Prancūzijos geležinkelių specialistai domisi galimybe dalyvauti "Rail Baltica" projekte

Prancūzijos geležinkelių specialistai domisi galimybe dalyvauti "Rail Baltica" projekte

Trečiadienį susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ir viceministras Arūnas Štaras priėmė Prancūzijos transporto srities verslo delegaciją, kurioje dalyvavo geležinkelių įmonės SNCF, inžinerinių ir konsultacinių kompanijų "Systra" ir "Alstom" bei Prancūzijos ambasados atstovai.

Svečių delegacijos teigimu, Prancūzijos įmonių susidomėjimas projektu "Rail Baltica" yra savaime suprantamas, nes Prancūzija yra viena iš Europos geležinkelių transporto lyderių, turinti patyrusių infrastruktūros projektavimo ir statybos specialistų.

"Rail Baltica" ketina sujungti keletą tarptautinių transporto koridorių, todėl dalyvavimas šiame projekte yra istorinė galimybė, kurios negalima praleisti. Tik gerai išplėtotas geležinkelių tinklas užtikrins šios transporto rūšies patrauklumą Europoje. Mus domina "Rail Baltica" įgyvendinimo kalendorius, tiesimo etapai, ekonominis ir finansinis pagrindimas", - sakė SNCF generalinio direktoriaus diplomatinė patarėja Gele Leruks (Gaelle Leroux).

E. Masiulis teigė itin vertinantis prancūzų sukauptą patirtį.

"Kuo daugiau tokių solidžių kompanijų dalyvaus projekto įgyvendinime, tuo labiau galėsime tikėti projekto sėkme", - kviesdamas dalyvauti "Rail Baltica" darbų konkursuose sakė ministras.

Jis pabrėžė, kad įgyvendindama projektą "Rail Baltica" Lietuva yra priėmusi svarbių politinių sprendimų, patvirtinusi aiškų ir konkretų veiksmų planą bei atlikusi realių darbų. 2011 m. projektas "Rail Baltica" pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.

"Rail Baltica" geležinkelio linija yra viena iš strateginių Baltijos šalių transporto jungčių, įtraukta į pagrindinį transeuropinio transporto koridoriaus TEN-T tinklą. Šio tinklo plėtrai numatoma speciali Europos transporto jungčių finansavimo priemonė, pagal kurią galima tikėtis finansavimo ir projektui "Rail Baltica".

Transeuropiniam transporto tinklui priklausantis geležinkelis "Rail Baltica" pagerins Baltijos regiono susisiekimą su kitomis Europos Sąjungos šalimis, užtikrins Šiaurės-Pietų geležinkelių transporto ašies plėtrą. Tai sustiprins šalies tranzito galimybes ir tarptautinį konkurencingumą.

Numatoma, kad "Rail Baltica" paskatins krovinių vežimą geležinkelių transportu ir taip padidins eksporto, importo bei tranzito galimybes. Geležinkelių infrastruktūros plėtra, steigiami logistikos centrai ir greitesnis susisiekimas su kaimyninėmis valstybėmis turės teigiamos įtakos verslo įmonių veiklai bei Lietuvos regionų investiciniam patrauklumui.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder