Nuviltųjų daugėja, o nesąžiningi verslininkai dirba toliau

Nuviltųjų daugėja, o nesąžiningi verslininkai dirba toliau

Prieš kurį laiką "Vakarų ekspresas" jau rašė apie galimai nesąžiningą tinklalapio Kuponai.lt veiklą, tačiau situacija aštrėja. Žmonės ir toliau skundžiasi negaudami prekių ir negalintys susisiekti su pardavėjais, o pardavėjai pareiškė nebeprekiaujantys ir tik reklamuojantys kitų verslininkų prekes ir paslaugas.

Skundai pilasi dešimtimis, o nesąžiningi verslininkai toliau vilioja patiklius pirkėjus pirkti jų reklamuojamas paslaugas. Su Kuponai.lt veikla susitvarkyti negali ir vartotojų teisių gynėjai: su klientais neatsiskaitoma, nes bendrovė patiria finansinių sunkumų.

Ledai nepajudėjo

Šią istoriją "Vakarų ekspresas" pradėjo narplioti prieš pusantro mėnesio. Dar gruodžio mėnesį dienraščio skaitytoja Judita susigundė įsigyti nebrangius žieminius batus "nuolaidų centru" prisistatančioje elektroninėje parduotuvėje Kuponai.lt. Išsirinkusi prekę ir sumokėjusi apie 60 eurų moteris nei prekių, nei pinigų nesulaukė iki šiol.

Judita tvirtino, jog su pardavėjais neįmanoma susisiekti nei elektroniniu paštu, nei telefonu. Tuo įsitikino ir žurnalistai.

Prabėgus kuriam laikui moteris pasakojo, jog ledai vis dar nepajudėjo. Nors seniau gavę skundą bendrovės darbuotojai stengdavosi išspręsti problemas, iki šiol jokio atsakymo negauta.

"Kreipiausi į vartotojų teisių apsaugos tarnybą, bet ten nieko gero nepažadėjo. Jau net nebesitikiu ką nors gauti ar atgauti", - apgailestavo Judita, pridūrusi, jog jai keisčiausia, kad tinklalapis iki šiol veikia, ten siūlomos kitos prekės ir akcijos.

"Tai labai keista, turbūt pogrindyje kažkas dirba", - svarstė moteris.

Tokių skundų - ne viena dešimtis.

"Prieš Naujuosius metus sumokėjau 270 litų už antialergines antklodes, tačiau iki šiol jų negavau. Sausio 20 d. buvo žadėta informuoti apie vėluojantį prekių gavimą. Nei telefonu, nei raštu su jumis negalima susisiekti", - internete skundėsi Algimantu Visacku prisistatęs vyras.

Tokių ir panašių skundų - daugybė. Vien nuo šio mėnesio pradžios internete žmonės parašė per 100 įvairiausių skundų ir patarimų nukentėjusiems asmenims, skundai pilasi ir kitose žiniasklaidos priemonėse: galima rasti kone dešimtį paviešintų istorijų, kuriose pirkėjau jaučiasi apgauti.

Tik reklamuoja?

Kad tinklalapis aktyviai tęsia veiklą, nesunku įsitikinti.

Naršyklėje atvėrus Kuponai.lt puslapį pasirodo atsinaujinęs tinklalapis, kuriame siūloma tūkstančiai akcijų ir nuolaidų įsigyti pačias įvairiausias paslaugas ir prekes.

Vien Klaipėdos mieste - beveik pusantro tūkstančio pasiūlymų.

Beje, tinklalapio savininkai toliau užsiima savireklama. Į el. paštų dėžutes plaukia minėto tinklalapio pasiūlymai su "idėjomis Kovo 8-ajai". Su didelėmis nuolaidomis siūlomi masažai, poilsinės kelionės, gėlės, papuošalai ir kita.

Vis dėlto, kaip ir anksčiau, bendrovės darbuotojai bei vadovas Kšištofas Zachaževskis - nepasiekiami. Internete aptinkami vadovo telefonai išjungti, taip pat nebeveikia ir tinklalapyje pateiktas telefonas.

Įtarimų kelia ir ten pat pasirodęs pranešimas, kad reorganizuojama įmonės veikla: daugiau nebebus prekiaujama prekėmis ir paslaugomis, o puslapyje bus skelbiamos reklamos.

"Įmonės neplanuojama uždaryti, tad visi įsipareigojimai pirkėjams dėl pinigų grąžinimo už įsigytas, bet negautas prekes bus vykdomi prioritetine tvarka", - mįslingai rašoma pirkėjams ir siūloma kreiptis el. paštu, kuriuo niekas neatsako.

Skundai skaičiuojami šimtais

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė Snieguolė Šližytė paskaičiavo, jog šiuo momentu dėl Kuponai.lt veiklos tarnyba yra gavusi net 260 skundų.

"Tarnybos žiniomis, su dešimt vartotojų UAB "Kuponai" ginčus išsprendė taikiu būdu, 20 priimtų Tarnybos sprendimų patenkinti vartotojų reikalavimus iki nurodyto termino bendrovė neįvykdė.

Specialistė pridūrė, kad tarnyba jau pradėjo vartotojų viešojo intereso gynimo procedūrą ir bendrovės vadovų paprašė per 14 dienų nutraukti vartotojų viešojo intereso pažeidimą, kitaip tarnyba kreipsis į teismą su ieškiniu viešajam interesui ginti.

S. Šližytė pridūrė, jog Kuponai.lt atstovas Ksištofas Zachaževskis su Tarnyba bendradarbiauja, teikia prašomą informaciją.

"Bendrovės atstovas informavo, kad kol kas taikus ginčų sprendimas su vartotojais yra užstrigęs dėl bendrovės turimų finansinių sunkumų", - tvirtino specialistė.

"Sudaro 60 proc. visų tarnyboje gaunamų skundų"

Snieguolė SLIŽYTĖ, VVTAT Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė

Vartotojų skundai, susiję su elektronine prekyba, yra dažnesni nei kiti atvejai (sudaro 60 proc. visų tarnyboje gaunamų skundų). Vartotojai, įsigydami prekes grupinių apsipirkimų portaluose, susiduria su tomis pačiomis problemomis, kaip ir visoje elektroninėje prekyboje: prekės vėluoja arba apkritai nėra pristatomos, vartotojai gauna ne tai, ką užsakė (kitos spalvos, modelio ir pan. prekes), prekės nepateisina vartotojų lūkesčių (dažnai prekės nuotrauka yra gražesnė nei prekė realybėje bei nuotraukoje prekė atrodo kokybiškesnė), prekės yra mechaniškai pažeistos (sulenkimai, įtrūkimai ir pan.).

Kaip pateikti skundą

Prieš pateikdamas skundą vartotojas pirmiausia privalo kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją nurodydamas savo reikalavimą. Vartotojas gali pateikti skundą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas nevykdo vartotojo reikalavimo arba negaunamas atsakymas.
Vartotojo nusiskundimo formą galima rasti tarnybos tinklalapyje www.vvtat.lt. Užpildytą dokumentą kartu su priedais rekomenduojama išsiųsti registruotu laišku arba kitu išsiuntimą bei gavimą patvirtinančiu būdu. Būtina pasilikti šio prašymo kopiją.
Užpildyta ir atspausdinta prašymo forma pasirašoma ir su pridedamais dokumentais siunčiama tarnybai pašto adresu: Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, arba faksu (8 5) 279 1466.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder