Perki "pigiau", moki brangiau

Perki "pigiau", moki brangiau

Grupinio apsipirkimo portalai jau seniai tapo mėgstami lietuvaičių, tačiau kartu su populiarumo banga pasipylė ir vis daugiau skundų. [CITATA] Internete galima rasti atvejų, kai neva pigesnę prekę įsigiję klientai po kelių dienų tokį patį produktą rado kokiame nors prekybos centre, kainuojantį daug pigiau negu grupiniuose portaluose nurodoma pradinė kaina, o kartais net pigiau ir už su rėkiančiu užrašu "akcija" nurodytą sumą.

Specialistai savo ruožtu pataria įsiklausyti į savo tikruosius poreikius ir neskubėti pirkti to, ko jums iš tikrųjų nereikia.

Panaikino tik "tikrąją" kainą

Į dienraštį "Vakarų ekspresas" kreipėsi klaipėdietė Nadežda. Moteris neseniai viename iš didžiųjų prekybos centrų įsigijo veido sauna ir inhaliatoriumi vadinamą prietaisą "Jocca". Už šį prietaisą ji sumokėjo 29,99 Lt. Vos po kelių valandų Nadežda portale Beta.lt pastebėjo, jog ir čia galima įsigyti lygiai tokį patį prietaisą. Tik čia jis kainavo 65 litus. Beje, dar buvo paminėta, jog šio prietaiso tikroji vertė - 148 litai.

"Šitaip apgaudinėti pirkėjus neetiška ir neprofesionalu. Vos už kelių žingsnių jis kainuoja tik 30 litų, o Beta.lt turi įžūlumo siūlyti jį už daugiau nei dvigubą kainą ir dar teigti, kad jo vertė yra net 5 kartus didesnė nei iš tikrųjų", - stebėjosi klaipėdietė.

Moteris nutarė apie tokią neteisybę pranešti Beta.lt atstovams ir tikėjosi, kad prekės pardavimas bus sustabdytas. Elektroniniu paštu Nadeždai atsakęs konsultantas bandė įtikinti, jog skiriasi prietaisų modeliai, mat prekybos centro čekyje buvo supainioti du modelio skaičiai (vietoj 3305F parašyta 3350F). Tačiau klaipėdietei patikrinus prekės informacinį leidinį ir pačią prekę paaiškėjo, jog modeliai yra visiškai identiški.

Po tokio paaiškinimo konsultantas į elektroninį laišką daugiau nebeatsakė.

"Po viso to, Beta.lt tinklalapyje prekė vis dar buvo pardavinėjama. Net, kiek mačiau, pratęstas jos pardavimo laikas. Pagal pateiktus duomenis, dar nesibaigus prekybai, prietaisą įsigijo 40 žmonių. Tiesa, iš aprašymo dingo užrašas, jog tikroji prekės vertė - 148 litai", - stebėjosi Nadežda.

SKIRTUMAS. Klaipėdietė šį veido sauna ir inhaliatoriumi vadinamą prietaisą prekybos centre įsigijo už 30 litų. Tuo metu grupinio apsipirkimo portalas šį prietaisą pardavinėjo už 65 litus, teigdamas, jog jo vertė - pusantro šimto. Tiesa, portalo atstovai tikina, jog greičiausiai skiriasi prekės modelis, o kainą grindžia kituose interneto portaluose nurodyta verte. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Apie panašų atvejį "Vakarų ekspresas" rašė ir pernai rugsėjį. Tada seklių vaidmens ėmėsi ir vieno mamas vienijančio portalo lankytojos. Jos negalėjo atsistebėti, kai tuo pat metu už tokį pat skėtį, kurį Beta.lt siūlė įsigyti net 71 proc. pigiau - už 22 litus (reali kaina esą 75 Lt), užsienietiškame portale buvo prašoma vos 2,5 svaro, o ankstesnė kaina nurodyta 7,99 svaro (atitinkamai 10,85 ir 34,7 Lt).

Į pastabas reagavo?

"Vakarų ekspresui" susisiekus su Beta.lt atstovais, šie patikino, jog nurodytą pradinę prekės vertę galima pagrįsti kitose interneto svetainėse nurodytomis kainomis, be to, teigė, jog vos sulaukę moters pastabų ėmėsi tyrimo - ieškojo modelio panašumų ir skirtumų, vėliau, nors ir neradę duomenų, kad tai tas pats modelis, prekės pradinės vertės nusprendė neberodyti.


"Akcijų kainų pagrindimo pagrindas visada nurodomas Beta.lt akcijos taisyklėse. Ją vartotojas pasiekia viešai akcijos galiojimo metu ir akcijų archyvuose. Šios akcijos vertė buvo pagrįsta šia formuluote: nurodyta įprastinė prekės kaina (vertė) yra kaina, atitinkanti kitose internetinėse parduotuvėse parduodamų tokių prekių kainą šio pasiūlymo paskelbimo mūsų svetainėje metu", - teigė UAB "Beta.lt" direktorius Vilius Juraitis.

Pasak jo, kainų pagrindimo įrodymai kaupiami kiekvienos akcijos informacijoje, todėl jos pareikalavus jie yra pateikiami šią veiklą kontroliuojančioms valstybinėms institucijoms ar oficialiai besikreipiantiems suinteresuotiems asmenims.

Teigiama, jog šio prietaiso atveju kainos buvo pagrįstos interneto parduotuvėse nurodytomis kainomis. Informacija sukaupta atsižvelgiant ne tik į Lietuvos interneto svetainėse, bet ir užsienyje egzistuojančias kainas.

NUOLAT? Pernai rugsėjį seklių vaidmens buvo ėmusios ir vieno mamas vienijančio portalo lankytojos. Jos negalėjo atsistebėti, kai tuo pat metu už tokį pat skėtį, kurį beta.lt siūlė įsigyti net 71 proc. pigiau - už 22 litus (reali kaina esą 75 Lt), užsienietiškame portale buvo prašoma vos 2,5 svaro, o ankstesnė kaina nurodyta 7,99 svaro (atitinkamai 10,85 ir 34,7 Lt).

"Akcijos taisyklėse nebuvo teigiama, kad ši kaina yra lyginama su iš konkrečiai užklausoje nurodyto prekybos centro to paties modelio prekės kaina. Antra - viešai skelbiamuose minėto prekybos centro interneto informacijos šaltiniuose tokio modelio mums rasti nepavyko. Į vartotojo svarius įrodymus ir pastabas buvo reaguota. Vartotojui susisiekus su klientų aptarnavimo specialistu, gavome įrodymų dėl įprastinės prekės kainos (vertės), išsiaiškinome, kad modelis prekybos centro informacijoje buvo nurodytas ne toks - ieškojome panašumų ir skirtumų. Mūsų akcijoje nurodyta prekė turi 2 priedus, o minėto prekybos centro el. svetainės pateikto pasiūlymo nuotraukoje nurodomas vienas priedas. Išsiaiškinę, kad tai galėtų būti produkto modifikacija, specialus gamybos užsakymas ar dėl gamintojui žinomų kitų priežasčių kitoks prekės modelio žymėjimas, nusprendėme įprastinę prekės kainą (vertę) išimti iš akcijos", - reziumavo V. Juraitis.

Skundų daugėja

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viešųjų ryšių vyriausiasis specialistas Vitas Jonas Ūsas teigė, jog šiuo konkrečiu atveju sunku daryti kokias nors išvadas.

"Valstybinės įstaigos nekontroliuoja prekių kainodaros. Prekių ir paslaugų kainą įmonės gali nustatyti savo nuožiūra, o po to jau renkasi klientas. Tiesa, jei tokia pat prekė kitur parduodama gerokai pigiau, o brangiau ją siūlantis pardavėjas nurodo, jog jos vertė yra didesnė nei iš tikro, galima įtarti esant nesąžiningos komercinės veiklos požymių. Tačiau tokiu atveju vartotojas turėtų į mus kreiptis raštu, nurodyti svarias priežastis ir įrodymus, o mes jau ištirtume. Tiesa, tai nereiškia, jog pažeidimas būtinai būtų nustatytas", - sakė V. J. Ūsas.

Anot jo, skundų dėl pažeidimų internetinės prekybos srityje pastaruoju metu vis daugėja, tačiau tai lengvai paaiškinama - aktyvėja pats interneto vartojimas, populiarėja pirkimai internetu.

2011 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukė 170 skundų dėl galimų prekybos internetu pažeidimų, 2012 m. - 300, šiemet per pirmąjį pusmetį jau sulaukta apie 200 skundų, todėl spėjama, kad metinis skaičius viršys iki šiol buvusius.

Anot V. J. Ūso, apie trečdalį skundų sudaro nusiskundimai dėl grupinio apsipirkimo portalų veiklos.

"Manipuliuojama žmonėmis"

Žilvinas KUNIGĖLIS, psichiatras

Kai yra didžiulė vartojimo pasiūla, natūraliai išugdoma ir didelė paklausa. Žmonės yra įpratinami pirkti. Tai nėra vien jų pačių silpnybė. Juk prekybos sistema labai daug dirba ta linkme. Yra samdomi ir psichologai, kurie ieško būdų, kaip tą pirkėją suvilioti, pasitelkia įvairias neurolingvistines technologijas. Randama būdų, kaip manipuliuoti žmonėmis. Nors psichologo darbas buvo išrastas kaip teigiamas dalykas, tačiau, kaip rodo tendencijos, gali būti panaudojamas ne tokiems geriems tikslams.

Kitas dalykas - vis dažniau vartotojai pasiekiami internetu, kur taip pat patogu naudoti įvairias technologijas. Juk jaunimas yra itin įtrauktas į šią sritį, o ir vyresni žmonės vejasi.

Žmonėms patarčiau labiau įsiklausyti į tikruosius savo poreikius ir neleisti kitiems nurodinėti, kada tau šalta ar kada tu nori valgyti. Laimingas tas, kuris turi nedaug, bet jam to užtenka.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder