"Independence" netrukus įplauks į Baltijos jūrą

"Independence" netrukus įplauks į Baltijos jūrą

Vakar Klaipėdoje viešėjęs Lietuvos ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius informavo, jog suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo tanklaivis-dujų saugykla "Independence" į Klaipėdos uostą atplauks spalio 27 d., o spalio 28 d. - ir laivas dujovežis, žinoma, jeigu nesutrukdys oro sąlygos. Pranešta, jog statant terminalą pavyko sutaupyti 100 mln. litų.

Vakar premjeras A. Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, energetikos ministras Rokas Masiulis, Norvegijos kompanijos "Hoegh LNG", kuri Lietuvai nuomoja laivą "Independence", atstovai ir kiti garbūs asmenys viename moderniausių Europoje navigacinių treniruoklių jūrininkams, esančiame Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje, stebėjo dujovežio, laivo-saugyklos įvedimo į Klaipėdos uostą pratybas.

Į premjero gausius klausimus atsakinėjo Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna, Laivų eismo tarnybos viršininkas-vyriausiasis locmanas Rimvydas Eitutis. A. Butkevičius nebandė vesti šių laivų, jam buvo sudarytos sąlygos vesti kitą nedidelį laivelį, kad pamatytų situaciją iš šalies. R. Masiulis mano, kad įvesti "Independence" gerai pasirengta ir problemų neturėtų būti.

Vakar Klaipėdoje vyko paskutinis pasitarimas prieš "priduodant" SGD terminalą. Premjeras prisipažino, kad visą tą laikotarpį, kol buvo statomas terminalas, buvo gyvenama įtampoje ir vakar pasidžiaugė, kad ji pagaliau atslūgo.

"Šiandien man išskirtinė diena Klaipėdoje. Psichologinė būsena kaip šiek tiek atsipalaidavusio žmogaus, kai padarytas didžiulis darbas su ta komanda, kuri šiandien stovi šalia manęs", - sakė premjeras.

Geras pavyzdys pasauliui

Spalio pabaigoje, kai "Independence" jau stovės savo vietoje, į jį bus pumpuojamos dujos, kad būtų galima atlikti testavimą.

Testavimo krovinys bus apie 50 milijonų kub. m. Pirmas laivas dujovežis gali atgabenti ir daugiau dujų, tačiau ta kita dalis jau bus priskiriama dujų tiekimui. Pirminis bandomasis krovinys sudarys apie pusę laivo turinio. SGD terminalas talpina 170 tūkst. kub m dujų, t. y. apie 100 mln. kub m išdujintų dujų.

Pasak premjero, Lietuva rodo gerą pavyzdį pasauliui, jog galima per tokį trumpą laikotarpį pastatyti SGD terminalą. Gilinimo darbai buvo pradėti pernai vasarį, statybos - gegužę. A. Butkevičius sakė, kad, kai jo kolegos iš kitų šalių išgirsdavo, kad Lietuvoje SGD terminalas bus baigtas 2014 metų pabaigoje, šypsodavosi. Premjeras negailėjo gerų žodžių buvusiam AB "Klaipėdos nafta" generaliniam direktoriui, o dabar energetikos ministrui R. Masiului, nes žino, kad su statybininkais susitarti nėra taip paprasta.

Kol atplauks "Independence", bus "priduodami" darbai etapais, kad nebūtų sulaukta paskutinės dienos ar savaitės ir netektų skubotai vartyti dokumentus, kurie galėtų užpildyti nemažą automobilį.

R. Masiulis patikino, jog pagrindiniai SGD terminalo statybos darbai baigti, liko terminalo derinimo ir paleidimo darbai.

Tikimasi, jog lapkričio viduryje prasidės dujotiekio testavimo darbai. Dujotiekio atšaka Klaipėda-Kuršėnai planuojama baigti per 2015 metus. Šis projektas irgi vykdomas pagal planą. Pirmieji vamzdžiai jau yra pakrauti į laivus ir atkeliauja.

Sutaupytas milijonas litų

Laivo "Independence" nuoma kasmet kainuos 43 mln. eurų. A. Butkevičius pasidžiaugė, kad SGD terminalas atpigo 100 mln. Lt. Visas jo infrastruktūros įrengimas, turint omenyje ir dujotiekį su visais jo vamzdynais, kainuos iki 350 mln. Lt, o planuota buvo 450 mln. Lt. Pasak premjero, efektyviai panaudotos naujos technologijos, kai kurių viešųjų statybos darbų konkursų panaikinimas leido tiek sutaupyti.

R. Masiulio teigimu, pavyko nusiderėti ir gauti gerus statybos darbų įkainius. Anot jo, dėl to teko kentėti AB "Klaipėdos nafta", nes rangovai vis bandė rasti būdų, kaip padidinti darbų kainas. Vien tik oficialių raštų, kuriais buvo keičiamasi su rangovais, prirašyta daugiau kaip keli tūkstančiai.

Pasak R. Masiulio, iš numatomų papildomų darbų liko tik objektyvūs papildomi darbai, kurių vertė - 1,6 mln. eurų. Jie tikrai buvo atsiradę dėl objektyvių priežasčių ir buvo suderinti su Viešųjų pirkimų tarnyba. Energetikos ministro manymu, daugiau kokių nors ginčų dėl apmokėjimo neturėtų būti.

R. Masiulis paneigė gandus, kad esą Skandinavijos šalyse, Lenkijoje tokie terminalai statomi mažesnėmis kainomis. "Jeigu palygintumėte tokių terminalų įkainius aplinkinėse valstybėse ir mūsų, įsitikintumėte, kad mūsų yra labai pigūs. Mums kaip tik pavyko labai efektyviai suvaldyti kaštus", - sakė jis.

Dujos nebrangs

"Galiu drąsiai pasakyti Lietuvos žmonėms, kad šito terminalo, kuris, tikimės, bus pradėtas eksploatuoti šiemet gruodį Klaipėdoje, infrastruktūros kaštai nepabrangins dujų kainų. Atlikome įvairius skaičiavimus ir radome galimybių amortizuoti kaštų padidėjimą, kad dujų kaina liktų mažesnė, tokia, kokia yra nustatyta buitiniams vartotojams nuo šių metų liepos 1 d., o nebuitiniams vartotojams - nuo gegužės 1 d. Kitais metais dujų kaina Lietuvos vartotojams nepadidės. Tai mums buvo didžiulis uždavinys, ir mes jį taip pat įveikėme", - sakė A. Butkevičius.

Sunkiausia įgyvendinat šį projektą R. Masiuliui buvo koordinuoti visus darbus vienu metu. Buvo labai daug darbų kuriuos reikėjo suderinti. "Mes, lietuviai, galime pasidžiaugti, kad sugebėjome instituciniu požiūriu suvaldyti tokį projektą. Tai reiškia, kad visos institucijos, pradedant nuo Vyriausybės dirbo kaip vienas laikrodis. Vieni kitiems netrukdėme ir dabar galime didžiuotis", - sakė R. Masiulis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder