Telefono keitimas: išimtys patvirtina taisyklę

Telefono keitimas: išimtys patvirtina taisyklę

Ėjo į saloną pasikonsultuoti dėl tinkamai nebeveikiančio telefono - grįžo namo su sutartimi ir telefonu, kurį įsiūlė konsultantas. Pabandęs naudotis naujuoju pirkiniu, klientas nutarė, kad telefono aparatas tinkamai neveikia, mat niekaip nepavyko prisiskambinti. Pabandęs grąžinti telefoną ar jį apkeisti susidūrė su vieninteliu atsakymu - pasirašyta sutartis, ir nėra pagrindo jos nutraukti.

Tokią istoriją papasakojo klaipėdietis Pranciškus Steponavičius. Jis tvirtino esąs ilgametis bendrovės "Tele2" klientas, tad pasibaigus sutarčiai ir atsiradus problemų naudojantis turėtu telefonu "Nokia", užsuko į saloną norėdamas pasikonsultuoti, kokios gali būti jų priežastys ir galbūt pasikeisti aparatą. Tuomet salone dirbęs konsultantas jam pasiūlė naują telefoną - "Alcatel 20.00".

Įsiūlytas pirkinys

"Sako, va, telefonas kaip tik pagyvenusiems, pensininkams. Ėmė jis, surašė kažką, davė pasirašyti. Bet su tuo telefonu neišeina kalbėtis, nuėjau vėl, man sako - bet gi tu sutartį pasidarei, pasirašei, niekas nevertė, džiaukis tuo telefonu. Galvojau, kad geras telefonas bus, pasirodo, šlamštas, džiaugtis nėra visiškai kuo", - dėstė P. Steponavičius.

Jis sakė bandęs naudotis naujuoju telefonu, bet negalėjo prisiskambinti, vis išgirsdavo, esą numeris neegzistuoja, nors telefonas, į kurį bandė paskambinti, buvo veikiantis ir čia pat.

Vyras sakė po to norėjęs atiduoti įsigytą "Alcatel" telefoną į lombardą, bet ten jam buvo pasakyta, kad telefonas esą neveikiantis ir jo lombardas nepriims. Taip pat, P. Steponavičiaus teigimu, lombardo darbuotojas teigė sulaukęs jau gal pusšimčio interesantų, kurie norėjo atsikratyti būtent tokiu telefono modeliu.

Nustatytos procedūros

Paprašius situaciją pakomentuoti bendrovės "Tele2" korporacinės komunikacijos direktoriaus Andriaus Baranausko, jis informavo, jog įprastai, jei klientas mano, jog įsigijo nekokybišką ar sugedusį telefoną, yra nustatytos tam tikros procedūros.

"Kai susiduriama su techniniais dalykais, žinoma, to pasitaiko, yra normali procedūra - užpildomas defektinis aktas, aparatas siunčiamas įvertinti į servisą. Jei paaiškėja, kad yra garantinė problema, klientas gali atsiimti pinigus, prašyti telefoną pakeisti kitu arba jį taisyti", - aiškino A. Baranauskas.

Pasak jo, tokia tvarka galioja ne tik telefonams, bet apskritai visai elektroninei įrangai.

"Natūralu, kad pasitaiko nesklandumų, bet jokia kompanija savo vardu nerizikuos parduodama brokuotus gaminius", - teiginį, jog "Tele2" pensininkams pardavinėja nekokybiškus telefonus, paneigė A. Baranauskas.

Padarė išimtį

Pasak "Tele2" atstovo, "Alcatel 20.00" telefono modelis - vienas populiariausių ir perkamiausių telefonų, nusiskundimų jais bendrovė beveik nesulaukia.

A. Baranauskas "Vakarų ekspresui" teigė, jog sulaukus žurnalistų užklausos, buvo atsižvelgta į tai, jog ponas Pranciškus yra ilgametis klientas, dažnai užsukantis į "Tele2" saloną, visada itin maloniai bendraujantis su darbuotojais, todėl jam buvo padaryta išimtis ir telefonas pakeistas kitu paprastai, be telefono tyrimo techninio aptarnavimo servise.

P. Steponavičius patvirtino, jog telefoną "Tele2" salone jam pakeitė - išsirinko patikusį "Nokia" modelį.

"Pakeitė. Ir telefoną naują gavau, ir kavos davė, ir puodelius padovanojo, sakė daugiau į žiniasklaidą nesikreipti. Bet aš jiems sakiau, kad jei dar "žulikavos", vėl kreipsiuos", - žurnalistams pasidomėjus istorijos baigtimi, juokėsi vyriškis.

Patikrinti - pirkėjo teisė

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Gaminių kontrolės skyriaus vyriausiasis valstybinis inspektorius Aleksas Žalpys informavo, jog remiantis Civiliniu kodeksu, laikoma, kad daiktai neatitinka kokybės reikalavimų, jeigu jie neturi tų savybių, kurių pirkėjas galėjo protingai tikėtis, t. y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę ar specialią paskirtį.

Numatoma, jog vartotojas turi teisę reikalauti pakeisti netinkamos kokybės prekę ir atlyginti nuostolius (išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli) arba grąžinti sumokėtą kainą (kai netinkamos kokybės daikto pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas), tačiau vartotojo ir pardavėjo interesų pusiausvyra turėtų būti užtikrinta taikant tiek vartotojų, tiek pardavėjų atžvilgiu neleistinumo piktnaudžiauti teise principą.

"Pažymėtina, jog pirkėjas nuo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo ar nuo ofertos pateikimo turi teisę prieš mokėdamas ar prieš priimdamas daiktus juos patikrinti bet kokioje vietoje, bet kokiu laiku ar metodu, kurie atitinka protingumo kriterijus. Lingvistiškai aiškinant minėtą teisės normą, darytina išvada, jog įstatymas suteikia pirkėjui teisę patikrinti perkamą prekę ir įvertinti jos tinkamumą, bet neįtvirtina pareigos. Iš esmės vien nuo vartotojo priklauso, ar jis pasinaudos jam suteikiama teise apžiūrėti įsigyjamą prekę ir įsitikinti, kad pasirinkta prekė yra jam tinkama", - aiškino A. Žalpys.

Jo teigimu, prekių grąžinimą reglamentuoja Mažmeninės prekybos taisyklės, o mobilieji telefonai patenka į sąrašą prekių, kurios, jei yra kokybiškos, t. y. atlieka gamintojo deklaruojamas funkcijas, gali būti grąžinamos tik pardavėjui sutikus: "Inspekcija gauna daug skundų dėl mobiliųjų telefonų kokybės, tačiau daugiau nei pusė tokių skundų būna nepagrįsti, kadangi mobiliųjų telefonų defektai atsiranda dėl vartotojų kaltės."

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder