Viltis gyventi geriau nemiršta

Viltis gyventi geriau nemiršta

Šiais laikais, sumaterialėjusioje ir vartotojiškoje visuomenėje visi sukasi, kaip išmano, ypač prekybininkai, kurie visiškai suįžūlėjo. Įvaldę psichologinio spaudimo meną, jie nesunkiai parduoda visiškai nereikalingus daiktus, tikindami, jog jie padės pataisyti sveikatą ar net stebuklingai išgydys. Psichologai tai įvardija kaip žmogaus norą tikėti stebuklais, o specialistai drąsiai teigia, jog tai tiesiog smegenų plovimas.

Tenka girdėti ne pirmą tokią istoriją, kai pasiligojęs žmogus siekdamas pagerinti savo dalią iš paskutiniųjų stengiasi tai daryti, kartais visiškai neapsvarstęs, ar tai tikrai padės.

Plačiai pasklidusios reklamos apie įvairiausius masažinius, magnetinius čiužinius, voneles kojoms mirkyti, kurios neva ištraukia šlakus iš organizmo, diskus, padėsiančius nugalėti neįveikiamus nugaros skausmus, dulkių siurblius, susiurbiančius mikrobus, tačiau kainuojančius dešimtis tūkstančių.

Kiek visose tose reklamose yra tiesos ir kas už ją atsako? Gal tai tik tobulas smegenų plovimas ir eilinis prekybininkų pasipinigavimas iš šiaudo besigriebiančio žmogaus?

Lova už 12 tūkst. Lt

Vilniaus rajone gyvenanti Janina, kęsdama nugaros, taip leidosi užverbuojama prekybininkų, kad įsigijo neva stebuklingą lovą.

Pastarieji pensininkei įsiūlė masažinę lovą už 12 tūkst. litų, neva ši padėsianti atsikratyti visų ją kamavusių nugaros skausmų. Moteris, nepasitarusi nė su vienu specialistu, paragino visą savo plačią giminę sudėti pinigėlius ir nupirkti tą lovą.

Galų gale, išleidę krūvas pinigų, moteriškės artimieji buvo šokiruoti, kad jų mylimai giminaitei tai ne tik nepadėjo, bet ir pablogino sveikatą. Janina bandė lovą grąžinti prekeiviams, tačiau nepavyko.

Tikima stebuklais

Lietuvos psichoanalizės draugijos narės Liudmilos Andrikienės teigimu, tokiais pardavimo būdais yra sukuriama labai didelė iliuzija, žmonės nori stebuklo ir tuo yra stipriai manipuliuojama.

„Tai yra ir rinkodaros mokslo esmė - priversti žmogų pirkti tai, ko jam nereikia. Nebūtina laukti, kol pirkėjui kažko prireiks. Sukurk reklamą ir susikursi pirkėją“, - apie prekybininkų triukus kalbėjo psichoanalitikė.

Pasak L.Andrikienės, prie kiekvieno žmogaus turi būti prieinama skirtingai, nes kiekvienas turi skirtingus poreikius. Pensininkai dažniau skundžiasi sveikatos problemomis, dėl to jiems ir siūloma palengvinti skausmus. Jaunimui aktualesnės pramogos, dėl to jie labiau susigundo šioje srityje.

„Egzistuoja ir pavydo faktorius. Žmonijoje visais laikais taip buvo, kad reikia turėti kažką geresnio už kaimyną, ir tikrai ne prastesnį daiktą. Ir prekybininkas tuo naudojasi. Teigia, kad tai suteiks išskirtinumo“, - apie žmogaus prigimtį kalbėjo L.Andrikienė.

Jo steigimu, jausti asmenybės puses, mokėti priversti žmogų pasijusti reikalingu, „pamaitinti“ jo skaudančias puses - yra talentingo prekybininko triukai, kuriais jis naudojasi ir geba parduoti bet ką.

„Per tokį pirkimą žmogus pagerina savo būseną. O perka dažniausiai labiau emocionalūs, vyresnio amžiaus, naivūs žmonės“, - pasakojo psichoanalitikė.

L.Andrikienė neabejojo, kad ir ką žmonija darytų, viso pasaulio nesuvaldysi, ir kažką keisti ar riboti būtų fiziškai tiesiog neįmanoma.

Manipuliuojama vartotojais

Lietuvos vartotojų asociacijos viceprezidentas Stanislovas Juodvalkis patikino, jog prekybininkai įvairiai manipuliuoja vartotojais, o šie naiviai jais tiki.

„Kovoti tai kovojam, bet vartotojų teisės ES reikalingos minimaliai, nes mes jiems trukdome dirbti“, - situaciją nušvietė S.Juodvalkis.

Jis taip pat patikino, kad pažeidimų yra visur.

„Pavyzdžiui, akcijos, viliojančios pirkėjus. Skelbiamos 25, 40 procentų nuolaidos, o įrodymo, kokios kainos buvo prieš tai, nebūna. Taip ir susigundo žmonės, nesusimąstydami, kad juos apgauna“, - kalbėjo S.Juodvalkis.

Pasak specialisto, prekių ženklinimas taip pat nevisada tinkamas.

„Rašo mikroskopinėmis raidėmis ir tos dar būna susiliejusios. Labai daug yra tokių nusižengimų daroma“, - apie dar vieną prekybininkų apgaulės ar faktų nuslėpimo būdą pasakojo S.Juodvalkis.

Jo tikinimu, vartotojų asociacija vartotojų teises gina kiek tik gali, tačiau pabrėžė, jog vieningai turi dirbti ir valdžia.

Gediminas AKELAITIS, Ortopedas - traumatologas:

Visos šitos reklamos apie lovas, magnetines juosteles ir visus tuos papildus arba ta reklama, kur žmogus važiuoja su dviračiu, nukrenta nuo jo ir vėl sveikas gyvas važiuoja, nes išgėrė stebuklingus papildus, yra visiškas absurdas. Bet čia niekur nedingsi, nes kas turi pinigų - tas muziką užsako.

Specialistai yra visiškai nustumiami į šoną. Visų pirma, reikia žinoti, ką gydai, ir kas tam žmogui yra. Gulėjimas ant visų tų stebuklingų čiužinių yra prekybininkų ištobulinta žmonių mulkinimo programa ir niekada kitos nuomonės ar specialisto komentaro žmogus nenori girdėti.

Štai ką tik pas mane buvo atėjusi pacientė dėl kelio sąnario patologijos. Ji manęs klausė apie magnetines kelio juosteles.

Aš tai poniai atsakiau: „Jums skauda kelį ir aš jus „prišeriu“ visokiausiais papildais. Tačiau kaip dėl to pasikeis medžiagų apykaita, niekas nežino. Funkcionuoja širdis, kraujagyslės ir nervų sistema, o dėl kelio sąnario pradedate gerti gliukozaminą. Ar jūs žinote, kiek ten medžiagų, ir kaip jos veiks likusį organizmą? Siūlau atlikti kelio sąnario procedūras, bet aš už tai atsakau. O vieša reklama už savo rezultatus juk neatsako.

Žmonės nesusimąsto, iš kur tie vėžiai, iš kur kasos patologijos, virškinimo sistemos sutrikimai, nutukimas. Reklamuojama, kad vieną kažkokį simptomą lyg ir paveikia, bet kaip visą organizmą šitie dalykai veikia, niekas nesusimąsto.

Yra rinkodara ir kiek reikia uždirbti viršpelnių, kad sumokėtum už tą reklamą? Kiek yra permokama be reikalo, neaišku.

Grąžinti prekės išvis neįmanoma, dėl to, kad ten viskas yra taip aptakiai padaryta, kad ten gali būti ir taip, ir kitaip.

Jie tik pasiūlo kreiptis į savo gydytoją. Kuo mes dėti? Taip išeina, kad reklamoje atsakomybės neneša niekas. Pats susimokėjai pinigus, o atpirkimo ožys neaiškus.

Parengta pagal dienraštį "Vakaro žinios"

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder