E.sveikatos sistema ilgiausiai galėjo neveikti aštuonias valandas – KAM

E.sveikatos sistema ilgiausiai galėjo neveikti aštuonias valandas – KAM

Registrų centro valdoma e.sveikatos sistema ilgiausiai galėjo neveikti aštuonias valandas, BNS teigia Krašto apsaugos ministerija (KAM).

„E.sveikatos sistemos kategorija yra pirma, aukščiausia. Yra vidaus reikalų ministro patvirtinti saugos reikalavimai, (...) pagal kuriuos e.sveikatos sistema turi būti atstatyta per aštuonias valandas. Valdytojas turi nusimatyti priemones, konkrečiai – atsargines patalpas, iš kurių galėtų tęsti veiklą, nesant galimybei tęsti veiklos pagrindinėse patalpose“, – BNS sakė KAM Kibernetinio saugumo ir informacinių technologijų politikos grupės vadovas Jonas Skardinskas.

„Kitas dalykas – pirmos kategorijos sistemos prieinamumas turi būti užtikrintas ne mažiau nei 99 procentus laiko per parą“, – pridūrė jis.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla.

E.sveikatos sistema neveikia iki šiol – atkūrimo darbai tęsiami trečią parą.

Kaip BNS ketvirtadienį informavo Registrų centro atstovas Mindaugas Samkus, taip pat per naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį nepavyko visiškai atkurti ir elektroninio parašo paslaugos. Anot jo, visos kitos sistemos ir registrai veikia.

„Klientų nusiskundimai, susiję su šių sistemų ar registrų neveikimu, daugiausiai yra susiję su mobilaus elektroninio parašo sutrikimais, ši problema yra žinoma ir sprendžiama“, – komentavo jis.

J. Skardinskas sako, kad Registrų centras yra nacionaliniam saugumui ypatingai svarbi įmonė, o jų valdomos sistemos – ypatingos svarbos informacinės struktūros dalis.

Anot jo, Registrų centras privalėjo užtikrinti e.sveikatos sistemos veiklos tęstinumą.

„Atstatymas tokios sistemos turi būti įrašytas veiklos tęstinumo plane ir jis turi būti testuojamas. Dabar svarbiausia, kad būtų kuo greičiau atstatyta veikla, o kodėl buvo taip ar kitaip padaryta, aiškinsimės su jais, kad nepasikartotų“, – kalbėjo KAM atstovas.

J. Skardinsko teigimu, Registrų centro serveriai turėtų būti saugomi valstybiniuose duomenų centruose.

„Jie yra pastatyti pagal tam tikrus tarptautinius standartus, todėl mes manytume, kad yra didesnė tikimybė, kad jie nebus paveikti išorinių pavojų“, – sakė jis.

Neveikiant e.sveikatai, gydymo įstaigos negali įkelti e.dokumentų, išrašyti e.receptų, atlikti kitų e.sveikatos paslaugų funkcijų, pacientai su e.parašais vaistinėse negali įsigyti jiems skirtų vaistų, vaistinės negali išduoti pacientams vaistų.

Vaistininkai prašo, jeigu įmanoma, atidėti receptinių vaistų pirkimą, Sveikatos apsaugos ministerija ragina medikus laikinai išrašyti popierinius receptus.

Dėl sistemų sutrikimo apie kilusias problemas vykdyti veiklą taip pranešė notarai, Užimtumo tarnyba, bankas „Luminor“.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius antradienį prognozavo, kad visų Registrų centro sistemų veiklą, taip pat ir e.sveikatos, pavyks atnaujinti per parą, tačiau paaiškėjo, kad sutrikimai didesni, nei tikėtasi.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder