Uosto direkcija: po supurtymų - premijos

Uosto direkcija: po supurtymų - premijos

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas šiuos metus, kurie bus kur kas sunkesni nei praėjusieji, pasitiko gana ramus vien dėl to, kad, jo manymu, pavyko sustyguoti kolektyvą, kad darbuotojų mąstymas persiorientavo į teisingą Uosto direkcijos ir valstybės interesų gynimo pusę. Tačiau toks rezultatas buvo siekiamas gana drastiškomis priemonėmis – atleidimais iš darbo.

Pasak E. Gentvilo, Uosto direkcijos kolektyve sumažėjo beprasmės vidinės įtampos, ir, generalinio direktoriaus manymu, senosios mąstysenos jau liko nedaug. Prasidėję metai, jo manymu, bus sunkesni nei praėjusieji, be kitų dalykų ir todėl, kad tai rinkimų metai. Tai be abejo, tai sąlygos  papildomas aistras, o  Uosto direkcijos vadovas ir toliau bus oponentų kritikos taikinyje. Tačiau jis tikisi visa tai iškentėti, jeigu politiniai momentai nepradės trukdyti  uoste vykdomiems darbams.

Pernai Klaipėdos uoste pasiekta net 11 įvairių rekordų. Tad, pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus,  premijos darbuotojams metams baigiantis buvo gana „riebios“. Kolektyvas gavo nemažai dovanų – ir atlyginimai padidinti, ir įsikūrė naujose patalpose, kur darbuotojams geresnės darbo sąlygos.

Panaikino papeikimus

Pernai  E. Gentvilas nuo vasario 9 d. iš darbo atleido vyriausiąją  finansininkę Beatą Kulevičiūtę  todėl, kad ji atsisakiusi paaiškinti savo poelgius, kurie viršijo jos kompetenciją. Pastaroji, be abejo, kreipėsi į teismą. 2011 metų pabaigoje teisminis procesas baigėsi takos sutarties pasirašymu. Paklaustas, kokių finansinių nuostolių direkcija patyrė dėl šio atleidimo, generalinis direktorius atsakė, kad B. Kulevičiūtei sumokėta 3,5 mėnesio išeitinė pašalpa. Anot jo, uosto direkcija pinigų neprarado, palyginti su tuo, jeigu vyr. finansininkė būtų buvusi atleista kitu pagrindu. Jeigu ji pati vasarį būtų išėjusi iš darbo, jai pagal stažą ( buvo išdirbusi direkcijoje beveik 10 metų), priklausė 5 mėnesių išeitinė pašalpa.

Tačiau Uosto direkcijai teko anuliuoti B. Kulevičiūtei parašytus papeikimus. Beje, buvusi vyr. finansinė prašė sumokėti prarastas pajamus už 9 mėnesius, kuriuos ji nedirbo, ir 50 tūkst. Lt už moralinę žalą. Tie prašymai nebuvo patenkinti.

"Aš suinteresuotas, kad žmonės dirbtų taip, kaip yra susitarta. Jeigu jie taip nenori dirbti, yra atleidžiami, pretekstų visada yra. Sutarėme dėl taikos sutarties, nes nesinori gaišti laiko teismuose.  Mes sumokėjome 3,5 mėnesio pašalpą ir panaikinome "vilko bilietą". Į direkcija atėjo dirbti Martynas Armonaitis, perėmė vyr. finansininkės funkcijas, sustygavo visą kolektyvą. Man patinka jo suformuotas kolektyvas ir tai, kaip jis dirba. Taip, papeikimus atšaukiau, kas iš to, kad ji vaikščiotų su "vilko bilietu", - sakė E. Gentvilas.

Paklaustas, ar nesigali atleidęs iš darbo nemažą patirtį turėjusią darbuotoją, E. Gentvilas juokavo: "Džiaugiuosi ir didžiuojuosi".


Iškviestas ir atleistas

Šiemet lapkričio 18 d. po trijų mėnesių darbo atleistas  iš pensijos buvęs iškviestas specialistas padirbėti direkcijoje  kaip turintis didelę patirtį. Tai atsitiko todėl, kad,  pasak E. Gentvilo,  žmogus, turėdamas aukščiausią kvalifikaciją, 11 kartų iš eilės padarė tą pačią klaidą. Todėl peršasi išvadą, kad klaida buvo daroma tyčia siekiant pasitarnauti rangovui, o ne Uosto direkcijai.  Pavyzdžiui, viename techniniame projekte buvo numatyta iškasti 4 tūkst. kubinių metrų grunto, tačiau minėtas darbuotojas techninėje užduotyje rangovui nurodė iškasti 44 tūkst. kub. m, t. y. 11 kartų daugiau. Kitais atvejais iškasto grunto kiekis techninėje užduotyje viršija 5 proc. palyginti su techniniu projektu,  dar kitais - 7 kartus. Visi dokumentai išsiųsti į Statybos produktų sertifikavimo centrą  - turi būti sprendžiamas klausimas, ar toks žmogus gali dirbti šį darbą. Jau baigėsi apskundimo laikotarpis,  šis atleidimas neapskųstas.

"Uosto direkcija  be reikalo rangovams nemokės", - patikino E. Gentvilas.

Taikinyje - projektų vadovai

Pernai labai daug dėmesio buvo skirta projektų vadovų, kurie yra atsakingi už kiekvieno infrastruktūrinio projekto darbų eigą, kvalifikacijai kelti ir atsakomybei didinti. Birželio 8 d. ir spalio 11 d. generalinio direktoriaus  įsakymais buvo reglamentuotos jų atsakomybės ribos. Kadangi ėmė trūkti projektų vadovų, nes  buvo ir po nesėkmingai atliktų projektų išėjusių iš darbo savo noru,  rugpjūtį buvo paskelbtas konkursas, ir  iš 55 dalyvių parinkti 4. Uosto direkcijos generalinio direktoriaus E. Gentvilo teigimu, visų jų bandomasis laikotarpis jau pasibaigė ir sausio 5 d. buvo pratęsta darbo sutartis. O vienas iš jų paskirtas laikinai eiti Infrastruktūros skyriaus viršininko pareigas.

Be to, buvo patikrinta visų projektų vadovų kvalifikacija, nors kai kurie jų tuo pasipiktino. Beje, ne visi projektų vadovai turi kvalifikacinius atestatus.  Pasak Uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtros direktorės Romos Mušeckienės, surengta tokia atestacija, kuri daroma Statybos produktų sertifikavimo centre, kuriame laikomas teisinis egzaminas. Jie turėjo atsakyti į 20 klausimų apie statybos įstatymus, reglamentus, Uosto direkcijos vidaus įsakymus – visus teisinius dokumentus, kurie reikalingi vykdant objektų statybą. Pasak E. Gentvilo, tokios priemonės imtasi norint priversti projektų vadovus susipažinti su statybos procesą reglamentuojančiais dokumentais. Blogiausias rezultatas – tik 17 teigiamų atsakymų. Tad vadovybė liko labai  patenkinta tokiais darbuotojais, o kai kurie jų pavasarį gaus, tikimasi, kvalifikacijos atestatus.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder