tinkamos kokybės ji gali būti grąžinama ar keičiama tik pardavėjui sutikus", - komentavo G. Nenartavičiūtė.
Pasak jos, tuo atveju, jei vartotojas nebuvo tinkamai informuotas apie prekę, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymu, vartotojas dėl netinkamai suteiktos informacijos ir dėl to patirtų nuostolių turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
"Mes visada raginame vartotojus prieš įsigyjant prekę susipažinti su teikiama informacija apie ją ir tikrinti prekę prekybos vietoje", - pabrėžė G. Nenartavičiūtė.
Rašyti komentarą