Orai koreguoja pirkimo įpročius

Orai koreguoja pirkimo įpročius

Kasmet po didžiųjų metų švenčių, sausio pradžioje, prekybos centruose pardavimai stipriai sumažėja, tad prekybininkams klientus tenka vilioti išpardavimais. Tačiau šiemet prekybos centrus, galima sakyti, išgelbėjo orai - termometro stulpeliui krentant vis žemyn žmonės perka bene viską, kas šildo.

Ieško šilumos ir vitaminų

Prekybos tinko „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė „Respublikai“ teigė, kad sausio pradžioje prekybos tinklo pardavimai gerokai mažėja kiekvienais metais, nes žmonės per didžiąsias šventes būna išleidę daug pinigų ir metų pradžioje taupo.

Tačiau ji spėja, kad šiemet žmonės žiemai buvo nepasiruošę. Spustelėjus šalčiui pirkėjų srautas „Maximos“ parduotuvėse smarkiai padidėjo - į prekybos centrus suskubo tie, kurie šalčių nebesitikėjo ir nepasirūpino vienomis ar kitomis žiemos prekėmis iš anksto.

Pasak prekybos tinklo atstovės, pastarosiomis dienomis ypač gausiai perkami tiek šilti žieminiai drabužiai - pėdkelnės, kepurės, šalikai, pirštinės, vilnonės kojinės, tiek automobilių prekės - įvairūs gremžtukai, sniego tirpikliai, tiek ir buitinės prekės - kastuvai, šildytuvai.

„Kai kurių šių prekių pardavimai kelis kartus šoktelėjo jau pirmomis šaltesnėmis dienomis, - sako R.Saulytė. - Pastebėjome, kad net madų nebepaisoma, svarbiausias kriterijus - kad būtų šilta“.

Pastarosiomis dienomis „Maxima“ daugiau parduoda ir citrinų, imbiero, medaus, vaistažolių arbatų - matyt, kartu su šaltesniais orais padaugėjo ir sergančiųjų peršalimo ligomis ar besistengiančių natūraliomis priemonėmis nuo jų apsisaugoti. Tiesa, stipraus alkoholio pardavimai šiame prekybos tinkle kartu su šalčiais nepadidėjo - pašnekovė spėja, kad toks „šildymosi“ būdas nėra populiarus. Alkoholio daugiau parduodama tik savaitgaliais.

„Rengdami tam tikrų prekių pardavimo mažesne kaina akcijas visada stengiamės atsižvelgti į tai, ko tuo metu žmonėms labiausiai reikia, kas jiems aktualu, nes jei akcija taikoma tuo metu neaktualiai prekei, jos vis tiek niekas neperka, - sakė R.Saulytė. - Tad šiuo metu mūsų prekybos tinkle vyksta žiemos prekių išpardavimas - joms taikomos net iki 40 proc. nuolaidos. Išpardavimas prasidėjo dar prieš Lietuvą užklumpant šalčiams, tačiau pardavimai buvo labai maži, maždaug 50 proc. mažesni nei pernai, - matyt, žmonės šalčių nebesitikėjo. Dabar tomis nuolaidomis pirkėjai naudojasi ypač aktyviai“.

Nėra sniego - nereikia ir rogių

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis taip pat teigė, kad sausio pradžioje šiame prekybos tinkle apyvarta tradiciškai sumažėja, tad rengiamos įvairios akcijos. Taikant akcijas atsižvelgiama ir į vyraujančias oro sąlygas, ir į pirkėjų poreikius, ir į konkurentų elgesį.

„Po 2008 metais užklupusios ekonominės krizės akcijos Lietuvoje įgavo ypatingą reikšmę - iki šiol žmonės dažniausiai apsipirkinėja tada, kai vyksta akcijos. Tad jau šešti metai prekybą galima vadinti akcijine prekyba“, - sako D.Ryliškis.

Pasak jo, šiuo metu žmonės „Norfoje“ daugiausia perka žieminių prekių: kai paspaudė šaltukas, stipriai padidėjo automobilinių prekių - ledo gremžtukų, akumuliatorių kroviklių, įvairių žieminių skysčių - pardavimai. Kai kurių drabužių - pirštinių, kepurių, šalikų - pardavimai padidėjo daugiau nei dvigubai. Daugiau perkama ir žieminės avalynės, šildytuvų, žvejybos įrankių.

Tiesa, perkamomis prekėmis vis dar netapo rogutės, slidės, sniego kastuvai. „Įprastai, kai snieguota žiema atkeliaudavo laiku, šios prekės labiausiai būdavo perkamos prieš Kalėdas, Naujuosius metus, tačiau šiemet taip neįvyko, nes nebuvo sniego, o dar ir dabar jis nekoks“, - sakė „Norfos“ atstovas.

Kai prireikė ir ploviklio

Pasak prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovo Andriaus Petraičio, tik dabar mažiau pirkėjų. „Gal tik visai neseniai, užklupus didiesiems žiemos šalčiams, pajutome kiek mažesnį senjorų aktyvumą. Natūralu, kad kai taip šalta ir slidu, dalis vyresnio amžiaus žmonių į parduotuves užsuka rečiau“, - teigė jis.

Anot A.Petraičio, „Iki“ prekybos tinklo parduotuvėse nuolaidos maisto produktams nepriklauso nuo oro sąlygų, tačiau, planuojant nuolaidas namų apyvokos prekėms, į oro sąlygas atsižvelgiama, nes būtent nuo oro sąlygų labiausiai priklauso pardavimai.

„Pavyzdžiui, sniego kastuvus šią žiemą esame jau kelis kartus išėmę iš planuojamų akcijų katalogo, nes tuo metu dar nebuvo sniego. Žieminį automobilių langų skystį įtraukėme į akcijų leidinį, kai oro temperatūra nukrito žemiau nulio, - sakė A.Petraitis. - Šiuo metu, kai vyrauja ypač dideli šalčiai, rūpinamės, kad mūsų pirkėjai nesušaltų, tad pirštines, šalikus bei kepures parduodame su nuolaida“.

Parengta pagal dienraštį „Respublika“

Sidebar placeholder